Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpö ongelmia e34 535:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ac-Dc
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 62
    • Helsinki

    Lämpö ongelmia e34 535:ssa

    Eli jäähdytysnestettä katoaa runsaasti ja lämmöt ei pysy kurissa.
    Kerran tyhjäkäynnillä otin paisarin korkin pois ja annoin käydä, lämpöjen noustessa alkoi nesteet tulla ulos paisarista.
    Puhaltimesta tulee lämmintä(ei kuumaa) ilmaa.
    ylä- ja ala letkut ovat kuumia.
    Autoon on vaihdettu termari, syyläri, vesipumppu ja visko(2. kertaa) ja ilmattu on useaan kertaan.

    Muuten mitä tarkoittaa dib beam?
    BMW, lätkä ja HiFI!
  • ArvoPentti
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 30
    • Turku

    #2
    Olisko kansipahvi palanu? Onko jäähdytysneste oljyistä, tai onko moottoriöljyn joukossa jäähdytysnestettä(vaahtoa öljytikussa tms.)?
    320d -00

    Comment

    • Ac-Dc
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 62
      • Helsinki

      #3
      Öljy ja jäähdytysneste ei sekoitu.
      BMW, lätkä ja HiFI!

      Comment

      • djanni
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 883
        • 03

        #4
        Paisuntasäiliö ehjä?

        Comment

        • Ac-Dc
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 62
          • Helsinki

          #5
          Paisariin kertyy painetta aika paljon ja nestettä katoaa runsaasti.
          BMW, lätkä ja HiFI!

          Comment

          • djanni
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 883
            • 03

            #6
            Originally posted by Ac-Dc View Post
            Paisariin kertyy painetta aika paljon ja nestettä katoaa runsaasti.
            Kun on paisuntasäiliön korkki kiinni ja kone käynnissä ja paineet päällä, niin koita katsella näkyykö missään , että mihinkä se vesi hukkuu.

            Esim. paisuntasäiliössä voi olla pieni halkeama joka aiheuttaa sen, että järjestelmä ei ole enää suljettu - itsellä ainakin aiheutti moinen ongelmia.

            (oikaiskaa joku jos perustelu meni väärin)

            Comment

            • -Mage-
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 295
              • Vantaa

              #7
              Eikö näissä E34:ssa ollut perinteisesti syylarin kanssa ongelmia? Siis ne muoviset "ulokkeet" mihin letkut tulevat kiinni, eivät tunnu kestävän ajanhammasta ja lohkeilevat, jonka tuloksena alkavat vuotamaan.
              Kuten djanni jo totesi; kone käyntiin ja vuotoja metsästämään.

              Muutamia tarkastus kohteita:
              -Paisuntasäiliö + sen korkki.
              -Kaikki letkujen liitoskohdat, erityisesti syylarinliitokset.
              -Termari + "ympäristö".
              -Vesipumpun akseli.
              -Mahdollisesti lämmityslaitteen kenno:think

              PS:
              Pyydä joku tarkkailemaan ettei lämmöt pääse nousemaan tai tarkista että konehuone on kuiva ja käytä kone käyntilämpöiseksi.
              Last edited by -Mage-; 14-08-2007, 19:17. Reason: PS:

              Comment

              • Oldtimer
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 350
                • Ähtäri

                #8
                Poraa ainakin se paisariin tuleva reikä isommaksi (se mihin jäähdyttäjästä tuleva letku tulee.) Itsellä auttoi se lämpöongelmiin, 535 tyyppivika, searchilla löytyy juttua.
                ----: Fuck The Fuel Economy :----

                Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Oldtimer View Post
                  Poraa ainakin se paisariin tuleva reikä isommaksi (se mihin jäähdyttäjästä tuleva letku tulee.) Itsellä auttoi se lämpöongelmiin, 535 tyyppivika, searchilla löytyy juttua.
                  Tyyppivika kaikissa E34:ssa joissa paisari on rintapellissä. Laitetaas jälleen tämä kuva...



                  Dip Beam=Lähivalon polttimo palanut.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • putku
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 97
                    • Toijala

                    #10
                    Tosiaan tuo kuvan osoittama kaula kannattaa tarkastaa että onko tukossa. Omassa oli ja lämmöt tottakai nousi ja painetta kertyi paljon.

                    Omassa ei ollut tukkoon mennyt mistään paskasta, vaan tuon putken sisällä oli metallinen "sielu" ilmeisesti tarkoitettu vahvistamaan tuota klemmarin kohtaa. Se oli päässyt liikkumaan tuohon kaulaan kiinni -> reikä tukossa. Säkällä se sielu sieltä löyty, tunkemalla jämpti piikki rööriin ja sen mukana se tuli sitten ulos. Hetken ihmettelin että mitä paskaa. Joskus sitä käy tuurikin kun tarpeeks vääntää.

                    Comment

                    • djanni
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 883
                      • 03

                      #11
                      Originally posted by putku View Post
                      Tosiaan tuo kuvan osoittama kaula kannattaa tarkastaa että onko tukossa. Omassa oli ja lämmöt tottakai nousi ja painetta kertyi paljon.

                      Omassa ei ollut tukkoon mennyt mistään paskasta, vaan tuon putken sisällä oli metallinen "sielu" ilmeisesti tarkoitettu vahvistamaan tuota klemmarin kohtaa. Se oli päässyt liikkumaan tuohon kaulaan kiinni -> reikä tukossa. Säkällä se sielu sieltä löyty, tunkemalla jämpti piikki rööriin ja sen mukana se tuli sitten ulos. Hetken ihmettelin että mitä paskaa. Joskus sitä käy tuurikin kun tarpeeks vääntää.
                      Ja aikanaan sama vika oli Sierrassa, ja hauskinta/kamalinta hommassa oli, että ei edes merkkiliike osannut paikantaa vikaa
                      Itse muuten yritin tuosta omasta autosta ottaa tuon metalliputken pois, mutta ei tuntunut kestävän ohut muoviputki enää, joten jouduin laittamaan metalliputken takaisin - mutta sillä erolla, että en työntänyt sitä enää loppuun asti

                      Comment

                      • Ac-Dc
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 62
                        • Helsinki

                        #12
                        V...n vi..u !!
                        Paisari oli ehjä ja sen reijän porailu ei auttanut.
                        Olisko se sitten kansipahvi, kansi tai lohko?
                        BMW, lätkä ja HiFI!

                        Comment

                        • djanni
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 883
                          • 03

                          #13
                          Originally posted by Ac-Dc View Post
                          V...n vi..u !!
                          Paisari oli ehjä ja sen reijän porailu ei auttanut.
                          Olisko se sitten kansipahvi, kansi tai lohko?
                          ota termari pois, ja ajele hetken aikaa ilman sitä. Kaksi etua: saat eliminoitua mahdollisen termarivian / väärän asennuksen + toimintasäde pitenee.

                          Yritä sitten samalla ilmata vielä mahdollisimman perusteellisesti - äläkä luota siihen, että kun ilmaruuvin alta tulee vettä, että ilma olisi poissa - jatka vielä ilmaamista. Puristele letkuja, pidä lämppäriä päällä ja kokeile tuleeko lämmintä...

                          Ilmaaminen tuntuu jostain syystä olevan taistelua - tai sitten minä en ole oppinut sitä .

                          Vasta sitten Jos ei tämäkään auta, niin osta 200€:n leimattu Corolla (jotta pääset ajelemaan töihin) ja irroita bemarista kansi, jos se sitten kuitenkin on se tiiviste

                          (Viisaat korjaavat, jos puhuin läpiä päähäni?)

                          Comment

                          • Ac-Dc
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 62
                            • Helsinki

                            #14
                            Jos ei kuitenkaan mitään corollaa.
                            Ennemmin vaikka uus e28 alle, harmi kun tuli just myytyyn vanha e28 520.
                            BMW, lätkä ja HiFI!

                            Comment

                            • djanni
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 883
                              • 03

                              #15
                              Originally posted by Ac-Dc View Post
                              Jos ei kuitenkaan mitään corollaa.
                              Ennemmin vaikka uus e28 alle, harmi kun tuli just myytyyn vanha e28 520.
                              No unohda Corolla - en ottaisi enää nykyään itsekään

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎