Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 >KAIKKI valot sammui...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ironchef86
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 45

    E34 >KAIKKI valot sammui...

    juu elikkäs oltiin ajelemassa ja popiteltiin vähäsen, vahvistimen sulake paloi, ja sitten sammui kaikki auton valot... ihan kaikki:S suljettiin auto ja käynnistettiin uudelleen, kaikki toimi! Mikäs mättää? Voikohan tämä olla syy siihen että mun vaihteisto luistaa? auto siis on -88 530IA 6koneella. Pakki toimii moitteettomasti, mutta eteenpäin ei pääse( tai ehkä ihan hiljaa, mutta ois kun ajais kytkin melkein pohjassa manuaalivaihteisella autolla) auto toimi hyvin ensin, mutta sitten se alkoi luistaa ja ajoin auton kotiin( noi 15 min.) ja sitten ei päässyt juuri eteenpäin enää. öljyt on punaset eikä haise ainakaan pahasti palaneelle! mikäs siinä sitten vois olla? no siitä mulla on jo toinen threadi ongelmat osastolla=)
    apua kiitos!
    o samma på svenska
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    tarkista ensin pääsulake akun vierestä mustasta muoviboxista(80a lamellisulake) ja irroita pultit sitä halkeamaa ei välttämättä huomaa. se maksaa n. 20-50 senttiä.lootan luistamiseen ei ehkä auta mutta valoihin
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #3
      Olisko valomoduuli sanonut työsopimuksen irti. mulla on semmonen hyllyssä jos tarviit. laatikosta uudet öljyt sisään ja s-asento päälle ja rakaa ajoa.
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • Ironchef86
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 45

        #4
        Niin...

        Valot siis toimi taas kun käynnisti auton uudelleen, mutta miksiköhän tollanen käyttäytyminen? ymmärrän jos ne EI ois toiminu heti taas ku käynnisti auton uudestaan
        Ja oiskohan toi vaihteiston käyttäytymisen syy öljyt? kun pakki toimii, ja sit ei just ja just etenpäin pääse?
        Halus ulos nyt ruisailemaan ku tuli BTCF member tarrat ja kortti just kotiinkin

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Ironchef86 View Post
          Ja oiskohan toi vaihteiston käyttäytymisen syy öljyt? kun pakki toimii, ja sit ei just ja just etenpäin pääse?
          Halus ulos nyt ruisailemaan ku tuli BTCF member tarrat ja kortti just kotiinkin
          A) tarkista öljyn määrä laatikossa välittömästi, vaikka luulen että se on jo myöhäistä...

          Jos öljymäärä oli ok, niin siirry kohtaan B) Unohda kruisailut ja etsi haulla: 4HP22 ja kytkinpakka A, asiaa on käsitety varsin usein...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Ironchef86
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 45

            #6
            siis onko varmaa että tossa autossa on tuo 4hp22 loota? itellä ei oo harmainta aavistusta, mut ei ainakaan tohon 3litraiseen kutoseen löydä paljon osia, mutta ois kiva tietää varmuudella ainakin mikä loota siinä on että vois alkaa ettiä!

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by Ironchef86 View Post
              siis onko varmaa että tossa autossa on tuo 4hp22 loota? itellä ei oo harmainta aavistusta, mut ei ainakaan tohon 3litraiseen kutoseen löydä paljon osia, mutta ois kiva tietää varmuudella ainakin mikä loota siinä on että vois alkaa ettiä!
              4HP22 siellä on ja 4HP22-EH jos näyttää tältä:



              Tuossa 4HP22:n vianhakutaulukkoa avuksi.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Rossifumi
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1030
                • Hamina

                #8
                Originally posted by Leka View Post
                4HP22 siellä on ja 4HP22-EH jos näyttää tältä:


                Tuossa 4HP22:n vianhakutaulukkoa avuksi.
                ETK tarjoaa ko. värkkiin lootia:
                Ennen 2/88
                4HP22-BE
                4HP22-EB
                4HP22-CZ
                4HP22-EC

                ja jälkeen 2/88
                4HP22-EC
                ja
                4HP22-EB malleja.

                Tuota EH lootaa ETK ei ainakaan tähän vermeeseen tarjoa.

                Mitens onkos noissa yllämainutuissa sitten mitään käytännön eroa vai istuuko kaikki suosiolla toistensa paikalle?
                (Hyvä sivistää itseänsä tässä siivellä).
                Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                Comment

                • Ironchef86
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 45

                  #9
                  kyllähän se näyttää ainakin samanlaiselta kun toi EH... mutta onkos sitten suuria eroja tuohon 4hp22:oseen?
                  olenko siis ymmärtänyt väärin että e28 ja e34 ja e36 automaattilaatikot sopisi kaikki bemarin kutoskoneisiin vm. riippuen?
                  ainakin wikipediassa oli pitkä lista malleista missä tota on käytetty, range rovereiss YM.
                  Mutta jos näin on että vain tuo EH loota sopii, niin sitten se on varmaan helvetin harvinainen?:(

                  Comment

                  • Ironchef86
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 45

                    #10
                    Elikkäs ensirekisteröinti on 21.7-88 niin tämä tarkottaa vissiin sitä että vaan toi -EH sopii??

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Rossifumi View Post
                      ETK tarjoaa ko. värkkiin lootia:
                      Ennen 2/88
                      4HP22-BE
                      4HP22-EB
                      4HP22-CZ
                      4HP22-EC

                      ja jälkeen 2/88
                      4HP22-EC
                      ja
                      4HP22-EB malleja.

                      Tuota EH lootaa ETK ei ainakaan tähän vermeeseen tarjoa.

                      Mitens onkos noissa yllämainutuissa sitten mitään käytännön eroa vai istuuko kaikki suosiolla toistensa paikalle?
                      (Hyvä sivistää itseänsä tässä siivellä).
                      Enpäs ole noihin laatikoiden eri variantteihin sen enempää perehtynyt jotta osaisin sivistää sen tarkemmin, mutta:

                      By ETK:
                      AUTOMATIC TRANSMISSION EH, 4HP22-CZ, Up To 02/1988
                      AUTOMATIC TRANSMISSION EH, 4HP22-EC From 02/1988->03/1989
                      Tuo siis noin äkkiseltään.

                      Originally posted by Ironchef86
                      kyllähän se näyttää ainakin samanlaiselta kun toi EH... mutta onkos sitten suuria eroja tuohon 4hp22:oseen?
                      olenko siis ymmärtänyt väärin että e28 ja e34 ja e36 automaattilaatikot sopisi kaikki bemarin kutoskoneisiin vm. riippuen?
                      ainakin wikipediassa oli pitkä lista malleista missä tota on käytetty, range rovereiss YM.
                      Mutta jos näin on että vain tuo EH loota sopii, niin sitten se on varmaan helvetin harvinainen?:(
                      Älä lue sitä wikipediaa, vaan jotain virallista BMW:n aapista... Yllämainituista korimalleista EI käy kaikki laatikot bolt-on keskenään ristiin, vaan se riippuu moottorista joka siellä keulilla majailee, noin pääsääntöisesti. 4HP22-EH ei ole mikään harvinainen laatikko.

                      Onko siellä sun vaihdekepin juuressa semmoinen valintakytkin joka on mun aiemmassa postauksessa? Jos on sulla on EH-aski, jollei ole niin sitten H-aski. Siitä aiemmin mun laittamasta linkistä selviää mikä aski siellä pitäisi olla ja asian voi varmistaa laatikon kyljessä olevasta tyyppikilvestä.

                      H=Hydraulic Transmission (eli siis se perinteinen malli).
                      Since the introduction of the automatic transmission there have been numerous refinements to improve shift comfort as well as fuel economy. Early automatic transmissions used only hydraulic control, there was no electronic intervention.
                      EH=Electro-hydraulic transmission.
                      Electronically controlled transmissions were introduced on BMW products in 1986 on 5 and 7 series vehicles. Currently EH (Electro-hydraulic) transmissions are offered on almost every production model (Except E46 M3 and E39 M5). The EH Control System is designed to work in conjunction with the engine electronics for precise shift control. The TCM receives information on engine RPM, load and throttle position to provide optimum shift points to maximize fuel economy and driver comfort.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Ironchef86
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 45

                        #12
                        on tuollainen valintakytkin elikkäs on se sitten sellainen EH aski. Mutta täältä kun etsiskelin niin löytyy paljon enemmän 4hp22:lla kuin sillä 4hp22EH. Mutta onko toi EH joku mallimerkintä joka jätetään usein ois myyntiilmoituksissa Mm? että jos ilmoituksessa lukee vain 4hp22 niin kyseessä voi olla toi EH aski kuitenkin?
                        Ja kannattaa varmaan hankkia käytetty aski, eikä korjata vanhaa? varmaan halvempaa ja sen vaihdon vois ehkä suorittaa itsekkin?
                        Hitto ku sano bimmerin laatikko sopimuksen irti=(

                        Comment

                        • Ironchef86
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 45

                          #13
                          Tällaisen jutun luin kun vähän täällä kattelin mitä ongelmia nois laatikois löytyy.
                          :"Laatikot jotka on tehty ennen 9/88 ovat 8-pinnisiä ja sen jälkeen valmistetut lootat on 7-pinnisiä. eli vastaus kysymykseesi on että tuon 735:n loota sopii minun käsitykseni mukaan tuohon 535:seen kunhan on elektronisesti ohjattu eh versio".
                          Elikkä jos ymmärsin oikein, niin minun on hanikttava 4HP22EH laatikko joka on valmistettu ennen 9/88? joten 732,535,735,730 YM ennen 9/88 valmistetuista bemareista sopis aika varmasti toi lodju omaan? Huh ku menee pää sekaisin noiden mallien kanssa
                          Ja vissiin on toi kytkinpakka A paskana kun pakki toimii, ja sellainen korjaussarja oli 300€, ja sitten työt, elikkä kyllä tuo lootan vaihto kuulostais mulle ainakin fiksuimmalta vaihtoehdolta?
                          jos kellään nyt on,8 pinninen EH laatikko myytävänä niin kiinnostais

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎