Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 tasonsäätö

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RHM
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 10

E34 tasonsäätö

Tuossa omassa 540 touringissa taitaa olla menny nuo painepallot tai mitkä liekään nimeltä... Kun peräpää hyppää isommissa montuissa lujempaa ajaessa. Ja muutenki montuissa tuo peräpää on melko velton tuntuinen. Nuo taitaa olla aika arvokkaat uusia??

Miten tuo säätösysteemi otetaan pois käytöstä, jos laittaa tavalliset iskarit tilalle. Ja mitkä jouset kannattaa laittaa? Käykö nuo tasonsäädön jouset siihin, vai pitääkö hommata jotkut muut?
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2058
    • Riihimäki

Tai ehkä vaan iskarit on väsyneet. Jokatapauksessa kalliita osia.

Itse poistin -92 525i touringista säätöiskarit ja päädyin jättämään samat jouset. Perä putosi 25...30mm mikä sopi hyvin lasketun etupään kanssa minun tapauksessa. Mulla oli jo -40mm madallusjousetkin valmiina, mutta totesin että niillä olisi pudonnut enemmän, enkä halunnut sitä. Tolpan yläkiinnikkeet joutuu myös vaihtamaan, koska säätöiskari on eri paksuinen. Ne sai esim Motonetistä. Nyt kun on jämptit iskarit ja perä vähän alempana niin ajettavuus on tosi hyvä. Ennen huojui rampeilla ja heijasi töyssyissä.

Systeemin poistamiseen on muutama tapa riippuen kuinka paljon turhaa romua (mahd. öljyä vuotavia osia) haluaa jättää autoon kiinni. Voin mailata ohjeet jos laitat osoitteen privana, mutta olen just lähdössä reissuun pariksi päiväksi. Paras ratkaisu lyhyesti: kaikki säätöön liittyvät hydrauliikkaosat pois takapäästä ja edestä taaksepäin lähtevät letkut yhteen.

Comment

• djd1mm
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 123
      • Salo

LAD kokonaan poistettu mutta, herjaa silti

Eli ongelmana siis 92 -vuoden 535i mallia saksa jossa on mitä ilmeisemmin ollut tuo taka-akselin tasonsäätö, joka on sittemmin poistettu ja nyt se herjaa välillä tuosta. Olisikohan siihen jotain simppeliä korjausmetodia kun eivät tosiaan BMW:llä tuohon mitään osanneet sanoa. (Tai sanoivat että: a) ruvetaan tutkimaan asiaa -eli "menee ihan helvetisti aikaa" tai b) Asennetaan uusi järjestelmä, alkuun pääsee ~3000€:lla) Eli ei taida olla ihan mun budjetin juttuja, varsinkin kun on 535i:tä jo nettiautossa tuohon hintaan

Tulipa tuossa pällisteltyä sitten tuota auton peräpäätä altapäin vähän tarkemmin eikä tuohon ole kyllä jätetty mitään kiinni. ei näy edes mitään säätöjärjestelmän piuhoja tms...

Josko esim jostain ohjeesta ilmenisi millainen tuo järjestelmä tarkalleenottaen on. Kun ei tuolla peräpäässä ole enään mitään siitä jäljellä. On tosi mystisesti kyllä osattu hävittää kaikki osat.

Eli siellä ei ole mitään tankoa joka olis edes kallistuksenvakaajan lähellä, ylipäätään ainoa tanko on pakoputken ripustus ja ainoat letkut on jarruletkut, ainoat piuhat jotka löysin oli apparin puolella akun takana oleva ABS-anturin piuha.

Ja näyttäisi se ihan satunnaisin väliajoin tuota > SUSPN LEVELING< -herjaa heittävän, eli ei ole kuormasta tai ajotilanteesta riippuvainen. Joskus moottoritielläkin ihan tasaisella alustalla yhtä-äkkiä pistää herjan kehiin..

Olisikohan se helpointa 'korjata' pistämällä esim. säätöjärjestelmän piuha poikki, ja siihen joku vastus, niin tietokone luulis että kaikki on OK.. Jos vaan löytäis sen piuhan.
      Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

Comment

• _maazaa_
        Newbiemmer
        • May 2007
        • 1

joudut purkaan ohjaustehostimen ja ottaan 1 kammiosta 2 mäntää pois jos et ota mäntiä pois niin letku paukahtaa itellä kävi ämmässä tollanen haaveri ja ohjaustehostimen nesteen pitkin kone huonetta.

Comment

• Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

Originally posted by _maazaa_ View Post
          joudut purkaan ohjaustehostimen ja ottaan 1 kammiosta 2 mäntää pois jos et ota mäntiä pois niin letku paukahtaa itellä kävi ämmässä tollanen haaveri ja ohjaustehostimen nesteen pitkin kone huonetta.
          EIEI!! Myy mulle sen pumpun ja ostaa tavallisen romikselta tilalle. Noita normaaleja on joka kylässä 10kpl mutta tandem pumppua ei ihan heti löydy.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎