Niin kun tässä on ollut puhetta uuden auton ostosta ja nyt kävin hakemassa e34 535:n pihalle, mikä siis vaikuttaa aivan loistavalle autolle. Mutta! Tuossa just tunti sit pääsin kotipaikkakunnalle ja kuulu sairas pamaus auton alta, jonka jälkeen alkoi kuulumaan laahaava ääni ja sitten moottorijarrutuksella loksahdus aina. Auto tiensivuun ja tutkimaan. 1 silmään ja heiluteltiin niin kardaani heilu 2-4cm ylä- alasuunnassa. Näin sain ohjeistuksen, että ilmeisesti kardaanin joku laakeri ja kannatinkumi ois pasahtanut. Sinäänsä säkä, että levis omalla paikkakunnalla, mutta kun ei kerennyt edes 300km uudella autolla ajaa ja jo levis. Niin ja se kysymys on, että tukeeko kaikki tätä ajatusta, että se on laakerointi ja kannatinkumi mennyt. Minkälainen homma vaihtaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 535 kardaani heiluu
Collapse
X
-
Originally posted by Zippaaja View PostNiin kun tässä on ollut puhetta uuden auton ostosta ja nyt kävin hakemassa e34 535:n pihalle, mikä siis vaikuttaa aivan loistavalle autolle. Mutta! Tuossa just tunti sit pääsin kotipaikkakunnalle ja kuulu sairas pamaus auton alta, jonka jälkeen alkoi kuulumaan laahaava ääni ja sitten moottorijarrutuksella loksahdus aina. Auto tiensivuun ja tutkimaan. 1 silmään ja heiluteltiin niin kardaani heilu 2-4cm ylä- alasuunnassa. Näin sain ohjeistuksen, että ilmeisesti kardaanin joku laakeri ja kannatinkumi ois pasahtanut. Sinäänsä säkä, että levis omalla paikkakunnalla, mutta kun ei kerennyt edes 300km uudella autolla ajaa ja jo levis. Niin ja se kysymys on, että tukeeko kaikki tätä ajatusta, että se on laakerointi ja kannatinkumi mennyt. Minkälainen homma vaihtaa?
Kenties ykkönen päällä, kierrokset tappiin ja kytkin ylös?
On ehkä promillen mahdollisuus että noi osat hajoaa rauhallisessa ajossa yllättäen. Yleensä ääntä tai kuminkäryä ilmenee ennen totaalituhoa.
Uus auto ja vielä 535i...eikä kotikulmilla tehnyt mieli näyttää nakkarin nurkilla tytöille?
Mistä kohtaa kardaani heiluu?
keskeltä= tukilaakeri
vaihdelaatin päästä= hardyn kiekko (tätä veikkaan jos pamaus tuli "lähetyksessä")
Noi siis jos kardaanin ristinevelet ei oo paskana..Aprilia RSV4
-
-
Jos tukilaakeri menny, niin ei oo paha vaihtaa. Auto vaan pukkeille, pakoputken kiinnikkeet irti(pakoputkea ei tarvi ottaa kokonaan ees irti), suojalevy pohjasta irti, irrota kardaanin pultit vaihdelaatikon päästä, irrota tukilaakerin pultit, kardaanin liitospultti irti(eli pultti jolla kardaanin pätkät yhdessä),kardaanin pätkä pois, sitten vaan naputtele tukilaakeri pois ja uusi tilalle. tukilaakerin pultteja laittaessasi muista työnnättää tukilaakeria vaihdelaatikkoon päin, että tukilaakeri jää ikäänkuin painattamaan kardaania.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMissä tilanteessa se sairas "pamaus" tuli?
Kenties ykkönen päällä, kierrokset tappiin ja kytkin ylös?
On ehkä promillen mahdollisuus että noi osat hajoaa rauhallisessa ajossa yllättäen. Yleensä ääntä tai kuminkäryä ilmenee ennen totaalituhoa.
Uus auto ja vielä 535i...eikä kotikulmilla tehnyt mieli näyttää nakkarin nurkilla tytöille?en valita, mutta ois se voinut kauemmin kestää. Onneksi nyt ei ainakaan tuosta kohdin pääse pamahtaa matkalla helsinkiin
Kovvoo hommoo
Comment
-
-
Originally posted by ^^tony View PostJos tukilaakeri menny, niin ei oo paha vaihtaa. Auto vaan pukkeille, pakoputken kiinnikkeet irti(pakoputkea ei tarvi ottaa kokonaan ees irti), suojalevy pohjasta irti, irrota kardaanin pultit vaihdelaatikon päästä, irrota tukilaakerin pultit, kardaanin liitospultti irti(eli pultti jolla kardaanin pätkät yhdessä),kardaanin pätkä pois, sitten vaan naputtele tukilaakeri pois ja uusi tilalle. tukilaakerin pultteja laittaessasi muista työnnättää tukilaakeria vaihdelaatikkoon päin, että tukilaakeri jää ikäänkuin painattamaan kardaania.Aprilia RSV4
Comment
-
Comment