e34 Helmojen vesireiät??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sixtynine72
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 7
    • vantaa

    e34 Helmojen vesireiät??

    Elikkä kuskin matto kastuu vasemmasta etukulmasta?? Yritin katella helmojen vesireikiä mutta ei niitä löytynyt.Oisko jäänny jonku massan tms alle ajansaatossa. Voisko joku ystävällisesti laittaa jonku kuvan ,missä näkyis vesireikien sijainti???
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1652
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by sixtynine72 View Post
    Elikkä kuskin matto kastuu vasemmasta etukulmasta?? Yritin katella helmojen vesireikiä mutta ei niitä löytynyt.Oisko jäänny jonku massan tms alle ajansaatossa. Voisko joku ystävällisesti laittaa jonku kuvan ,missä näkyis vesireikien sijainti???
    Eipä ole kuvaa laittaa, mutta valumareiät ovat helman pokkauksen takapuolella ja erottuvat kyllä selvästi kun pään tunkee auton alle ja seuraa helmapokkausta. Veikkaisin kuitenkin, että sinun tapauksessa vesi tulee ruostuneesta maalin yms. valumareiän tulpasta, joka sijaitsee siinä kuskin jalkatilassa, huomaat kohdan viimeistään kun raotat lattiamattoa noilta kohdin.

    Tässä O.K.:n kotisivuilta linkitetty kuva ko. vauriosta:

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by sixtynine72 View Post
      Elikkä kuskin matto kastuu vasemmasta etukulmasta?? Yritin katella helmojen vesireikiä mutta ei niitä löytynyt.Oisko jäänny jonku massan tms alle ajansaatossa. Voisko joku ystävällisesti laittaa jonku kuvan ,missä näkyis vesireikien sijainti???
      Voisin melkein veikata että sulla on reikä joka näkyy kun otat sisälokarin irti. Toinen ja ehkä yleisempi syy on se että vesi tulee sisään tuulilasin alareunasta. Jos se kuitenkin on jäähdytysnestettä, niin silloin kannattaa tarkistaa ensimmäisenä lämppärin kennolle menevien putkiliitosten o-renkaat.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1652
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by Leka View Post
        Voisin melkein veikata että sulla on reikä joka näkyy kun otat sisälokarin irti. Toinen ja ehkä yleisempi syy on se että vesi tulee sisään tuulilasin alareunasta. Jos se kuitenkin on jäähdytysnestettä, niin silloin kannattaa tarkistaa ensimmäisenä lämppärin kennolle menevien putkiliitosten o-renkaat.
        Olen luullut, että e34:n kohdalla olisi jo päästy eroon tuosta ainakin e21, e30 ja e28 vaivaavasta ruostepaikasta lattian nurkassa, mutta näköjään ei. Monessa e34:ssä tosin näkyykin rako sisälokarin ja lokasuojan välissä, josta paska pääsee muhimaan, mutta talvirenkaiden vaihdon yhteydessä kun putsaa paikat niin ei pitäisi olla ongelmia. E39:ssä tämä kohta on sitten lopullisesti saatu korjattua.

        Eikös vuotava lämppärinkenno kastelisi ensin kuskin jalkatilan oikean nurkan?

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
          Eikös vuotava lämppärinkenno kastelisi ensin kuskin jalkatilan oikean nurkan?
          No olis taas pitänyt lukea aloitus vähän huolellisemmin

          Ei noita e21/e30/e28:n ruostetyyppivikaa montaa ole E34:ssa näkynyt, muutama kuitenkin.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by SledgeHammer82 View Post
            talvirenkaiden vaihdon yhteydessä kun putsaa paikat
            Eli mistä?

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1652
              • Pk-seutu

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Eli mistä?
              Sisälokarin takaa.

              EDIT: Kun e34:n ostin ja tuli ensimmäinen renkaanvaihto poistin sisälokarin ja katsoin mitä oli syönyt. Ihan hyvin löyty hienoa hiekkaa märkänä savena sisälokarin takaa, mutta ainakin -95 vuosimallissa ei ollut aiheuttanut mitään vaurioita rakenteille, vaan puhdistuksen jälkeen näkyi vaan siistit peltiosat tehtaan suojavahan alla.
              Last edited by SledgeHammer82; 11-09-2007, 21:03.

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #8
                Meikäläisellä kukkii kuskin jalkotilassa olevan vedenpoisto reiän reunat, ajattelin hitsata uutta peltiä tilalle, mutta kuinka toteuttaa veden poisto ettei tule akvaariota??

                en ETK:sta löytänyt alkuperäistä reiän tulppaa.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7060
                  • Turenki

                  #9
                  Ite hitsasin kanssa apparin puolelle uutta peltiä ko kohtaan.. Massasin pellit kummaltakin puolelta, myös lattiamaton alta siis. Jätin noin 3.5mm halkasijaltaan olevan reijän erään hitsisauman kulmaan jota en massannut umpeen. Pitäisi kai vedet lähteä siitä ulos, eikä mene kamalasti sisään, ja ei ruostu sisältpäinkään kun on massattu sieltäkin.. En sitten tiedä mitenkä lattiamatto kastuu? Ei luulisi tosta reijästä hirveesti vettä sisään menevän mutta ainakin ulos pääsevän jos sinne jostain sitä menee..
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • O.K.
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4856
                    • Espoo

                    #10
                    Jos siis Axum Peltsii tarkoittavat noita koloja josta mullakin oli ruostunut, niin umpeen vaan. Käsitykseni mukaan niistä on valutettu maali yms. pois tehtaalla ja sen jälkeen tulpalla kiinni (maalauksen jälkeen ei ole jostakin syystä enää hitsailtu koria...). Ei niitä ole tarkoitettu miksikään vedenpoistorei'iksi.

                    Lattiamaton imukyvyn huomioiden sisällä saa olla aika lailla vettä ennen kuin sitä riittää pois valutettavaksi. Itsellä tuossa 1. kuvan tilanteessa maton kuivatus vei sanomalehdillä/sisälämppärillä pari päivää ja ei tuolla silti vettä valuvaksi asti ollut. Eli jos jättää reiän, niin siitä vaan matto imee kosteutta. Joskus muistan nähneeni vinkin, että oikein varman päälle korjatessa voi porata reiät noihin takajalkatilan ilmanvaihtoputkiin. Silloin periatteessa maton allakin on jonkinmoinen ilmanvaihto.


                    Ja sitten tuo sisälokasuojahomma:
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Eli mistä?
                    Tuossa toi paikka kuvan kanssa. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...1&postcount=21
                    Last edited by O.K.; 12-09-2007, 12:11.
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • Team Eastcorner
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1095
                      • Vimpeli

                      #11
                      Voin olla väärässäkin mutta:

                      Itse en ainakaan ole koskaan törmännyt autoon jossa olisi jatkuvassa käytössä olevat vedenpoistoreijät (tavaratilan sivukotelot saattaa olla poikkeus). Taitaa olla nuo kaikki pohjasta löytyvät tulpat raakakorin käsittelyä varten.. Eiköhän se vesi tuu jostain ylhäältä päin jossei auto ole pohjasta ihan mahdoton ruostepommi..

                      Edit: O.K. taisi kertoa jo olennaisen..
                      Rides:

                      -E28 518i ´86
                      -Audi A6 C5 ´99
                      -VW T4 ´97

                      Comment

                      • Harzzza
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 218
                        • Tampere

                        #12
                        Kyllä noi etujalkatilan reiät on varsinaiset vesi-imurit. Mulla puuttu repsikan puolelta tulppa ja märältä tieltä vettä tuli sitäkautta sisään varmaan toista litraa...

                        Tungin tulpan siihen, joka ei ollu ihan 100-tiivis. No, parit vesikelit taas ja edelleen matto märkä, muttei ihan niin märkä.

                        Tiivistesilikonia tulpan ja pellin väliin ja vot, nyt on pysyny kuivana !

                        Että PIENIKIN reikä ja takuulla sisällä matot kastuu...

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7060
                          • Turenki

                          #13
                          Jepjep, pitää vissiin massata sit toi mun "vesireikä" umpeen..:think
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • SledgeHammer82
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1652
                            • Pk-seutu

                            #14
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Jepjep, pitää vissiin massata sit toi mun "vesireikä" umpeen..:think
                            Teollisuus-Etolasta löytyy tuohon maalinpoistoreikään juuri sopivan kokoinen koritulppa. Toimii kun junan vessa jos reiän ympäriltä ei ole haperoitunut.

                            Tuota O.K.:n linkittämän kuvan kohtaa en ole osannutkaan epäillä, itse puhuin ihan lattian etunurkasta kuten esim. e30:ssä:

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7060
                              • Turenki

                              #15
                              Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                              Teollisuus-Etolasta löytyy tuohon maalinpoistoreikään juuri sopivan kokoinen koritulppa. Toimii kun junan vessa jos reiän ympäriltä ei ole haperoitunut.


                              Multa oli reiän ympäriltä hapan.

                              About tällänen alue mikä merkitty punasella tuli uutta peltiä, melki koko alueen kokonen reikä oli lattiassa/helmassa
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              Working...
                              X