Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 käynti ongelma! Minne alipaine letkut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    E34 käynti ongelma! Minne alipaine letkut?

    Joo eli auto on 535i -89 loppupäästä.
    Elikkäs käynnistyy ihan normaalisti ja pysyy käynnissä kierrokset pysyy siinä 800rpm eikä seilaile mutta auto käy huonosti rötköttää sillei kummasti. Peräpäästä kun pakoputkea kuuntelee niin kuulee selvimmin sen äänen, jotenki (rötröt rötröt rötröt rötröt..) vähä vaikea sitä tällei kuvailla.. mut tosi vaivalloisesti..
    Kierroksilla auto toimii ihan normaalisti ei nyi eikä röpötä millään kierros alueella..
    Tehoista en tiiä että onko tuon vian takia hukassa (en ole ennen 535 ajanut) mutta voihan se tietty vetojakin viedä jos esim ilmamassa mittari olisi sökönä? Oiskohan kellään tietoa kyseisestä ongelmasta.. Kiitos etukäteen.. PS. autoon oli vanha omistaja teettänyt kansiremontin, voisko vika olla että jako pielessä ? Muutes mihin toi bensanpaineen säätimen alipaineletku pitäs mennä kun tossa ei ole sitä ollenkaan kun on hajonnut ja kadonnut jonnekkin ja samoin jarrutehostimesta menee pasku letku imusarjaan jossa on välissä pieni letkunippa missä ei ole letkua laisinkaan mihis siitä pitäs letku vetää ?
    Last edited by BeniE30; 11-08-2007, 15:22.
  • 6power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 254
    • Tampere

    #2
    Oletko tarkistanut jo virranjakajan kannen ja pyörijän? Likaantuneet suuttimet aiheuttaa kans epätasaista tyhjäkäyntiä kuten myös imuvuoto.Onko pakokaasu arvot ok..tyhjäkäynnillä?
    Last edited by 6power; 10-08-2007, 15:30.

    Comment

    • BeniE30
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 452
      • Helsinki

      #3
      en ole mitannut..

      Comment

      • BeniE30
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 452
        • Helsinki

        #4
        Uppista.. niin minne noi alipaine letkut kuuluu ?

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Bensanpaineen säätimen alipaineletku kuuluu imusarjan alaosaan, lohkon ja imusarjan väliin. Samalle kulmakunnalle tulee huohotinputkesta lähtevä saman paksuinen alipaineletku, alla olevassa kuvassa letku #10.



          Originally posted by BeniE30
          ...samoin jarrutehostimesta menee pasku letku imusarjaan jossa on välissä pieni letkunippa missä ei ole letkua laisinkaan mihis siitä pitäs letku vetää ?
          Omassa se on ainakin tulpattu.

          BTW: Ei täällä kukaan päivystä 24/7, joten hieman malttia niihin kysymyksien uppailuihin vaikka kiire onkin.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • BeniE30
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 452
            • Helsinki

            #6
            kiitos..

            Comment

            • tunppi
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 45
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by BeniE30 View Post
              Joo eli auto on 535i -89 loppupäästä.
              Elikkäs käynnistyy ihan normaalisti ja pysyy käynnissä kierrokset pysyy siinä 800rpm eikä seilaile mutta auto käy huonosti rötköttää sillei kummasti. Peräpäästä kun pakoputkea kuuntelee niin kuulee selvimmin sen äänen, jotenki (rötröt rötröt rötröt rötröt..) vähä vaikea sitä tällei kuvailla.. mut tosi vaivalloisesti..
              Kierroksilla auto toimii ihan normaalisti ei nyi eikä röpötä millään kierros alueella..
              Tehoista en tiiä että onko tuon vian takia hukassa (en ole ennen 535 ajanut) mutta voihan se tietty vetojakin viedä jos esim ilmamassa mittari olisi sökönä? Oiskohan kellään tietoa kyseisestä ongelmasta.. Kiitos etukäteen.. PS. autoon oli vanha omistaja teettänyt kansiremontin, voisko vika olla että jako pielessä ? Muutes mihin toi bensanpaineen säätimen alipaineletku pitäs mennä kun tossa ei ole sitä ollenkaan kun on hajonnut ja kadonnut jonnekkin ja samoin jarrutehostimesta menee pasku letku imusarjaan jossa on välissä pieni letkunippa missä ei ole letkua laisinkaan mihis siitä pitäs letku vetää ?
              Itsellä samankaltainen ongelma. Voisi johtua hapettuneista virranjakajan kannen "liittimistä", tosin hioin niitä vähän mutta ei tuntunut olevan ainakaan parantavaa vaikutusta. Liekkö liian kuluneet sitten ja vaihtoon.

              Edit: Huomasinpa just että imusarjan tiivisteet taitaa olla vaihtokunnossa. Kysytäänpä vielä, että onko miten hankala homma vaihtaa itse ja kauan menee aikaa?

              Tai sitten paljonko maksaa vaihdattaa korjaamolla/kuinka monta tuntia menee, kellään kokemusta?
              Last edited by tunppi; 12-08-2007, 16:28.

              Comment

              • tunppi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 45
                • Helsinki

                #8
                Voiko olla että jos muut päästöarvot on ok, niin pelkkä o2 arvo menee tyhjäkäynnillä yli sallitun jos imusarjan tiiviste vuotaa?

                Comment

                • BeniE30
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 452
                  • Helsinki

                  #9
                  siis joo jos tiiviste vuotaa niin aikavarmasti se arvo menee yli rajojen.. kaverill oli yks 8mm imusasrjassa oleva letku haurastunut poikki ja arvot pomppas jonnekki yli 10 ja kun heitettiin se letku uusiks niin johonki 3-5

                  Comment

                  • tunppi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 45
                    • Helsinki

                    #10
                    Jees.. mun autossa o2 arvo oli 6.26/5. Täytyy vaihtaa ne tiivisteet nyt eka, pitäs ilmeisesti käynnin parantua aika reippaasti ja päästöt mennä sitten läpi :think

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by tunppi View Post
                      Edit: Huomasinpa just että imusarjan tiivisteet taitaa olla vaihtokunnossa. Kysytäänpä vielä, että onko miten hankala homma vaihtaa itse ja kauan menee aikaa?
                      Eipä tuo kovinkaan vaikeaa ole, tietty ne alimmaiset mutterit on vähän veemäiset. Muista katsoa missä letkut menevät lohkon ja imusarjan välissä niin saat ne kerralla oikeille paikolle.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • tunppi
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 45
                        • Helsinki

                        #12
                        Joo kiitti tiedosta, täytynee kattoo jos itse vaihtas niin säästää kivasti rahaa

                        Comment

                        • an13
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 260

                          #13
                          Imusarjan tiivisteitä vaihtaessa kannattaa katsoa kunnolla, että uudet tiivisteet ovat oikeat. Itse sain merkkiliikeestä 2 kertaa yhden väärän tiivisteen. Se näytti huomattavan samalta kuin oikea, mutta oli pari milliä pielessä ja rupesi vuotamaan hetken päästä.

                          Tuli sitten 3 kertaa irrotettua imusarja, hieman rutiinia kertyi hommaan. Kasasin loctiten paperitiivisteliiman kanssa lopulta ja pistin muttereihin ruuvilukitetta ja nyt on mennyt hyvin.
                          ex-535iA E34

                          Comment

                          • tunppi
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 45
                            • Helsinki

                            #14
                            Tuli mieleen, että jos toi putkesta kuuluva "rötröt rötröt rötröt rötröt" ääni tai ns. paukkuminen (miten sen nyt sanoisi) ja alakierrosten tehottumuus sekä nykiminen ei lopu imusarjan tiivisteiden vaihdolla ja venttiilien säädöllä niin lienee seuraavaksi tutkittava suuttimet yms.

                            Mites noiden suihkusuuttimien mittaus tapahtuu? Ilmeisesti imusarjaan ei tarvitse koskea ja tarvitsee ottaa polttoaineen paineet pois sekä irroittaa vain noita ruiskun osia?


                            Päästöarvo o2 6.26/5 oli kun huohotinputkesta lähtevä alipaineletku oli irti. (Lekan laittama kuva)

                            ps: Imusarjan tiivisteet eka sylinterin kohdalta ainakin todella surkeassa kunnossa, puoliksi turvonnu pois välistä.
                            Last edited by tunppi; 15-08-2007, 17:28.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎