Elikkä kuskin matto kastuu vasemmasta etukulmasta?? Yritin katella helmojen vesireikiä mutta ei niitä löytynyt.Oisko jäänny jonku massan tms alle ajansaatossa. Voisko joku ystävällisesti laittaa jonku kuvan ,missä näkyis vesireikien sijainti???
Elikkä kuskin matto kastuu vasemmasta etukulmasta?? Yritin katella helmojen vesireikiä mutta ei niitä löytynyt.Oisko jäänny jonku massan tms alle ajansaatossa. Voisko joku ystävällisesti laittaa jonku kuvan ,missä näkyis vesireikien sijainti???
Eipä ole kuvaa laittaa, mutta valumareiät ovat helman pokkauksen takapuolella ja erottuvat kyllä selvästi kun pään tunkee auton alle ja seuraa helmapokkausta. Veikkaisin kuitenkin, että sinun tapauksessa vesi tulee ruostuneesta maalin yms. valumareiän tulpasta, joka sijaitsee siinä kuskin jalkatilassa, huomaat kohdan viimeistään kun raotat lattiamattoa noilta kohdin.
Elikkä kuskin matto kastuu vasemmasta etukulmasta?? Yritin katella helmojen vesireikiä mutta ei niitä löytynyt.Oisko jäänny jonku massan tms alle ajansaatossa. Voisko joku ystävällisesti laittaa jonku kuvan ,missä näkyis vesireikien sijainti???
Voisin melkein veikata että sulla on reikä joka näkyy kun otat sisälokarin irti. Toinen ja ehkä yleisempi syy on se että vesi tulee sisään tuulilasin alareunasta. Jos se kuitenkin on jäähdytysnestettä, niin silloin kannattaa tarkistaa ensimmäisenä lämppärin kennolle menevien putkiliitosten o-renkaat.
Voisin melkein veikata että sulla on reikä joka näkyy kun otat sisälokarin irti. Toinen ja ehkä yleisempi syy on se että vesi tulee sisään tuulilasin alareunasta. Jos se kuitenkin on jäähdytysnestettä, niin silloin kannattaa tarkistaa ensimmäisenä lämppärin kennolle menevien putkiliitosten o-renkaat.
Olen luullut, että e34:n kohdalla olisi jo päästy eroon tuosta ainakin e21, e30 ja e28 vaivaavasta ruostepaikasta lattian nurkassa, mutta näköjään ei. Monessa e34:ssä tosin näkyykin rako sisälokarin ja lokasuojan välissä, josta paska pääsee muhimaan, mutta talvirenkaiden vaihdon yhteydessä kun putsaa paikat niin ei pitäisi olla ongelmia. E39:ssä tämä kohta on sitten lopullisesti saatu korjattua.
Eikös vuotava lämppärinkenno kastelisi ensin kuskin jalkatilan oikean nurkan?
EDIT: Kun e34:n ostin ja tuli ensimmäinen renkaanvaihto poistin sisälokarin ja katsoin mitä oli syönyt. Ihan hyvin löyty hienoa hiekkaa märkänä savena sisälokarin takaa, mutta ainakin -95 vuosimallissa ei ollut aiheuttanut mitään vaurioita rakenteille, vaan puhdistuksen jälkeen näkyi vaan siistit peltiosat tehtaan suojavahan alla.
Meikäläisellä kukkii kuskin jalkotilassa olevan vedenpoisto reiän reunat, ajattelin hitsata uutta peltiä tilalle, mutta kuinka toteuttaa veden poisto ettei tule akvaariota??
Ite hitsasin kanssa apparin puolelle uutta peltiä ko kohtaan.. Massasin pellit kummaltakin puolelta, myös lattiamaton alta siis. Jätin noin 3.5mm halkasijaltaan olevan reijän erään hitsisauman kulmaan jota en massannut umpeen. Pitäisi kai vedet lähteä siitä ulos, eikä mene kamalasti sisään, ja ei ruostu sisältpäinkään kun on massattu sieltäkin.. En sitten tiedä mitenkä lattiamatto kastuu? Ei luulisi tosta reijästä hirveesti vettä sisään menevän mutta ainakin ulos pääsevän jos sinne jostain sitä menee..
Jos siis Axum Peltsii tarkoittavat noita koloja josta mullakin oli ruostunut, niin umpeen vaan. Käsitykseni mukaan niistä on valutettu maali yms. pois tehtaalla ja sen jälkeen tulpalla kiinni (maalauksen jälkeen ei ole jostakin syystä enää hitsailtu koria...). Ei niitä ole tarkoitettu miksikään vedenpoistorei'iksi.
Lattiamaton imukyvyn huomioiden sisällä saa olla aika lailla vettä ennen kuin sitä riittää pois valutettavaksi. Itsellä tuossa 1. kuvan tilanteessa maton kuivatus vei sanomalehdillä/sisälämppärillä pari päivää ja ei tuolla silti vettä valuvaksi asti ollut. Eli jos jättää reiän, niin siitä vaan matto imee kosteutta. Joskus muistan nähneeni vinkin, että oikein varman päälle korjatessa voi porata reiät noihin takajalkatilan ilmanvaihtoputkiin. Silloin periatteessa maton allakin on jonkinmoinen ilmanvaihto.
Itse en ainakaan ole koskaan törmännyt autoon jossa olisi jatkuvassa käytössä olevat vedenpoistoreijät (tavaratilan sivukotelot saattaa olla poikkeus). Taitaa olla nuo kaikki pohjasta löytyvät tulpat raakakorin käsittelyä varten.. Eiköhän se vesi tuu jostain ylhäältä päin jossei auto ole pohjasta ihan mahdoton ruostepommi..
Kyllä noi etujalkatilan reiät on varsinaiset vesi-imurit. Mulla puuttu repsikan puolelta tulppa ja märältä tieltä vettä tuli sitäkautta sisään varmaan toista litraa...
Tungin tulpan siihen, joka ei ollu ihan 100-tiivis. No, parit vesikelit taas ja edelleen matto märkä, muttei ihan niin märkä.
Tiivistesilikonia tulpan ja pellin väliin ja vot, nyt on pysyny kuivana !
Että PIENIKIN reikä ja takuulla sisällä matot kastuu...
Jepjep, pitää vissiin massata sit toi mun "vesireikä" umpeen..:think
Teollisuus-Etolasta löytyy tuohon maalinpoistoreikään juuri sopivan kokoinen koritulppa. Toimii kun junan vessa jos reiän ympäriltä ei ole haperoitunut.
Tuota O.K.:n linkittämän kuvan kohtaa en ole osannutkaan epäillä, itse puhuin ihan lattian etunurkasta kuten esim. e30:ssä:
Teollisuus-Etolasta löytyy tuohon maalinpoistoreikään juuri sopivan kokoinen koritulppa. Toimii kun junan vessa jos reiän ympäriltä ei ole haperoitunut.
Multa oli reiän ympäriltä hapan.
About tällänen alue mikä merkitty punasella tuli uutta peltiä, melki koko alueen kokonen reikä oli lattiassa/helmassa
Comment