Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pikaista apua !? E34 sähköt pätkii ? (Toimii taas!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    Pikaista apua !? E34 sähköt pätkii ? (Toimii taas!)

    Nyt alko laajeneen pahasti toi aikasemmin kertomani kompuran naksutus !
    Nyt alko KAIKKI releet siinä repsikanpuolen mustassa laatikossa naksuttaan samaan tahtiin kuin kompura aiemmin. Kone hyytyy ja täristää kun veto päällä, tyhjäkäynti huojuu on-off nakseen tahdissa ???
    Samalla sekunnin rytmillä tosiaan kaikki kolme relettä moottorin ja vaihdelaatikon ohjausboxien välissä naksuttelevat, kyyti ei oikein maistu. Mikä piru tollasta voi tehä ? Käynnistyy hyvin, virrat pysyy päällä hyvin !

    APUVA !

    Edit, näköjään ne releet ovat:
    -Main relay for engine control unit
    -Relay for electrical fuel pump
    -Relay for lambda oxygen sensor heating

    Joten oh shit... miten noi voi nakuttaa kaikki samaan tahtiin ?
    Last edited by Harzzza; 08-10-2007, 12:45.
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    #2
    Ja vielä ilmastoinnin relekkin naksuu, se näköjään käytti kompuraa.
    Näyttäs että kaikki johtuu DMA :sta, se kun ohjaa noita kaikkia releitä. taitaa olla siis ohajausboxi totaalisen pasana ? Great, mistäs tollasen nyt repäsis ?

    Vai, voiko joku ulkopuolinen DMA :n käyttämä laite olla rikki joka saa sitten DMA :n käyttäytymään noin ? Esim jotain oikosulussa ? Kone käynnistyy hyvin, käy 5 sekunttia hyvin, sit alkaa naksutus taas harvakseltaan ja jää kerran/sekuntti -taajuudella naksuttelemaan. Pari minuuttia niin sit alkaa käynti huononeen reippaasti, käy nippa nappa ja täristen ja vaivalloisesti.
    Toisaalta jos vaikka suutin tai puola oikkarissa, ei kävis varmaan alukskaan nätin tasasesti ?


    Originally posted by Harzzza View Post
    Nyt alko laajeneen pahasti toi aikasemmin kertomani kompuran naksutus !
    Nyt alko KAIKKI releet siinä repsikanpuolen mustassa laatikossa naksuttaan samaan tahtiin kuin kompura aiemmin. Kone hyytyy ja täristää kun veto päällä, tyhjäkäynti huojuu on-off nakseen tahdissa ???
    Samalla sekunnin rytmillä tosiaan kaikki kolme relettä moottorin ja vaihdelaatikon ohjausboxien välissä naksuttelevat, kyyti ei oikein maistu. Mikä piru tollasta voi tehä ? Käynnistyy hyvin, virrat pysyy päällä hyvin !

    APUVA !

    Edit, näköjään ne releet ovat:
    -Main relay for engine control unit
    -Relay for electrical fuel pump
    -Relay for lambda oxygen sensor heating

    Joten oh shit... miten noi voi nakuttaa kaikki samaan tahtiin ?

    Comment

    • Harzzza
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 218
      • Tampere

      #3
      Tulvii vastauksia niin ettei meinaa ehtiä ees lukeen kaikkia...

      Comment

      • ilhuikar
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 47
        • Kanta-Häme

        #4
        Olisiko maadoitusvika, niistä yleensä johtuu kummallisia ongelmia jotka ei aina näytä edes liittyvän toisiinsa mitenkään. En kyllä tiedä mistä semmoista lähtisi etsimään...
        Harrastemosse: e34 540iA
        Kulkine: Peugeot 406 HDi

        Comment

        • Harzzza
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 218
          • Tampere

          #5
          Nonni. Nyt toimii !

          Hankin "uuden" käytetyn 540 :sen DMA -boksin ja eikun paikalleen... Releitten nakse loppu siihen ja kone hurisee nätisti !
          Samalla sitten vaihdoin päivityslastun tuohon uuteen boksiin että saa kalibroida ittensä puhtaalta pöydältä eikä nelilitrasen jäljiltä olevat käppyrät sotke sitten seoksia suotta.

          Eli kaikille tuosta infopläjäyksenä että DMA VOI HAJOTA !

          ...ja vielä kesken tavallisen tasasen ajon, ilman syytä. Tuli vaan vissiin tunnit täyteen.

          Comment

          • Harzzza
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 218
            • Tampere

            #6
            SHIT... Vuorokauden toimi nätisti, nyt alko sammuilla !! Ihanaa...

            Vikaoireita:

            Käynnistyy hyvin, käy tasasesti, sammuu itekseen ihan yhtäkkiä ilman varotusta. Kuin avaimesta kääntäis. Paitti että virrat jää päälle.

            Ajon aikana yhtäkkiä luja moottorijarrutus, ja veto palaa. Välillä monta moottorijarrutusta peräkkäin. Eli kone sammuu ja auton liike-energia käynnistää sen takaisin. Jos laskettelee vapaalla, sammuu kokonaan. Virta jää päälle.

            Pahiten innostuessaan rykimään saattaa käydä vain sekunnin pätkän ja sitten sammuu.
            Ja jos siinä tilanteessa antaa kierroksia heti kun käynnistää, ravistaa melkosesti. Hetken kuluttua taas palaa käymään normaalisti.

            Että tällästä tällä kertaa, ens hommiks käyn tänään uudet releet, main relay ja fuel pump relay ja vaihan ne. JOS ei vaikuta niin orkkis 540 lastu takas tohon boksiin, jos ei vaikuta, milläs testaisin näppärimmin ettei bensapumppu itessään sammuile ? Ja jos pumpukin on kunnossa, täytyy tossakin boksissa sit olla jotain vikaa...

            Hohhoh... saispa luotettavuusprossaa taas hetkeks ees ylöspäin.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8974
              • Kellokoski

              #7
              Tuota bensapumpun relettä veikkaisin.
              Samantyyppistä vikaa ollut aikoinaan erimerkkisessä kulkineessa.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                DME ohjaa sitä relettä joten pumpun sammuilu ei välttämättä johdu releestä.

                Jos oli tuollaista pätkimisvikaa ja korjaantui hetkeksi boksin vaihdolla, olisiko mahdollista että kyseessä on johto/liitinvika, ja boksia vaihtaessa tuli heiluteltua sen verran johtonippua että päävirtareleen piuha alkoi yhdistää taas kunnolla? DME siis ohjaa päävirtarelettä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Olisko tuossa http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=transprogram
                  mitään yhteistä tähän vikaan.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • Harzzza
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 218
                    • Tampere

                    #10
                    Kyllä vanha boxi oli risa, tää uus toimii ihan erilailla.
                    Nyt esiintyvä pätkiminen on aivan eri juttu kun aiempi missä kaikki releet nakutti mutta kone pysy sitkeesti käynnissä. Nyt ei tiä releistä mitään, sammuilee koko kone !


                    Originally posted by Cell View Post
                    DME ohjaa sitä relettä joten pumpun sammuilu ei välttämättä johdu releestä.

                    Jos oli tuollaista pätkimisvikaa ja korjaantui hetkeksi boksin vaihdolla, olisiko mahdollista että kyseessä on johto/liitinvika, ja boksia vaihtaessa tuli heiluteltua sen verran johtonippua että päävirtareleen piuha alkoi yhdistää taas kunnolla? DME siis ohjaa päävirtarelettä.

                    Comment

                    • Harzzza
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 218
                      • Tampere

                      #11
                      Joo se tai ite pumppu tekis kyllä just tota. Mut mistä tietäs että pumppu lakkaa pyörimästä ennenkun rele katkasee... koska moottori kun sammuu, DME ei saa kierrostietoa enää ja sammuttaa bensapumpun ?
                      Joten millä erottas että onko pumpun sammuminen syy vai seuraus ?



                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Tuota bensapumpun relettä veikkaisin.
                      Samantyyppistä vikaa ollut aikoinaan erimerkkisessä kulkineessa.

                      Comment

                      • Harzzza
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 218
                        • Tampere

                        #12
                        Jo toinen uus boxi tulossa.

                        Voiko kellään olla tällänen tuuri että boxi hajoo, ja saa romikselta erilailla risan tilalle ?

                        Uudet releet vaihdoin eilen, main relay ja fuel pump relay. Että niistäkään ei pääse enää arveleen yhtään mitään. Toimii kun ihmisen mieli ekat 10 kilsaa, sitten sammuu kun seinään. Heti käyntiin ja taas sammuu ihan varottamatta. Ja käyntiin... toimii...toimii... sit alkaa tosissaan nykiin, puolen sekan - 5 sekan sammumisia vauhdissa, (ei tarvi käydä virta-avaimella kun liike-energia pyörittää konetta) herää taas henkiin ja veto palaa, tätä säännöllisen epäsäännöllisesti. Jos ei satu oleen kierroksia niin siihen simahtaa joka kerta. Ja aina lähtee heti käymään. Sit kun sai taas
                        nilkutettua kotio, katoksessa käyntiin ja käy 2 sekkaa ja sammuu. Uudestaan, huojuu vähän mutta tasottuu ja käy taas kuin kello vaikka kuin kauan.
                        Elikkä ihan kuin boxi lämmetessään pätkis, ja kun sen pahimman sammuilun yli pääsee pätkiminen taas lakkaa. Samalla kun se alkaa pelleileen niin tuntuu että vaihdelaatikonkin toiminta muuttuu? Kakkonen alkaa potkaista päälle vasta pienellä viiveellä, rykäisten. Alkuun vaihtaa ihan pehmeesti.

                        Kuin paljo toi DMA vaikuttaa laatikon ohjaukseen ?


                        No, paskaaks tässä. Elämässä pitää olla haasteita.

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          #13
                          Onkos kampiakselin asentoanturi tullut tarkastettua? Se jos on kaputt tai menossa niin ei myöskään kone pelaa. Muistaakseni ei jätä edes muistiin mitään joka löytyisi mittarissa vaan pitää mitatta.
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • Harzzza
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 218
                            • Tampere

                            #14
                            Ohoh... jaa sekin voi sammuttaa käyvän koneen ??? Perkules. Toi starttivieteri on kyllä ollu aina vähän pidempi, että sitäkin oon suunitellu tutkailla täs joskus, mut ei oo ollu kiireellisten listalla... vielä !

                            Täytyykkin searchilla kahtella millasia lukemia sen pitäs näyttää, ja kattoo sit ohmeina mitä se näyttää. Tosin käynnistyy nykyään kohtuu nopeesti, n. sekunnin kone pyörii ja sit hurahtaa käymään. Mut jos se anturi pätkii poikki sillon tällön niin eipä välttämättä mittari sit kerro katkosta muuta kun vika päällä ?

                            Bensapumppuakin jo epäilty mutta välillä käy niin nätisti että sähkövikaakaan pumpulla ei voi olla, ois jo lakannu kokonaan toimimasta. Ainoo että se ois kulunu väljäks mutta sekään ei oikein sovi kuvaan kun ottaa hätäseen kuitenkin kierroksia paikallaan ja toimiessaan vetoakin löytyy että tuskin painekaan parhaillaan huono on...

                            Mystistä. Ajamallakaan hankalaa viiä mihinkään pajalle...




                            Originally posted by 540iAV8 View Post
                            Onkos kampiakselin asentoanturi tullut tarkastettua? Se jos on kaputt tai menossa niin ei myöskään kone pelaa. Muistaakseni ei jätä edes muistiin mitään joka löytyisi mittarissa vaan pitää mitatta.

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              #15
                              Muistaakseni tässä ketjussa on Tenox mittaillut nuo arvot, etsi täältä.
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎