Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 repsikan jalkatilassa vettä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    E34 repsikan jalkatilassa vettä...

    Kuulostaa harvinaiselta, ainaan search ei löytänyt mitään ?
    Mutta näimpä vaan on. Heinäkuun alun sateiden jälkeen huomasin että repsikan jalkatila oli siitä keskeltä märkä. No, irtomatto pois, ja altakin oli ite lattiamatto märkä. Vain keskeltä.

    No, alapuolelta oli melki siltä kohtaa kadonnut joku lätkä pohjapellistä. Törkkäsin siihen tukoksi sopivan kumitulpan siltä varalta että ajaessa nousee vesisumu tieltä ja imeytyy mattoihin sieltä pohjan kautta.

    Huolelliset kuivattelut ja kaikki ok. Aattelin että siltä varalta että jos on tullu kenkien mukana niin hommasin merkkikohtaset hienosti istuvat kumimatot. No, kumimatto on ollu päältä kokoajan ihan kuiva, ja nyt perjantaina siivotessa nostin kumimattoa ja TAAS oli alta märkänä ??
    Vain keskeltä, ei reunoilta, ei ylhäältä. Ikkunat ja ovet olleet kiinni, vesireiät hyvin auki koteloissa, ihan kuivat, pyyhkijöiden/lämppärin kotelossa vesireiät komiasti auki alas asti. Ei ymmärrä... No, tiivistesilikonilla vielä se pohjapellin kumi sikatiiviiks ja kuivattelut taas.
    Nyt jää nähtäväks että pysyykö kuivana

    Onko kellään muulla kastunut tollain ? Voiko se pohjan reikä toimia kuin alipaineimuri vesisumulle... ?? Vai mistä pirusta muka tulee ? Syksy tulee ja tarttis pikkuhiljaa ruveta riittään vuodot...

    Lattiamaton pohjassahan on tiiviin oloista vaahtokumia ainakin 3 senttiä, sit irtomaton pohjakin on kumimaista ainesta. Silti kummatkin on märkiä, päällimmäinen kumimatto aivan kuiva ja lattiamatot reunoiltaan myös ihan kuivat ?
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Nuo jalkatiloista puuttuvat tulpat on tyypillistä E34:ssa. Jos kattoluukun kulmissa olevat valumaputket ovat tukossa, niin varmasti tulee vesi sisälle. Myös ilmastoinnin kondesioveden poistoputkien tukkeumat tuovat vettä jalkatilaan.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Harzzza
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 218
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Leka View Post
      Nuo jalkatiloista puuttuvat tulpat on tyypillistä E34:ssa. Jos kattoluukun kulmissa olevat valumaputket ovat tukossa, niin varmasti tulee vesi sisälle. Myös ilmastoinnin kondesioveden poistoputkien tukkeumat tuovat vettä jalkatilaan.
      Kattoluukkua ei oo, eli sieltä ei voi vuotaakkaan. Mut missäs noi ilmastoinnin kondensiovesiputket menee ? Ne vois toki tsekata,
      kun joskus tuprauttelee lasin huuruun kun käynnistää auton kuivallakin kelillä... tiä sitten liittyykö siihen. Ja mikrosuodatin on just vaihdettu...

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Harzzza View Post
        Kattoluukkua ei oo, eli sieltä ei voi vuotaakkaan. Mut missäs noi ilmastoinnin kondensiovesiputket menee ?
        Olen parikin kertaa aiemmin laittanut tuon kuvan tänne, mutta jos nyt vielä kerran...



        Molemmin puolin samassa kohdassa.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Harzzza
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 218
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Leka View Post
          Olen parikin kertaa aiemmin laittanut tuon kuvan tänne, mutta jos nyt vielä kerran...

          Molemmin puolin samassa kohdassa.

          Oho, kiitti ! Tarviipas tarkistaa. Eli jonnekkin lootan päälle alapäät tulee...
          Ronkitaan, ja voipihan tonne paneelin allekkin kurkata helposti.
          Tosin ekan kerran vesimäärää ei ihan kondensiovesikään varmaan selitä.
          tais olla litra jo siinä jalkatilan matossa... Paino meinaan tuplaten mitä kuivana ja tiputteli vaan ilosesti kanniskellessa

          Nyt viime kerralla ei ollu enää kun desi pari. Ei kai tuulilasikaan voi vuotaa... Ei ainakaan oo mistään märkänä, niinkun ei oo noikaan kondensiovesiputkien seudut kyllä...

          Comment

          • Poju
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 6

            #6
            Originally posted by Leka View Post
            Nuo jalkatiloista puuttuvat tulpat on tyypillistä E34:ssa. Jos kattoluukun kulmissa olevat valumaputket ovat tukossa, niin varmasti tulee vesi sisälle. Myös ilmastoinnin kondesioveden poistoputkien tukkeumat tuovat vettä jalkatilaan.
            Mulla on ainakin tullu vedet jakkaralle jos nuo kattoluukun valumaputket on menny tukkeeseen....

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #7
              ettei olis lämppärinkenno särki????
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • waudeville
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 2089
                • Nokia

                #8
                Originally posted by jsr85 View Post
                ettei olis lämppärinkenno särki????
                tuohon viittaisi ainakin tuulilasin huurtuminen
                e34 540ia -94 Batmobile
                candy-king

                ex: e32 735i -89
                e34 525i -89

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by jsr85 View Post
                  ettei olis lämppärinkenno särki????
                  Tai ne putkien tiivisteet vuotavat/putki halki, molempia tapauksia on tullut nähtyä...

                  Vaan häviääkö jäähdytinnestettä?
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • baku
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 347
                    • Kausala

                    #10
                    Glykoli kyllä tuoksahtaa aika makealle. Jos taas matoissa on "puhdasta" vettä, niin haju muuttuu ennenpitkää tunkkaiseksi.

                    Jotenkin tuntuisi epäily kohdistuvan tuohon ilmastoinnin kondenssiveteen. Onko letkunpätkässä haurastuma tai tuossa rungossa itsessään jonkinsorttinen halkeama? Periatteessa vuotokohta pitäisi löytyä mattoa tutkimalla, mutta muistaakseni tuossa maton ja kardaanitunnelin välissä on helposti sellainen mukava kanava, jota pitkin vesi voisi päästä valumaan niin, että kastelisi matonkin vasta lattian tasaiselta osalta.

                    Niin ja jos tuonne mattoihin/eristeisiin jostain vettä pääsee, niin sehän ei sieltä ihan äkkiä kuivu. En ainakaan keksi mitään muuta fiksua kuivaustapaa kuin viedä matto jonnekin pannuhuonetta vastaavaan paikkaan kuivumaan viikoksi tai kahdeksi. Eikä silti, jos ei mattoa ole, niin silloin näkee myös aika selvästi mistä sitä vettä tulee...
                    F20 116d
                    E63 645
                    E28 528
                    F30 320d x-drive
                    F31 335d x-drive

                    ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                    KTM 1290 Super Adventure
                    K1200S
                    ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                    Comment

                    • ongelmalapsi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1063
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      itellä myös e34 vuotaa sisälle... kuskin puolen a-pilari hieman märkä kun sataa ja valuu sinne kuskin lattian sivuja myöten alas, eilen tuossa koitin tiivistellä massalla ikkunan saumoja ettei niistä vuotaisi, muuta en keksiny ku ylhäältä tulee...
                      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                      GMC Topkick C6500 rollback -95
                      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                      E46 330xiA -02
                      Chrysler neon -99

                      Comment

                      • Harzzza
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 218
                        • Tampere

                        #12
                        Nestettä ei katoo mihinkään, paisuntasäiliön pinta ei oo laskenu tippaakaan. Toi huuruntupsahduskin on harvinaista, ei oo kun pari- kolme kertaa huurtunu lasi silleen että oon vähän ihmetelly et kuisse nyt noin. Puhaltimellahan tuo on tosin äkkiä lähteny. Tosin viimesimmän kerran jälkeen vaihoin sen pyyhkijänkoneiston ja siellä oli märkää roskaa puhaltimen eessä jokka sai kyllä kyytiä. Ei mun mielestä oo kyllä sen jälkeen huurtuillu, ja jos litra lähtis säiliöstä, sen kyllä huomais jo varotuksena ja pinankorkeudessa aika selkeesti. Eli en usko että lämppärinkenno vuotaa.

                        Mattokin on jo nyt ihan kuiva, niin päältä kuin altakin. Tutkittu kynnyslista poistamalla ja tunkemalla käsi pohjapellin ja maton väliin. Eikä haise mikään yhtään tunkkaiselle. Eikä millekkään muullekkaan. Sadevesi on mun vahva veikkaus, ja se tulppa pohjassa vähensi kastumista reilusti, täytyy nyt seurata mitä sen kunnollinen tiivistys tekee. Loppuuko kokonaan vai tuleeko sit esim sieltä ilmastoinnin "viemäreistä". Siinäkin, se määrä epäilyttää. Jos matto on aivan kuiva, lähen ajeleen sadekelillä, en ees käytä ilmastointia kun ehkä tunnin yhteensä kolmen päivän aikana viileellä sadekelillä, ja lattiamatto kastuu siinä kolmen päivän ajioissa keskeltä läpimäräks niin voiko olla oikeesti muuta järkevää selitystä kuin sadevesi...?

                        Comment

                        • pTRCH
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 57
                          • Pori

                          #13
                          Oma e34 touring oli kanssa repsikan puolelta kuin uima-allas ihan tulipelliltä takapenkille asti, vesi kerinny kaiketi makaamaan siellä kauemmin, kun sitä oli matot imeytynyt täyteen (varmaan 6-7l puristin ulos ja kuivasin pohjalta), ja pohjatulpan seudulta alkanut hieman mätänemään pelti. Tarttis vaan keksiä mistä mistä se vuotaa, tuulilasin tiiviste on oma veikkaukseni. Ämpäri käteen ja vettä kaateleen kun kaikki on purettu sisältä, vai onko parempia ideoita?
                          E61 530D

                          Ex:E39 530D Touring, E34 M5 Touring, E28 528i, E21 323i

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Eiköhän molemmat tapaukset vuoda pohjatulpasta (niitä on 4kpl, 2 per puoli), sateella ajaessa renkaan heittämä vesi tulee paineella sisään. Tyyppivika, harvemmin noista tuulilasit tai lämppärit vuotaa lattialle vaikka sekin mahdollista tietty on.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Harzzza
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 218
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Eiköhän molemmat tapaukset vuoda pohjatulpasta (niitä on 4kpl, 2 per puoli), sateella ajaessa renkaan heittämä vesi tulee paineella sisään. Tyyppivika, harvemmin noista tuulilasit tai lämppärit vuotaa lattialle vaikka sekin mahdollista tietty on.

                              Ai että tyyppivika. Taas. Kiva kuulla... nyt sekin selvis...
                              Mutta mutta, miksköhän mä en sitten löytänyt kun yhen tulpan per puoli ?
                              Kauheesti koitin kattella mutta ainoo oli siinä ei keskellä vaan vähä takaoikeella ylhäältä katottuna... Missäs siä toinen on kun silmä ei havainnu ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎