Tossa viime viikolla aloin paikkailemaan pienenpientä ruostetäplää peräluukussa. No, sehän paljastu laajalle levinneksi vitsaukseksi niinkun yleensä. Peltien saumassa kulkevan kitin alla se näkyy kulkevan tosi kauas. Kittiä irtoo ja irtoo niin kauan kun sen alla on pintaruoste edennyt. Ja kun ne muovit saa keploteltua irti mikkä on siinä lasiluukun alla, (pehmustekumitulppien alla olevat ruuvit on ruostuneet olemattomiin) niin löytää ihan uusia mielenkiintosia korjauspaikkoja.
Melkein voin väittää että kun tsekkaatte, luukku on poikki ! Väsymismurtumaa molemmin puolin, heikoimmassa kohtaa vähän luukun kaasujousen alasaranan yläpuolella. Eli kaasupumppu pistää vastaan kun luukkua painaa kiinni, -> metalli pikkuhiljaa murtuu. Ei muuta kun varovasti vähän kuopalle, muutama hefti migillä, ja päälle vielä millisestä pellistä heftaillen pienet tukipalat. Sitten vaan hioskellen dremelillä siistiks ja maalit päälle ja ruostesuojaus sisäpuolelle. Joka ainoo luukun ruostejämä sai käsittelyt ja pintavärit niin nyt on luukku taas kuin uus. Ja tukevampi kuin uus.
Toinen paikka mikä kannattaa tsekata on se lattiassa oleva kynnysmuovi.
Sen alla voip löytyä lisää yllätyksiä... ja hitsattavaa. Jos saksantuontikärryissä on jo vähäsen alkuja, kuin hirveesti niitä on suomi-autoissa...?
Melkein voin väittää että kun tsekkaatte, luukku on poikki ! Väsymismurtumaa molemmin puolin, heikoimmassa kohtaa vähän luukun kaasujousen alasaranan yläpuolella. Eli kaasupumppu pistää vastaan kun luukkua painaa kiinni, -> metalli pikkuhiljaa murtuu. Ei muuta kun varovasti vähän kuopalle, muutama hefti migillä, ja päälle vielä millisestä pellistä heftaillen pienet tukipalat. Sitten vaan hioskellen dremelillä siistiks ja maalit päälle ja ruostesuojaus sisäpuolelle. Joka ainoo luukun ruostejämä sai käsittelyt ja pintavärit niin nyt on luukku taas kuin uus. Ja tukevampi kuin uus.
Toinen paikka mikä kannattaa tsekata on se lattiassa oleva kynnysmuovi.
Sen alla voip löytyä lisää yllätyksiä... ja hitsattavaa. Jos saksantuontikärryissä on jo vähäsen alkuja, kuin hirveesti niitä on suomi-autoissa...?
Comment