Announcement

Collapse
No announcement yet.

525ia e34 vm88 automaatti laatikon vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stranger
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 158

    525ia e34 vm88 automaatti laatikon vauhtipyörä

    ongelmana on että purettiin automaattilaatikon vauhtipyörä turbiini ja muut härväkkeet irti ja kasattiin olevinaan ihan oikein mut joku vika on, startatessa pitää karmeeta ääntä, enne remonttia starttasi nätisti. ilmeisesti on mennyt vauhtipyörä väärin päin kun siinä on toisella reunalla hampaat pyöristetyt... tietääko kukaan miten ne osat tulee sinne kun räjäytys kuvastakaan ei oikein selviä kummalla puolella on pyöristetyt hampaat... vai voiko olla joku muu syy?, startti vaihdettiin toiseen eikä ääni muuttunut miksikään... jos joku kehtaa kun ryömii ens kerran 525ia:n alla nii kattoo siitä luukusta vaihelaatikon pohjasta että kumpaan suuntaa on pyöristetyt hampaat... ei kehtais turhan takia irrottaa laatikkoa ja todeta että vauhtipyörä ei edes käy toisinpäin...
    Last edited by stranger; 21-10-2007, 11:55.
  • stranger
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 158

    #2
    eikö kukaan tiedä kumminpäin on automaatissa vauhtipyörä?

    Comment

    • stranger
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 158

      #3
      vieläkin pitää startti ääntä vaikka on kyl startattu jo satoja kertoja kyllä siellä nyt varmaa on joku väärin... mut toimii ärsyttää vaan se vittumainen ääni mutta ei vielä niin paljoa että laatikon irrottaisin tietämättä mikä mättää...

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Oliko turbiini kiinni laatikossa vai koneessa kun laatikko nostettiin paikalleen?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • stranger
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 158

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Oliko turbiini kiinni laatikossa vai koneessa kun laatikko nostettiin paikalleen?
          kyllähän se moottorissa oli... eikös se 3 pultilla oo kiinni vauhtipyörässä ellen väärin muista... :think

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by stranger View Post
            kyllähän se moottorissa oli... eikös se 3 pultilla oo kiinni vauhtipyörässä ellen väärin muista... :think
            Väärä järjestys, turbiini ensin laatikoon ja sen jälkeen vasta aski paikoilleen... Turbiinia täytyy paikalleenlaitossa hieman heilutella edestakaisin jotta se on varmasti pohjassa pooreillaan. Nyt se ei varmaankaan sitä ole...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • stranger
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 158

              #7
              Originally posted by Leka View Post
              Väärä järjestys, turbiini ensin laatikoon ja sen jälkeen vasta aski paikoilleen... Turbiinia täytyy paikalleenlaitossa hieman heilutella edestakaisin jotta se on varmasti pohjassa pooreillaan. Nyt se ei varmaankaan sitä ole...
              mites ne turbiinin pultit saa sinne jos sen noin tekee...? auto kyllä muuten toimii normaalisti startatessa vaan vinkasee...:think

              Comment

              • Villukka
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 15

                #8
                Originally posted by stranger View Post
                mites ne turbiinin pultit saa sinne jos sen noin tekee...? auto kyllä muuten toimii normaalisti startatessa vaan vinkasee...:think
                Se moottorinpään kopan alaosa on neljällä pultilla kiinni. Sen kun irrotat niin pääset pistään pultit vauhtipyörän takapuolelta.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by stranger View Post
                  eikö kukaan tiedä kumminpäin on automaatissa vauhtipyörä?
                  OT: Ei automaatissa ole vauhtipyörää vaan vetolevy.

                  Comment

                  • stranger
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 158

                    #10
                    elikkä mulla ei ole turbiini kunnolla vaihelaatikon booreilla ja startti kurahtelee todennäkösesti sen takia, vaihteisto kyllä toimii normaalisti... kuhan pääsen kotiin täältä tunturikorvesta täytyy ottaa loota ja turbiini irti ja tehä niinkun täällä neuvottu, ilmottelen sit auttoko.. toivottavasti loppus tuo startin vinkuminen tympäsee se meteli....
                    Last edited by stranger; 21-10-2007, 11:53.

                    Comment

                    • Bad boy bmw
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 80
                      • P-savo tuusniemi

                      #11
                      Originally posted by stranger View Post
                      ongelmana on että purettiin automaattilaatikon vauhtipyörä turbiini ja muut härväkkeet irti ja kasattiin olevinaan ihan oikein mut joku vika on, startatessa pitää karmeeta ääntä, enne remonttia starttasi nätisti. ilmeisesti on mennyt vauhtipyörä väärin päin kun siinä on toisella reunalla hampaat pyöristetyt... tietääko kukaan miten ne osat tulee sinne kun räjäytys kuvastakaan ei oikein selviä kummalla puolella on pyöristetyt hampaat... vai voiko olla joku muu syy?, startti vaihdettiin toiseen eikä ääni muuttunut miksikään... jos joku kehtaa kun ryömii ens kerran 525ia:n alla nii kattoo siitä luukusta vaihelaatikon pohjasta että kumpaan suuntaa on pyöristetyt hampaat... ei kehtais turhan takia irrottaa laatikkoa ja todeta että vauhtipyörä ei edes käy toisinpäin...
                      Pyöristetyt hampaan reunat moottoriin päin.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by stranger View Post
                        kyllähän se moottorissa oli... eikös se 3 pultilla oo kiinni vauhtipyörässä ellen väärin muista... :think
                        Onnittelen, mahtoi olla työn takana saada se noin paikoilleen?
                        Kuitenkin jos auto kulkee ja toimii ja ylimääräinen ääni kuuluu ainoastaan startatessa niin kyllä se turbiinikin sinne paikalleen on mennyt, riskinähän tuossa on että öljypumppu (siis laatikon) olisi ottanut kasausmenetelmästä johtuen itseensä.
                        Ettei ole jotain välilaippaa jäänyt startin ja koneen välistä pois, onko startti sama kuin oli ennen remonttia?

                        Comment

                        • Harzzza
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 218
                          • Tampere

                          #13
                          Jos vain ja ainoastaan startatessa rääkäsee mutta kaikki toimii, niin todennäkösesti startin ja vetolevyn hammaskosketuksessa on sillon tapahtunut joku muutos. Jos vetolevy on sama, ja pyöristykset koneeseen - > starttiin päin, niin sitten voi olla startti vaan hajonnut ? Jos startti on ollut irti, nyt ilmeisimmin väärässä asennossa kiinni. Vetolevy tuskin voi olla väärässä asennossa, ellei sen kiinnityspinnan alle oo jääny jotain moskaa niin että pyörisi kierossa ? Pitäs nähdä alakautta jos vetolevyssä on vikaa. Ja startin kiinnitys tarkistaa startin luota.

                          Comment

                          • stranger
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 158

                            #14
                            Originally posted by Harzzza View Post
                            Jos vain ja ainoastaan startatessa rääkäsee mutta kaikki toimii, niin todennäkösesti startin ja vetolevyn hammaskosketuksessa on sillon tapahtunut joku muutos. Jos vetolevy on sama, ja pyöristykset koneeseen - > starttiin päin, niin sitten voi olla startti vaan hajonnut ? Jos startti on ollut irti, nyt ilmeisimmin väärässä asennossa kiinni. Vetolevy tuskin voi olla väärässä asennossa, ellei sen kiinnityspinnan alle oo jääny jotain moskaa niin että pyörisi kierossa ? Pitäs nähdä alakautta jos vetolevyssä on vikaa. Ja startin kiinnitys tarkistaa startin luota.
                            elikkä nyt taisi ongelma selvitä.. kävin tänää auton alla taas suumailemassa, eli vetolevy on väärinpäin pyöristykset vaihteistoonpäin, elikkä eikun laatikkoa pois ja vetolevyä kääntämään, ilmottelempa miten kävi oliko apua...
                            Last edited by stranger; 23-12-2007, 19:27.

                            Comment

                            • stranger
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 158

                              #15
                              no niin, otettiin laatikko irti ja kyllä ne osat ainakin räjäytyskuvan mukaan on ihan oikein, jos vetolevyn kääntää pyöristetyt hampaat starttiin päin nii se ottaa kiinni kampiakselin päässä olevan stefakotelon pultteihin, mutta jos laittas sen vetolevyn ja kolmiolevyn välisen korokelaipan alimmaiseksi kampiakselin päähän voisi onnistua, mutta sitten ei enää täsmää räjäytyskuvan mukaseen järjestykseen ja etäisyys lohon pinnasta hammaspintaan muuttuu 16mm ja kuvan mukaisessa järjestyksessä kasattuna 24mm... mittattiin sit manuaalilootasesta moottorista siinä on etäisyys 24mm.. eli epäilen että startti lyö yli hammaskehästä jos sen kasaa "väärässä" järjestyksessä ja kääntää pyöristetyt hampaat starttin päin?... :think
                              Last edited by stranger; 23-12-2007, 19:45.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎