ongelmana on että purettiin automaattilaatikon vauhtipyörä turbiini ja muut härväkkeet irti ja kasattiin olevinaan ihan oikein mut joku vika on, startatessa pitää karmeeta ääntä, enne remonttia starttasi nätisti. ilmeisesti on mennyt vauhtipyörä väärin päin kun siinä on toisella reunalla hampaat pyöristetyt... tietääko kukaan miten ne osat tulee sinne kun räjäytys kuvastakaan ei oikein selviä kummalla puolella on pyöristetyt hampaat... vai voiko olla joku muu syy?, startti vaihdettiin toiseen eikä ääni muuttunut miksikään... jos joku kehtaa kun ryömii ens kerran 525ia:n alla nii kattoo siitä luukusta vaihelaatikon pohjasta että kumpaan suuntaa on pyöristetyt hampaat... ei kehtais turhan takia irrottaa laatikkoa ja todeta että vauhtipyörä ei edes käy toisinpäin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525ia e34 vm88 automaatti laatikon vauhtipyörä
Collapse
X
-
Originally posted by stranger View Postkyllähän se moottorissa oli... eikös se 3 pultilla oo kiinni vauhtipyörässä ellen väärin muista... :think
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostVäärä järjestys, turbiini ensin laatikoon ja sen jälkeen vasta aski paikoilleen... Turbiinia täytyy paikalleenlaitossa hieman heilutella edestakaisin jotta se on varmasti pohjassa pooreillaan. Nyt se ei varmaankaan sitä ole...
Comment
-
-
Originally posted by stranger View Postmites ne turbiinin pultit saa sinne jos sen noin tekee...? auto kyllä muuten toimii normaalisti startatessa vaan vinkasee...:think
Comment
-
-
elikkä mulla ei ole turbiini kunnolla vaihelaatikon booreilla ja startti kurahtelee todennäkösesti sen takia, vaihteisto kyllä toimii normaalisti... kuhan pääsen kotiin täältä tunturikorvesta täytyy ottaa loota ja turbiini irti ja tehä niinkun täällä neuvottu, ilmottelen sit auttoko.. toivottavasti loppus tuo startin vinkuminen tympäsee se meteli....Last edited by stranger; 21-10-2007, 11:53.
Comment
-
-
Originally posted by stranger View Postongelmana on että purettiin automaattilaatikon vauhtipyörä turbiini ja muut härväkkeet irti ja kasattiin olevinaan ihan oikein mut joku vika on, startatessa pitää karmeeta ääntä, enne remonttia starttasi nätisti. ilmeisesti on mennyt vauhtipyörä väärin päin kun siinä on toisella reunalla hampaat pyöristetyt... tietääko kukaan miten ne osat tulee sinne kun räjäytys kuvastakaan ei oikein selviä kummalla puolella on pyöristetyt hampaat... vai voiko olla joku muu syy?, startti vaihdettiin toiseen eikä ääni muuttunut miksikään... jos joku kehtaa kun ryömii ens kerran 525ia:n alla nii kattoo siitä luukusta vaihelaatikon pohjasta että kumpaan suuntaa on pyöristetyt hampaat... ei kehtais turhan takia irrottaa laatikkoa ja todeta että vauhtipyörä ei edes käy toisinpäin...
Comment
-
-
Originally posted by stranger View Postkyllähän se moottorissa oli... eikös se 3 pultilla oo kiinni vauhtipyörässä ellen väärin muista... :think
Kuitenkin jos auto kulkee ja toimii ja ylimääräinen ääni kuuluu ainoastaan startatessa niin kyllä se turbiinikin sinne paikalleen on mennyt, riskinähän tuossa on että öljypumppu (siis laatikon) olisi ottanut kasausmenetelmästä johtuen itseensä.
Ettei ole jotain välilaippaa jäänyt startin ja koneen välistä pois, onko startti sama kuin oli ennen remonttia?
Comment
-
-
Jos vain ja ainoastaan startatessa rääkäsee mutta kaikki toimii, niin todennäkösesti startin ja vetolevyn hammaskosketuksessa on sillon tapahtunut joku muutos. Jos vetolevy on sama, ja pyöristykset koneeseen - > starttiin päin, niin sitten voi olla startti vaan hajonnut ? Jos startti on ollut irti, nyt ilmeisimmin väärässä asennossa kiinni. Vetolevy tuskin voi olla väärässä asennossa, ellei sen kiinnityspinnan alle oo jääny jotain moskaa niin että pyörisi kierossa ? Pitäs nähdä alakautta jos vetolevyssä on vikaa. Ja startin kiinnitys tarkistaa startin luota.
Comment
-
-
Originally posted by Harzzza View PostJos vain ja ainoastaan startatessa rääkäsee mutta kaikki toimii, niin todennäkösesti startin ja vetolevyn hammaskosketuksessa on sillon tapahtunut joku muutos. Jos vetolevy on sama, ja pyöristykset koneeseen - > starttiin päin, niin sitten voi olla startti vaan hajonnut ? Jos startti on ollut irti, nyt ilmeisimmin väärässä asennossa kiinni. Vetolevy tuskin voi olla väärässä asennossa, ellei sen kiinnityspinnan alle oo jääny jotain moskaa niin että pyörisi kierossa ? Pitäs nähdä alakautta jos vetolevyssä on vikaa. Ja startin kiinnitys tarkistaa startin luota.Last edited by stranger; 23-12-2007, 19:27.
Comment
-
-
no niin, otettiin laatikko irti ja kyllä ne osat ainakin räjäytyskuvan mukaan on ihan oikein, jos vetolevyn kääntää pyöristetyt hampaat starttiin päin nii se ottaa kiinni kampiakselin päässä olevan stefakotelon pultteihin, mutta jos laittas sen vetolevyn ja kolmiolevyn välisen korokelaipan alimmaiseksi kampiakselin päähän voisi onnistua, mutta sitten ei enää täsmää räjäytyskuvan mukaseen järjestykseen ja etäisyys lohon pinnasta hammaspintaan muuttuu 16mm ja kuvan mukaisessa järjestyksessä kasattuna 24mm... mittattiin sit manuaalilootasesta moottorista siinä on etäisyys 24mm.. eli epäilen että startti lyö yli hammaskehästä jos sen kasaa "väärässä" järjestyksessä ja kääntää pyöristetyt hampaat starttin päin?... :thinkLast edited by stranger; 23-12-2007, 19:45.
Comment
-
Comment