Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sopiiko E34 M5 perä heittämällä 535i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oldtimer
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 350
    • Ähtäri

    Sopiiko E34 M5 perä heittämällä 535i?

    Eli omasta E34 535i automaatista alkoi perä laulaa ja katselin uusia periä niin jalosella hintaero ei olisi kovin suuri E34 M5 perä vs tavallinen. Lisäksi välitykset lyhenevät mikä tekee kiihtyvyydelle kutaa, kun tuossa ne on turhankin pitkät. Eli meneekö M5 perä heittämällä paikalleen? Vai pitääkö vaihtaa vetareita, kardaania tms.?
    ----: Fuck The Fuel Economy :----

    Z3 2.8i Supercharged - E92 335i
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Jos sun autossa on typ.210 perä niin homma on Bolt-Off->Bolt-on. Luulen että siinä on kuitenkin typ.188 ja se ei enää olekkaan yhtä simppeliä. Tästä typ.188->typ.210 peräswapista on ollut monta juttua ja ne löytyy haulla.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Oldtimer
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 350
      • Ähtäri

      #3
      Ok, etsin väärillä hakusanoilla sitten, en noita typ numeroita tiennyt, kiitoksia..

      Yhdessä threadissa mainittiin että 535/540/M5 lukkoperät ovat typ.210. Mulla on kyllä tuossa alkuperäinen lukko, eli typ.210?
      Last edited by Oldtimer; 25-09-2007, 06:24.
      ----: Fuck The Fuel Economy :----

      Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Lukon saa mihin perään tahansa, mene auton alle kurkkaamaan sen verran että näet monellako pultilla perän poskilaakerit on kiinni.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • baku
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 347
          • Kausala

          #5
          E34:n typ 188 periä on kahta erilaista. Molemmissa tapauksissa on itse runko ja takakansi samat, mutta sekä kardaanin, että vetareiden laipoissa on kokoeroa. Tuo on ehkä helpoin todeta katsomalla onko kardaanin pultit M8 vai M10. Jos ne on M8, ei typ210:n vaihto onnistu kuin kardaani ja vetarit vaihtamalla. Jos taas pultit on M10, on perien kiinnitykset samat ja murikka vaihtuu helposti.

          Onhan E34:ssa olemassa kolmaskin typ188 perävariaatio, siinä on kuoret ja takakansi samat kuin E28:ssa ja E30:ssä. Niitä ei tosin tainnut olla kuin tbs:ssä ja 520:ssä, joten sellaista et tuolta alta ainakaan löydä.

          Eikös M:n perän välitys ole 3.91? Hieman tiuhanlainenhan tuo on automaattiinkin, mutta ei varmaan aivan mahdoton yhdistelmä.
          F20 116d
          E63 645
          E28 528
          F30 320d x-drive
          F31 335d x-drive

          ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

          KTM 1290 Super Adventure
          K1200S
          ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

          Comment

          • Oldtimer
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 350
            • Ähtäri

            #6
            Originally posted by baku View Post
            Eikös M:n perän välitys ole 3.91? Hieman tiuhanlainenhan tuo on automaattiinkin, mutta ei varmaan aivan mahdoton yhdistelmä.
            Laskeskelin että voisi olla aika sopiva suomen oloihin. Kiihtyvyyttä voisi tulla kivasti lisää kun nyt tuo 4HP22 ykkönen on turhan pitkä.
            ----: Fuck The Fuel Economy :----

            Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

            Comment

            • an13
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 260

              #7
              535 automaatin vakio perävälitys on 3.91. Joidenkin lähteiden mukaan myös 3.64, mutta itselläni tuo ensimmäinen. Mutta 535:ssa on Typ188 perässä kardaaninlaippaa sekä M8:lla että M10:llä ja laippa on vielä näissä eri pituinenkin.
              ex-535iA E34

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                3.64 <-9/89
                3.91 9/89->

                Samaan aikaan manuaalin perä vaihtui 3.45 -> 3.64.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Oldtimer
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 350
                  • Ähtäri

                  #9
                  Kävin ajamassa auton ulos tallista ja nostin ylös, kuusipulttinen perähän siellä... :/ Kardaanin laipan pultit tietty unohtui katsoa. No kyllä se M5 perä sinne sovitetaan kun hintaero on vain parisataa euroa ja tarjontaa jalosella paljon enemmän kuin näistä pikkuperistä.

                  Samalla alkoi mietityttää sopiiko tuon 4HP22 sähkölaatikon tilalle viisivaihteinen automaatti, epäilen kyllä itsekkin että ei sähköt sovi...
                  ----: Fuck The Fuel Economy :----

                  Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎