Niin kun tässä on ollut puhetta uuden auton ostosta ja nyt kävin hakemassa e34 535:n pihalle, mikä siis vaikuttaa aivan loistavalle autolle. Mutta! Tuossa just tunti sit pääsin kotipaikkakunnalle ja kuulu sairas pamaus auton alta, jonka jälkeen alkoi kuulumaan laahaava ääni ja sitten moottorijarrutuksella loksahdus aina. Auto tiensivuun ja tutkimaan. 1 silmään ja heiluteltiin niin kardaani heilu 2-4cm ylä- alasuunnassa. Näin sain ohjeistuksen, että ilmeisesti kardaanin joku laakeri ja kannatinkumi ois pasahtanut. Sinäänsä säkä, että levis omalla paikkakunnalla, mutta kun ei kerennyt edes 300km uudella autolla ajaa ja jo levis. Niin ja se kysymys on, että tukeeko kaikki tätä ajatusta, että se on laakerointi ja kannatinkumi mennyt. Minkälainen homma vaihtaa?
e34 535 kardaani heiluu
Collapse
X
-
Missä tilanteessa se sairas "pamaus" tuli?Originally posted by Zippaaja View PostNiin kun tässä on ollut puhetta uuden auton ostosta ja nyt kävin hakemassa e34 535:n pihalle, mikä siis vaikuttaa aivan loistavalle autolle. Mutta! Tuossa just tunti sit pääsin kotipaikkakunnalle ja kuulu sairas pamaus auton alta, jonka jälkeen alkoi kuulumaan laahaava ääni ja sitten moottorijarrutuksella loksahdus aina. Auto tiensivuun ja tutkimaan. 1 silmään ja heiluteltiin niin kardaani heilu 2-4cm ylä- alasuunnassa. Näin sain ohjeistuksen, että ilmeisesti kardaanin joku laakeri ja kannatinkumi ois pasahtanut. Sinäänsä säkä, että levis omalla paikkakunnalla, mutta kun ei kerennyt edes 300km uudella autolla ajaa ja jo levis. Niin ja se kysymys on, että tukeeko kaikki tätä ajatusta, että se on laakerointi ja kannatinkumi mennyt. Minkälainen homma vaihtaa?
Kenties ykkönen päällä, kierrokset tappiin ja kytkin ylös?

On ehkä promillen mahdollisuus että noi osat hajoaa rauhallisessa ajossa yllättäen. Yleensä ääntä tai kuminkäryä ilmenee ennen totaalituhoa.
Uus auto ja vielä 535i...eikä kotikulmilla tehnyt mieli näyttää nakkarin nurkilla tytöille?
Mistä kohtaa kardaani heiluu?
keskeltä= tukilaakeri
vaihdelaatin päästä= hardyn kiekko (tätä veikkaan jos pamaus tuli "lähetyksessä")
Noi siis jos kardaanin ristinevelet ei oo paskana..Aprilia RSV4
-
Jos tukilaakeri menny, niin ei oo paha vaihtaa. Auto vaan pukkeille, pakoputken kiinnikkeet irti(pakoputkea ei tarvi ottaa kokonaan ees irti), suojalevy pohjasta irti, irrota kardaanin pultit vaihdelaatikon päästä, irrota tukilaakerin pultit, kardaanin liitospultti irti(eli pultti jolla kardaanin pätkät yhdessä),kardaanin pätkä pois, sitten vaan naputtele tukilaakeri pois ja uusi tilalle. tukilaakerin pultteja laittaessasi muista työnnättää tukilaakeria vaihdelaatikkoon päin, että tukilaakeri jää ikäänkuin painattamaan kardaania.
Comment
-
Noh kyllä se nyt kevyessä vedätyksessä tuli, mutta ei siinä kellekkään mitään näytelty. Eikä muuten nakkarin nurkilla ollut tyttöjä. :( mutta jokatapauksessa. Pitää käyttää tuossa tutulla huoltsikalla nostamassa auto ilmaan niin tietää mitä sieltä sit on virallisesti mennyt. Ääni kuulu keskeltä laatikon takaa ja kardaani heiluu. Josko se siitä sit. Ois se mukava päästä vielä ajoille uudella autolla jossain vaiheessa viikkoa. Mielellään tietysti ennen perjantaita ottais ajoon ja erityisesti mieluiten ennen x-treme car showta kun pitäis sinne päästä kumminkin. Hieno auto ja loistava kikkelinjatkeOriginally posted by jannmann View PostMissä tilanteessa se sairas "pamaus" tuli?
Kenties ykkönen päällä, kierrokset tappiin ja kytkin ylös?

On ehkä promillen mahdollisuus että noi osat hajoaa rauhallisessa ajossa yllättäen. Yleensä ääntä tai kuminkäryä ilmenee ennen totaalituhoa.
Uus auto ja vielä 535i...eikä kotikulmilla tehnyt mieli näyttää nakkarin nurkilla tytöille?
en valita, mutta ois se voinut kauemmin kestää. Onneksi nyt ei ainakaan tuosta kohdin pääse pamahtaa matkalla helsinkiin
Kovvoo hommoo
Comment
-
Kun sen kardaanin etutumpin vetää pois, kannattaa merkata se että menee samoille rihloille. Muuten menee tasapainoitus pieleen.Originally posted by ^^tony View PostJos tukilaakeri menny, niin ei oo paha vaihtaa. Auto vaan pukkeille, pakoputken kiinnikkeet irti(pakoputkea ei tarvi ottaa kokonaan ees irti), suojalevy pohjasta irti, irrota kardaanin pultit vaihdelaatikon päästä, irrota tukilaakerin pultit, kardaanin liitospultti irti(eli pultti jolla kardaanin pätkät yhdessä),kardaanin pätkä pois, sitten vaan naputtele tukilaakeri pois ja uusi tilalle. tukilaakerin pultteja laittaessasi muista työnnättää tukilaakeria vaihdelaatikkoon päin, että tukilaakeri jää ikäänkuin painattamaan kardaania.Aprilia RSV4
Comment
Comment