Kyseessä 525i e34 M50 motilla, 5/90. Alunperin ongelma oli siinä että auton välitykset oli jotenki oudot, auto kävi epäluonnollisen korkeilla kierroksilla maantienopeuksissa ja aloin epäillä josko olis perä vaihdettu. Nyt kuitenkin kytkinrempan yhteydessä kävi ilmi että vaihdelaatikko on vaihdettu joskus koska sen päällä luki valkosella liidulla E34 525, niinkun purkaamot noita merkkailee.
Eli mikähän laatikko nyt mahtaa olla kyseessä. Mikäli oikeen tulkitsin korjausopasta oikeen niin tossa on vaihtehtona joko Getrag 260/5 tai ZF S5D 310Z ja näiden kanssa 3,73 ja 3,23 perävälitykset. Nyt autossa on 3,73 perä. Senverran osaan ite sanoa että nykynen laatikko on zf:n laatikko mutta onko se tuo 310Z? Koitin verrata koodeja laatikon kyljessä etk:sta löytyviin numeroihin mutta mikään ei vastannut varaosakoodia. Eli miten on? Vaihdelaatikon kuvat löytyy täältä. Entä onko tuohon vaihdettavissa getrag 260/5 suoraan? Vai onko se sopinut vaan m20 moottorin kanssa?
Eli mikähän laatikko nyt mahtaa olla kyseessä. Mikäli oikeen tulkitsin korjausopasta oikeen niin tossa on vaihtehtona joko Getrag 260/5 tai ZF S5D 310Z ja näiden kanssa 3,73 ja 3,23 perävälitykset. Nyt autossa on 3,73 perä. Senverran osaan ite sanoa että nykynen laatikko on zf:n laatikko mutta onko se tuo 310Z? Koitin verrata koodeja laatikon kyljessä etk:sta löytyviin numeroihin mutta mikään ei vastannut varaosakoodia. Eli miten on? Vaihdelaatikon kuvat löytyy täältä. Entä onko tuohon vaihdettavissa getrag 260/5 suoraan? Vai onko se sopinut vaan m20 moottorin kanssa?
Comment