Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 tyhjäkäynti..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    E34 M5 tyhjäkäynti..

    Tyhjäkäynti on välillä normaali kierroksilla, mutta välillä taas kierrokset jäävät 1100-1200, mistäköhän tämä voisi johtua? Mikä tuota tyhjäkäyntiä säätelee?

    Myös pientä nykimistä havaittavissa tasakaasulla pienillä kierroksilla, kellään ideoita? Osia on vaihdettu: tulpat, ilmansuodatin, ilmamäärämittari, puola.
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • raimo
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 87
    • Tornio

    #2
    en nyt tiedä onko apua, mutta ainakin halpa korjaus ois sen ilmamäärä mitttarin ja imukotelon välisen letkun tarkastus/korjaus.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #3
      Niin siis tossahan on jokaisella sylinterillä omat puolat.
      Eniwei palauttaako vaijeri sen läppärungon tyhjäkäynnille, kun kierrokset jää kanittamaan? Voi olla jokin alipaineletkukin irti...

      Kyllähän toi pikkasen aaltoileva/nykiva meno on aika normaalia tuolle koneelle. Joillakin on auttanut noiden asentotunnistimien putsaus, kun olleet melko likaisia.

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Originally posted by raimo View Post
        en nyt tiedä onko apua, mutta ainakin halpa korjaus ois sen ilmamäärä mitttarin ja imukotelon välisen letkun tarkastus/korjaus.
        Joo, se on vaihdettu kevään aikana, että enpä usko vian olevan siinä.

        Originally posted by Esko View Post
        Niin siis tossahan on jokaisella sylinterillä omat puolat.
        Eniwei palauttaako vaijeri sen läppärungon tyhjäkäynnille, kun kierrokset jää kanittamaan? Voi olla jokin alipaineletkukin irti...

        Kyllähän toi pikkasen aaltoileva/nykiva meno on aika normaalia tuolle koneelle. Joillakin on auttanut noiden asentotunnistimien putsaus, kun olleet melko likaisia.
        Juu, niinhän siinä on, 2 pytyn puola oli pimeenä, kun kävi vajailla jokin aika sitten. Tuossa kun nuo tulpat vaihtelin, niin kattelin, että yks puola oli kans jo "silmämääräisesti" aika kulahtaneen näköinen, et ajattelin senkin vaihtaa lähiaikoina.

        Asentotunnistinkin on vaihdettu kevään aikana.

        Pitää vielä tutkia tarkemmin tuo vaijeri. Niissä olevat kumisuojus hässäkät, mitä virkaa niillä nyt ikinä onkaan, on huonossa kunnossa/paskana. Ei vissiin ole maailman mukavin homma alkaa niitä vaihtelemaan.

        Pitäs kyllä tutkia noita alipaineletkuja, kun on aikaa. Oot vissiin niitä ite vaihdellu? Oliko huonossa kunnossa?
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4621
          • Lahti.

          #5
          Minulla on muutamia puolia ja "hattuja" jos niitä haluat kokeilla.

          Ilmamäärämittarikin voi hyvinkin aiheuttaa se nykiminen.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by Leba View Post
            Joo, se on vaihdettu kevään aikana, että enpä usko vian olevan siinä.



            Juu, niinhän siinä on, 2 pytyn puola oli pimeenä, kun kävi vajailla jokin aika sitten. Tuossa kun nuo tulpat vaihtelin, niin kattelin, että yks puola oli kans jo "silmämääräisesti" aika kulahtaneen näköinen, et ajattelin senkin vaihtaa lähiaikoina.

            Asentotunnistinkin on vaihdettu kevään aikana.

            Pitää vielä tutkia tarkemmin tuo vaijeri. Niissä olevat kumisuojus hässäkät, mitä virkaa niillä nyt ikinä onkaan, on huonossa kunnossa/paskana. Ei vissiin ole maailman mukavin homma alkaa niitä vaihtelemaan.

            Pitäs kyllä tutkia noita alipaineletkuja, kun on aikaa. Oot vissiin niitä ite vaihdellu? Oliko huonossa kunnossa?
            Vaihdoin ite just tossa viikko sitte itelle uuden kaasuvaijerin, kun oli menossa sieltä läppärungon päästä poikki. Kumma kyllä kaasun toiminta parani huomattavasti ja toi vaijeri on valmiiksi säädetty "sopivalle pituudelle". Se vaijeri on ainakin melko helppo vaihtaa. Siitä sulakerasian vierestä purkaa ne parit sähköliittimet ja plussa lisävirtanavan pois, niin sitten näkyykin jo tulipellissä läpivientipaikka ja kabiinista purkaa vaan sen kuskin jalkatilan muovisen peitelevyn, niin pääsee helposti vaihtamaan. Se uusi vaijeri on muuten parannettu versio siitä alkuperäisestä eli laitettu muovisia suojuksia niihin vaijerien liitoskohtiin molempiin päihin yms.

            Vaihtelin tässä alkukesästä noi kaikki resonanssiläpän letkut ja olisin vaihtanu noi muutkin alipaineletkut, mutta ainakin itellä oli vielä kaikki letkut ihan hyvässä kunnossa, niin en nähny tarpeelliseksi. Tietty sulla kun olet talvellakin tolla ajanu, niin voi olla haperommassa kunnossa.

            Olisihan toi hyvä jos olisi noita ilmamassamittareita ja puolia ylimääräisenä hyllyssä, niin pääsee tarvittaessa testamaan eroa. Tai ylipäätään jos pääsee toisen autoa testaamaan, jonka pitäisi olla kunnossa, niin helppo sitte verrata.

            Comment

            • Leba
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2101
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Esko View Post
              Vaihdoin ite just tossa viikko sitte itelle uuden kaasuvaijerin, kun oli menossa sieltä läppärungon päästä poikki. Kumma kyllä kaasun toiminta parani huomattavasti ja toi vaijeri on valmiiksi säädetty "sopivalle pituudelle". Se vaijeri on ainakin melko helppo vaihtaa. Siitä sulakerasian vierestä purkaa ne parit sähköliittimet ja plussa lisävirtanavan pois, niin sitten näkyykin jo tulipellissä läpivientipaikka ja kabiinista purkaa vaan sen kuskin jalkatilan muovisen peitelevyn, niin pääsee helposti vaihtamaan. Se uusi vaijeri on muuten parannettu versio siitä alkuperäisestä eli laitettu muovisia suojuksia niihin vaijerien liitoskohtiin molempiin päihin yms.

              Vaihtelin tässä alkukesästä noi kaikki resonanssiläpän letkut ja olisin vaihtanu noi muutkin alipaineletkut, mutta ainakin itellä oli vielä kaikki letkut ihan hyvässä kunnossa, niin en nähny tarpeelliseksi. Tietty sulla kun olet talvellakin tolla ajanu, niin voi olla haperommassa kunnossa.

              Olisihan toi hyvä jos olisi noita ilmamassamittareita ja puolia ylimääräisenä hyllyssä, niin pääsee tarvittaessa testamaan eroa. Tai ylipäätään jos pääsee toisen autoa testaamaan, jonka pitäisi olla kunnossa, niin helppo sitte verrata.
              Löytäisitkö vaikkapa tuolta Realoem:sta nuo räjäytyskuvat noille alipaineletkuille, kun en itse niitä tumpelona löydä
              Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

              Comment

              • Kiree äMMä
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 309
                • Jyväskylä

                #8

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11680
                  • Kouvola

                  #9
                  Noi letkut on nimenomaan ne resonanssiläpän alipaineletkut, jotka on sitä ohutta mallia. Itseltä löytyy iso rulla tota saman paksuista letkua jos joku tarvii.

                  Mutta tossa jotain noita koneen omia alipaineletkuja. Aika huonosti tuntuu löytyvän noista kuvista. Tietty kannattaa kattoa noista manuskoista mitä löytyy netistä. Itsellä ainakin pari tuollaista eri korjausopasta.


                  Itellä ollu vähä sellaista ongelmaa, että tyhjäkäynti on ollu liian alhaalla. Pyörii tuossa 500-750kierroksen välillä. Huollossa sanoivat, että joku alipaineletku oli irti ja laittoivat kiinni, mutta se taisi irrota heti ensimmäisessä repäisyssä uudelleen. Kylmänä ei meinaa kestää antaa kaasua ollenkaan, vaan meinaa tukehtua. Sinänsä ihme homma, kun tuo tuntui alkavan talven seisottamisen jälkeen, kun viime syksynä pelasi vielä moitteetta.
                  Last edited by Esko; 06-08-2007, 20:15.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎