Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 3.6 iskarit + jouset(ei EDC)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jouskari
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 442
    • Tampere

    E34 M5 3.6 iskarit + jouset(ei EDC)

    Nyt autossa oleva alusta on epämukava ja tuntuu jo aikansa eläneeltä.
    Perstuntumalla siinä on nyt Makitan madallus ja liki tyhjät iskarit :P
    Ajattelin laittaa mahdollisimman liki tehdasalkuperäistä olevan, ainakin ominaisuuksiltaan (Hinnaltaan saa olla edullisempi Ei siis mitään all-show-no-go-kivireki alustaa jolla öljypohja on ekassa suojatiemaalauksessa.
    Eikös tuohon käy hyvin esim joku Spaxin setti?
    tai Bilsteinin sarja 535i mallista?

    Kokemuksia, liikkeitä ja hintoja saa kertoilla ja joku löytää tästä aiemman ja vielä ajantasalla olevan topikin niin saa linkittää.

    ps. ei ole siis sähköiskareita tässä pelissä, ei ainakaan enää.
    Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
  • KimmoK
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 553
    • Kontiolahti/Joensuu

    #2
    Mullakin vois olla jossain vaiheessa alustan hankinnan paikka, suositelkaas samalla tähän myös jäykempiä ja myös rata-ajoon sopivia suhteellisen edullisia alustoja.
    ///M Power

    @colehmaizel

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2550
      • Kirkkonummi

      #3
      No ennen kuin tuomitsette EDC-alustan, niin käykää hakemassa minulta askartelupaketti tai EPDM:ltä hiukan siistimmin irroitetut tolpat. Toimiessaan se on ihan oikeasti hieno, P(ehmeä)-asetus riittää aivan hyvin hiukan kovempaankin moottoritieajoon, S:llä pääsee jo elvistelemään Ahvenistolla. Jos osaisi..
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11685
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by Petteri75 View Post
        No ennen kuin tuomitsette EDC-alustan, niin käykää hakemassa minulta askartelupaketti tai EPDM:ltä hiukan siistimmin irroitetut tolpat. Toimiessaan se on ihan oikeasti hieno, P(ehmeä)-asetus riittää aivan hyvin hiukan kovempaankin moottoritieajoon, S:llä pääsee jo elvistelemään Ahvenistolla. Jos osaisi..
        No mutta kun ei 3.6:ssa ole EDC-alustaa, niin ei kyllä ole mitään järkeä sellaista alkaa rakentamaankaan alle?

        Itse jos lähtisin päivittämään alustaa, niin melko varmasti laittaisin samantien säädettävän alustan.
        Esim tosta käytettynä aika edulliseen:

        Comment

        • Jouskari
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2002
          • 442
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Esko View Post
          No mutta kun ei 3.6:ssa ole EDC-alustaa, niin ei kyllä ole mitään järkeä sellaista alkaa rakentamaankaan alle?

          Itse jos lähtisin päivittämään alustaa, niin melko varmasti laittaisin samantien säädettävän alustan.
          Esim tosta käytettynä aika edulliseen:
          http://cgi.ebay.de/BMW-E34-M5-KW-Gew...QQcmdZViewItem
          Ei ole mielestäni ole EDC ei, enkä ala sellaista rakentamaan vaikka se varmasti olisi just hyvä toimiessaan. Tuo Ebay paketti on minun päivittäiskaupparakettiin hieman liian tiukka(lue: Kallis). Ajattelin jotain vaikkapa 535i:hin tarkoitettua miedosti madallettua settiä. On sekin nyt parempi kuin tuo nykyinen. Kyse on oikeastaan siitä että sopiiko ne kamat alle pulttaamalla vai pitääkö tehdä muutoksia?
          (siis jos oletetaan että tuossa autossa on nyt se ns. M5 alusta kiinni eikä vain laskettu 530i alusta. )
          Myös se kiinnostaa että millainen alusta on ollut noissa alkupään Ämmissä alunperin. Käsitin että kaikki eivät olleet EDC alustalla vaan siellä olisi ollut ihan "tavallista" iskariakin saatavana.


          -Ja ennenkuin alatte manata että taas joku pers'aukinen aikoo raiskata Ämviitosen ei orig osilla, niin voin kertoa että on ihan ehta TV jo valmiiksi.. ei voi mennä kuin parempaan suuntaan tämä -88 530i enää.
          Last edited by Jouskari; 09-07-2007, 20:19.
          Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11685
            • Kouvola

            #6
            Mitä se saisi maksaa sitten?

            Jollain 300€ alustasarjalla et kyllä takuulla saa autoa yhtään paremmaksi ajaa ja todennäköisesti iskarit antautuu (lue: laskee mehut pihalle) jo alle puolessa vuodessa.

            Siinä olisi ainakin varma perussetti!

            Comment

            • Kiimalainen
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 100
              • Kuvansi

              #7
              Originally posted by Esko View Post

              Siinä olisi ainakin varma perussetti!

              http://cgi.ebay.de/BILSTEIN-EIBACH-F...QQcmdZViewItem
              Käykö toi sarja vm. 94 m5:seen:think
              F01 730d -09

              Comment

              • eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

                #8
                Jos arvostat orkkisfiilistä, mikset laita vain nykyistä alustaa kuntoon? Alkuperäiset jousetkaan ei varmaan käytettynä mitään maltaita jos tuossa tosiaan on tällä hetkellä black&decker sportfahrwerk..
                Ducati 998 -02 //

                Comment

                • Jouskari
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2002
                  • 442
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Esko View Post
                  Mitä se saisi maksaa sitten?

                  Jollain 300€ alustasarjalla et kyllä takuulla saa autoa yhtään paremmaksi ajaa ja todennäköisesti iskarit antautuu (lue: laskee mehut pihalle) jo alle puolessa vuodessa.

                  Siinä olisi ainakin varma perussetti!

                  http://cgi.ebay.de/BILSTEIN-EIBACH-F...QQcmdZViewItem
                  Joo, ei nyt ihan niin paljoa tarvi "säästää". Lähinnä se että käytetystä ebay setistä tuo reilu tonni tuntuu kalliilta. Tämä jälkimmäinen on jo ihan ok.

                  Originally posted by eeki View Post
                  Jos arvostat orkkisfiilistä, mikset laita vain nykyistä alustaa kuntoon? Alkuperäiset jousetkaan ei varmaan käytettynä mitään maltaita jos tuossa tosiaan on tällä hetkellä black&decker sportfahrwerk..
                  Käytetyt orkkis M5 jouset voisin koittaa kattella ja vaikka sitten Bilsteinin 535:n iskarit.. Jos ei siis mitään sopivaa settiä löydy.
                  Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

                  Comment

                  • Tonppa1
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 142
                    • Hki

                    #10
                    Noista Spaxeista sellainen varoituksen sana, että ainakin näissä pirkka viissatasissa (Opel Omega) on ihan tajuttoman kovat tolpat normi ajoon. Parilla kaverilla spaxin jäykkyyssäädettävät siis kiinni ja rata-ajoon tosi jees, mutta normiajossa liian jäykät löysimmälläkin asetuksella. Toisaalta jos tehon tunnetta haluu, niin jäykällä perällä sutii-sutii Ite meinasin kyllä kokeilla omaan e30 leluun just noita spaxeja, koska tohon rahaan ei helpolla saa säädettäviä laatutolppia. Rallyrace noita myy.
                    E46 320dAT -02

                    Comment

                    • Kiree äMMä
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 309
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Katsopa "Myydään"-palsta...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎