Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Nivo-herja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    E34 M5 Nivo-herja

    Eli kaverin '91 M5 herjaa välillä tosta Nivosta. Onko tohon sedaniin edes saanut perän tasonsäätöä ja miten ton herjan sais pysymään poissa? Tällä hetkellä autossa alla H&R:ää ja Bilsteiniä ja hyvin pelittää herjaa lukuunottamatta.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11693
    • Kouvola

    #2
    Kaikissa E34 M5:ssa on vakiona SLS eli Self Levelling Suspension. Kannattaa varmaan ensiksi tarkistaa onko se järjestelmä edes tallella...

    Comment

    • maph
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 113

      #3
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Eli kaverin '91 M5 herjaa välillä tosta Nivosta. Onko tohon sedaniin edes saanut perän tasonsäätöä ja miten ton herjan sais pysymään poissa? Tällä hetkellä autossa alla H&R:ää ja Bilsteiniä ja hyvin pelittää herjaa lukuunottamatta.
      E34 M5:ssä on aina vakiona peräntasosäätö. Säätö tapahtuu iskareiden kautta ja kun kaverisi autossa on Bilsteinit, voidaan olettaa että perän tasosäätö on eliminoitu ainakin jotenkin. Todennäköisesti se on tehty helpoimman kautta ja iskareille menevät putket on vaan tukittu. Tämä ei ole kaikkien mielestä oikea tapa eliminoida järjestelmä.

      H&R:n jouset ovat matalammat kuin orggikset ja auton ollessa lastattuna se toteaa auton olevan liian alhaalla? Lisäksi se muistuttaa että vauhtia saa olla max. 160 km/h jos tuon yli huristaa. Tuo on saksalaisen motorsport-insinöörin käsitys turvallisesta kotiinsaapumisvauhdista. Varoituksen saa pois kun lukitsee perän tasosäädön anturin keskiasentoon, jolloin auto kuvittelee perän olevan oikealla korkeudella.

      - m

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #4
        Originally posted by Esko View Post
        Kaikissa E34 M5:ssa on vakiona SLS eli Self Levelling Suspension. Kannattaa varmaan ensiksi tarkistaa onko se järjestelmä edes tallella...
        Originally posted by maph View Post
        E34 M5:ssä on aina vakiona peräntasosäätö. Säätö tapahtuu iskareiden kautta ja kun kaverisi autossa on Bilsteinit, voidaan olettaa että perän tasosäätö on eliminoitu ainakin jotenkin. Todennäköisesti se on tehty helpoimman kautta ja iskareille menevät putket on vaan tukittu. Tämä ei ole kaikkien mielestä oikea tapa eliminoida järjestelmä.

        H&R:n jouset ovat matalammat kuin orggikset ja auton ollessa lastattuna se toteaa auton olevan liian alhaalla? Lisäksi se muistuttaa että vauhtia saa olla max. 160 km/h jos tuon yli huristaa. Tuo on saksalaisen motorsport-insinöörin käsitys turvallisesta kotiinsaapumisvauhdista. Varoituksen saa pois kun lukitsee perän tasosäädön anturin keskiasentoon, jolloin auto kuvittelee perän olevan oikealla korkeudella.

        - m
        Ok, kiitokset vastaukista! Järjestelmää ei enää ole, mutta ei olla perehdytty miten se on eliminoitu. Anturi löytyy jostain auton perästä?
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎