Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b25 tehot hukassa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vp.huhta
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 8

    e34 m50b25 tehot hukassa...

    Apua kaivataan! Eli auto on 525i -92 josta on tehot hävinnyt.. Auto lähtee hyvin käyntiin ja käy tasaista tyhjäkäyntiä ja kiertää hyvin paikallaan. Sitten kun ajaa tasaista vauhtia ja polkaisee kaasun pohjaan niin eipä se kiihdy kunnolla ja välillä kiihdyttäessä nykii kevyesti. Sitten kun noin satasen vauhdista tekee rajun moottorijarrutuksen niin sen jälkeen auto kiihtyy pari kertaa todella hyvin!


    Käytin autoa testerissä, mutta vikoja ei löytynyt!

    Vikaa on etsitty jo pari viikkoa eikä mitään ala löytymään.

    Olen kiitollinen jos joku osaa vastata tähän...
  • jabala
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 4

    #2
    Lienee kaukaa haettua, mutta oletetaan että moottorinohjaus on kunnossa jos testerissä ei näy mitään.

    Mutta entäs b-paine, onko mitattu ja tarkastettu että seuraa imusarjan painetta? Olisiko mahdollista että b-paineensäädin finaalissa? Normaalisti moottorijarrutuksessa kova alipaine imusarjassa -> bensapaine käy matalalla, kiihdytys -> imusarjan paine lähellä ilmakehää ->b-paine korkeimmillaan.

    B-pumppu? Jaksaako enää nostaa painetta kiihdytykseen tarvittavalla tuotolla, nykiminen kun saattaa olla merkki polttoainepulasta?


    Kuten sanottua, nämä ajatukset kaukaa haettua ja tarkoituksena lähinnä herättää keskustelua. :think

    Comment

    • vp.huhta
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 8

      #3
      Pitää kokeilla uudella paineensäätimellä, sittenhän se selviää onko vika siinä..

      bensapumppu on uusittu puoli vuotta sitten ja suodattimen vaihdoin pari päivää sitten ja auto toimi pari päivää sen jälkeen hyvin.

      Comment

      • vp.huhta
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 8

        #4
        Joo eli autoon on nyt uusittu

        - nokka-akselin asento-tunnistin
        - bosch lambda-anturi
        - alkuperäinen bosch bensa-pumppu
        - bosch bensanpaineensäädin

        - tulpat ja kaikki suodattimet ym. huolto-osat

        on kokeiltu toisesta autosta ilmamäärämittaria mutta mikään ei auta!

        Auto kulkee laiskemmin kuin vanha 80-luvun 200d mersu!!!

        kiihdyttäessä vain imuäänet kasvaa mutta ei vedä mihinkään...

        polttoaineen kulutuskin on melko suuri matka-ajossa ( 12-15L 100km)

        auto on muuten todella hyvä ja miellyttävä joten en haluaisi hävittää sitä tuollaisen vian takia..

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Mites ilmamassa- / ilmamäärämittari??:think
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • vp.huhta
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 8

            #6
            kokeilin ilmamäärämittaria toisesta autosta mutta ei vaikutusta..

            Comment

            • Janssoni
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 371
              • Helsinki

              #7
              Ootko imuvuotoja kattonu? heittää helposti seoksen ihan pitkin helvettiä ja ei kyllä sen jälkeen kulje mihinkään.. päästöt kertois tietenkin jo paljon...
              .



              sigpic

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Itellä oli vm91 525, ja oireet jotakuinkin samoja mutta pahempia. Töissä katottiin monta kertaa testerillä(autocom), eikä antanut mitään vikakoodeja. Itelläni oli silloin pari puolaa paskana, eikä tosiaankaan testerin mukaan mitään vikaa. Merkkiliikkeessä sanoivat ettei heilläkään aina näytä vikakoodia jos puolat paskana. Mutta tilasin uudet käytetyt puolat jotka laitoin, niin siihen hävisi kaikki nykimiset, pätkimiset ja käyntiviat. Että suosittelisin jos mahdollista ni kokeile jos kaverillas vaikka samanlainen moottori, niin siitä puolia!

                Comment

                • vp.huhta
                  Newbiemmer
                  • Aug 2007
                  • 8

                  #9
                  Imuvuotoja ei ole. Eilen vaihdoin yhden kannen päässä olevan lämpöanturin ja auto pelaa paremmin, mutta ei täydellisesti.. Kylmänä kun lähtee ajeleen niin pelaa moitteettomasti siihen asti että sammuttaa auton. Kun auto käy sammuksissa niin kaikki oireet taas palaavat. Sitten kun käy mutkan moottoritiellä niin taas toimii. On se vaan kummallinen kapistus!

                  Comment

                  • Jaska PKP
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 123

                    #10
                    Puola. Ei näy testerissä, eikä päällepäin välttämättä huomaa mikä on paskana mutta ite kyllä veikkaisin aika vahvisti puola vian puolesta! On ollu sama vika omassa autossa (M60B40) ja kaverin autossa (M50B25)
                    BMW 740IL

                    Comment

                    • vp.huhta
                      Newbiemmer
                      • Aug 2007
                      • 8

                      #11
                      pitää lähtä ostamaan uudet puolat..

                      Comment

                      • vp.huhta
                        Newbiemmer
                        • Aug 2007
                        • 8

                        #12
                        nyt on puolat uusittu eikä ollut mitään vaikutusta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎