Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 tekniikanvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    E34 tekniikanvaihto

    Hei!


    Ostin tuollaisen Vm 1988 E34 520ia bmw:n, ja tekniikanvaihto olisi mielessä, 2.5l 24v koneeseen siis.


    Kysymyksenä olikin, mitä kaikkia osia tarvitsee moottorin lisäksi vaihtaa?

    Perä? Jarrut? Alustaa? Onko 525 ja 520 samoilla jarruilla jne, joten niitä ei tarvisi vaihtaa?
    DUCATI 1098 RACING EVO
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Peltsii View Post
    Hei!


    Ostin tuollaisen Vm 1988 E34 520ia bmw:n, ja tekniikanvaihto olisi mielessä, 2.5l 24v koneeseen siis.


    Kysymyksenä olikin, mitä kaikkia osia tarvitsee moottorin lisäksi vaihtaa?

    Perä? Jarrut? Alustaa? Onko 525 ja 520 samoilla jarruilla jne, joten niitä ei tarvisi vaihtaa?
    Alotas vaikka www.realoem.com :sta vertailemalla osia
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Miksi ihmeessä ostit 520:n jos kuitenkin sinulla on tarvetta 525:sta?
      Eli menit ja ostit sitten hanskat, vaikka varpaita paleltaa?
      Hintaero kuitenkin on pienempi kuin TV:n kustannukset?

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #4
        Sain vaihdettua moottoripyörän tähän sopivasti, sekä hyväkuntoinen kori+ arvokkaat m sport vanteet. ja hyvillä varusteilla..
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Originally posted by Peltsii View Post
          Sain vaihdettua moottoripyörän tähän sopivasti, sekä hyväkuntoinen kori+ arvokkaat m sport vanteet. ja hyvillä varusteilla..
          No halvemmaks ja helpommaks, unohtmatta jälleenmyyntiarvoa, tulee kun myyt ton pois ja ostat 525:sen. Vanteet ovat yhteensopivat 520:sen ja 525:sen välillä.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            No halvemmaks ja helpommaks, unohtmatta jälleenmyyntiarvoa, tulee kun myyt ton pois ja ostat 525:sen. Vanteet ovat yhteensopivat 520:sen ja 525:sen välillä.
            ...ja samoilla hinnoilla rupeekin jo saamaan 535:sia...

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #7
              Originally posted by Martti View Post
              ...ja samoilla hinnoilla rupeekin jo saamaan 535:sia...
              ...tai 540:siä...
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • ttw
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1016
                • Vantaa

                #8
                Noniin, taas tätä perus "miksi-ostit-520:n".

                Taitaa olla tuo 520i kunnon sylkykuppi harrastajien keskuudessa.

                Itselläni tehot EIVÄT ole lähelläkään vakiota,
                mutta kyllä mulle ne 130hp riittäisi.

                Mutta, asiaa.

                520iA ---> 525iA konversio suht koht helppo.
                Molemmissa samat vaihteistot. Koneet menee suoraan paikalleen.
                (jos 12-tappisen pistää, 24V:ssä eri loota ja ei vissin mene suoraan kone kiinni?)

                Vaihtaa pitää ainakin jarrut. Vakaajien vaihtoa en varmaksi pistä, mutta muistaisin molemmissa olevan eripaksuiset vakaajat.

                Jos autossasi ei ole ABS-jarruja (jotka ovat 525:ssa vakiovaruste) niin ne pitää pistää.

                Jos mielesi tekee, niin go for it .
                Autoharrastuksen kanssa ei aina kannata miettiä, että "kannattaako".
                Rahaa kuitenkin palaa aina.
                Last edited by ttw; 28-07-2007, 20:57.
                728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎