Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i ravistaa ja sähköistä kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janif
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 146
    • Lappeenranta

    535i ravistaa ja sähköistä kysymys

    eli vaihdoin 535ia E34 vm:88 manuaaliksi ja auto rupesi ravistamaan, vika ilmeisesti liittyy kardaanin? aluksi oli omatekoinen kardaani mut se ravisti liikaa tilasin sitten uuden oili jaloselta vaihdoin siitä sen etu putken tohon oma tekoisen tilalle mut ravisti samalla tavalla, sit älysin et se värinä kumi oli väärässä asennossa vaihdoin sen asennon ja ravistaminen väheni mut ei hävinnyt kokonaan missä vika? kannatinlaakerin asento?

    sit ois noista sähköistä kysymys

    eli tossa mietin et miten saa ton automaatti laatikon häiriö ilmoituksen pois ajotietokoneelta? pitääkö se kickdown kytkimen piuha maadoitaa?:think
    Bmw E39 535IA vm - 96

    Ex:
    Bmw E39 540ia-96
    Bmw E36 320i - 92
    Bmw E34 535i - 88
    Bmw e21 315 - 85
    Bmw e21 316 - 86

    http://www.fightclubfinland.fi/
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #2
    Alustan osat ja ohjauksen osat voivat täristää E34:ssa. Kannattaa lukaista se E34 täristää -topik läpi, jospa siitä löytyisi jotain vaihtamisen arvoista osaa. Ja eikös sen kardaanin voi iskeä sinne väärille booreillekin? Ainakin jos sen ottaa poies niin tarkat merkit piti tehdä.
    E39 ja E91

    Comment

    • janif
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 146
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by Harri G View Post
      Alustan osat ja ohjauksen osat voivat täristää E34:ssa. Kannattaa lukaista se E34 täristää -topik läpi, jospa siitä löytyisi jotain vaihtamisen arvoista osaa. Ja eikös sen kardaanin voi iskeä sinne väärille booreillekin? Ainakin jos sen ottaa poies niin tarkat merkit piti tehdä.

      vika ilmeni kardaanin iroituksen jälkeen ja alustasta on vaihdettu kaikki tukivarret nivelineen ja puslineen ym ym ym et en usko et vika on alustassa, toi et ne poorit pitää olla kohdallaan voi olla mahdollista mut tosin aika outoa et sit kunmmiskin menee sinne ihan missä asennossa tahansa
      Bmw E39 535IA vm - 96

      Ex:
      Bmw E39 540ia-96
      Bmw E36 320i - 92
      Bmw E34 535i - 88
      Bmw e21 315 - 85
      Bmw e21 316 - 86

      http://www.fightclubfinland.fi/

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Kardaani on yhtenä pakettina tasapainossa -> samat palikat eri asentoon, tasapaino vituillaan, yhtä lailla vain toisen näistä osista vaihtamalla tasapaino menee vituilleen. Eli eipä ole oikotietä onneen, tasapainotukseen se käikäle.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by janif View Post
          ...toi et ne poorit pitää olla kohdallaan voi olla mahdollista mut tosin aika outoa et sit kunmmiskin menee sinne ihan missä asennossa tahansa
          Nimenomaan täytyy kasata samolle pooreille...

          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Originally posted by janif View Post
            sit ois noista sähköistä kysymys

            eli tossa mietin et miten saa ton automaatti laatikon häiriö ilmoituksen pois ajotietokoneelta? pitääkö se kickdown kytkimen piuha maadoitaa?:think
            En kuollaksenikaan muista, mutta olikohan että boxille piti tulla tieto kepin N-asennosta... vai oliko oikeen hyppypiuha kun tomaatti-modessa... Nyt kai se herjaa että on käynnistetty vaihde päällä tjms?
            ...

            Comment

            • janif
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 146
              • Lappeenranta

              #7
              Originally posted by reddewil View Post
              En kuollaksenikaan muista, mutta olikohan että boxille piti tulla tieto kepin N-asennosta... vai oliko oikeen hyppypiuha kun tomaatti-modessa... Nyt kai se herjaa että on käynnistetty vaihde päällä tjms?
              toi ohitus on tehty! mut herjaa et laatikon softassa vikaa ja niin sen pitää tehdäkin kun ei ole koko laatikkoa.
              joku sano et laatikon ohjaus boxsi pois ja siitä piuha sarjasta maadottaa navan 33 niin pitäs herjat lähteä, mut ajatelin vielä varmistaa et ei tarvii savun hälvettyä tarkastaa liitäntöjä
              Bmw E39 535IA vm - 96

              Ex:
              Bmw E39 540ia-96
              Bmw E36 320i - 92
              Bmw E34 535i - 88
              Bmw e21 315 - 85
              Bmw e21 316 - 86

              http://www.fightclubfinland.fi/

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by janif View Post
                toi ohitus on tehty! mut herjaa et laatikon softassa vikaa ja niin sen pitää tehdäkin kun ei ole koko laatikkoa.
                joku sano et laatikon ohjaus boxsi pois ja siitä piuha sarjasta maadottaa navan 33 niin pitäs herjat lähteä, mut ajatelin vielä varmistaa et ei tarvii savun hälvettyä tarkastaa liitäntöjä
                Ainakin E32:ssa menee näin:
                One cannot yank an automatic out of an e32 & not expect the Check Control to go bezerk with all sorts of blaring warnings. Numerous independent sources on the web have confirmed that jumping pin #5 on the CCM to ground (which is the same grey/brown wire on pin #33 of the TCU connector) will extinguish the "Trans Program" error that will show up. In spite of that, the engine will still run normally without going into limp mode.
                ETM:stä löytyy varmaankin ratkaisu
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎