Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34: Iskarit ja nivelet E34:n, jelppiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    E34: Iskarit ja nivelet E34:n, jelppiä

    Elikkäs tolpat on irti ja homma on tässä vaiheessa:







    Miten toi tolppa irtoaa tuosta? Jousi ja ylälaakeri on jo irti.

    Toinen kysymys koskee etupään niveliä jotka tuli vaihdatettua kuluneen talven aikana. Elikkä ilmeisesti asentaja on kiristänyt uudet nivelet paikalleen auton ollessa ylhäällä, nyt on iskaritolppaan tulevan alatukivarren pää ja sen kumi aika ruman näköinen myös koko nivel on aika löysän tuntuinen, vaihdosta ei oo kulunut puolta vuottakaan ja sinne lyötiin täysin uutta osaa.. Meneekö se juuri noin helposti rikki jos on kyse asennusvirheestä ?
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #2

    Avaa mutteri nro: 3.
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Ok.. miten toi avataan, tarviiko erikoistyökalua ? Taitaa olla tiukassa.

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by superb View Post
        Ok.. miten toi avataan, tarviiko erikoistyökalua ? Taitaa olla tiukassa.
        Meikäläisellä oli elämää tiukemmassa, laitoin penkkiin kiinni ja väänsin isoilla putkimiehen pihdeillä, reilusti rostoff:ia tms. väliin.. lämpöäkin vois kokeilla.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          Papukaijapihdit, putkitongit, iso jakoavain, mutteri ruustukin väliin ja kierrä tolppaa, vasara ja taltta ( "ryssän jakoavain" ), konsteja riittää...
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • pmtk
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1560
            • Iisalmi

            #6
            Ruuvipenkki, lämpöä ja putkipihdit

            Osaa olla aika tiukassa, kun ruosteista pinta-alaa on paljon.
            E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by superb View Post
              Elikkäs tolpat on irti ja homma on tässä vaiheessa...
              Siinähän se on alemmassa kuvassa jonka laitoit... Tuo on muuten paras kuva netissä jonka olen nähnyt noiden muttereiden irroituksesta



              Omassa lähti auki aivan putkipihdeillä. Tuli tehtyä samalla Bilsteinin muttereihin tuommoinen erikoisavainkin aikoinaan:

              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎