Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajovalojen säätö ongelma e34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -JiiTee-
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 52
    • Kymi

    Ajovalojen säätö ongelma e34

    Tuli hankittua vähän aikaa sitte tuollanen 540 e34:n ja nyt ois vähä hässäkkää
    kuskinpuolen ajovalontasonsäätö moottorin kanssa..
    Eli vika seuraavanlainen: Vaihtelin parkkipolttimoa kuskin puolelle ja siinä samalla varmaan tuli sorkittua muitakin valoihin liityviä osia.. No parkkipoltin vaihdettu ja valot päälle ja alkaa hirvee surina kuskin puoleisesta tasonsäätömoottorista ja ei muuta ku valot pois ja kattelemaan missä vika. No en keksiny muuta ku otin liittimen irti siitä moottorista ku saman sulakkeen alla on mittarin valot ja takavaloja ym ym.. Eli ihan kuin moottori pyörisi tyhjää:think onko mahdollista? Muilla ollu samanlaista vikaa? On sitten eka bimmeri minkä omistan eli eipä oo oikein kokemusta baijerilaisista...
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by -JiiTee- View Post
    Tuli hankittua vähän aikaa sitte tuollanen 540 e34:n ja nyt ois vähä hässäkkää
    kuskinpuolen ajovalontasonsäätö moottorin kanssa..
    Eli vika seuraavanlainen: Vaihtelin parkkipolttimoa kuskin puolelle ja siinä samalla varmaan tuli sorkittua muitakin valoihin liityviä osia.. No parkkipoltin vaihdettu ja valot päälle ja alkaa hirvee surina kuskin puoleisesta tasonsäätömoottorista ja ei muuta ku valot pois ja kattelemaan missä vika. No en keksiny muuta ku otin liittimen irti siitä moottorista ku saman sulakkeen alla on mittarin valot ja takavaloja ym ym.. Eli ihan kuin moottori pyörisi tyhjää:think onko mahdollista? Muilla ollu samanlaista vikaa? On sitten eka bimmeri minkä omistan eli eipä oo oikein kokemusta baijerilaisista...
    Tarkista ensimmäisenä ettei korkeussäädön moottorin välikappale ole rikki tai irti (osa#16), se on muovia eikä kestä paljoakaan vääntöä. Laita pistoke takaisin korkeussäädön moottoriin ja aja keula seinää vasten ja katso valoista tapahtuuko mitään kun käytät valojen korkeussäätöä.

    Korkeussäätö ei ole salamannopea tapahtuma ja ne moottorit saattavat surista hetken aikaa. Muutenkin niitä kannattaa herkistellä tasaisin väliajoin käyttämällä korkeussäätöä ettei moottorit jämähdä.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • -JiiTee-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 52
      • Kymi

      #3
      Kaikki osat on ehjiä ja repsikanpuoleinen säätö toimii mutta tämä kuskinpuoli ei. Ja tosiaan ajettu lähelle seinää ja katsottu mutta ku ei vaan liiku.. Sehän tässä on vaan kumma juttu että liitin kun on kytketty ja ajovalot laittaa päälle niin säätömoottori huutaa koko ajan ja pitää aika konaa meteliä samalla. Oisko sieltä moottorin sisältä joku rajakytkin menny rikki? Vai onko siellä edes semmosia? Ei viittis kuitenkaan heti marssii tilaamaan uutta moottoria kun on aika tyyris jos vika ei olekkaan sitten siinä:think

      Comment

      • Purtsi123
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1011
        • Kuopio

        #4
        Tarviiko ajovalojen säätölaite toimia kun menee katsastukseen, vaikka sitä ei vielä lainmukaan kyseiseen autoon vaadittaisikaan, mutta on silti?
        Itsellä ei kuulu eikä liiku mikään kun yrittää säätää.
        Oliskohan ruostunu kiinni koko moottorit kun se varsi/ruuvi on ainakin ihan ruostunu kummaltakin puolelta.
        E61 525xda -08

        Comment

        • Salakka
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 359
          • Lappeenranta, PARAS OLLA !

          #5
          x-x

          1995 jälkeen pakolliset.

          Paska ne niitä edes katso. Ota vielä siksi aikaa katkaisinkin poies niin
          eivät tajuu edes etsiä sitä !!

          SoftRoader

          EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

          Comment

          • Purtsi123
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1011
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Salakka View Post
            1995 jälkeen pakolliset.

            Paska ne niitä edes katso. Ota vielä siksi aikaa katkaisinkin poies niin
            eivät tajuu edes etsiä sitä !!

            Selevä. Nii no eipä ne kyllä yleensä kato paljon muutakaan mitä sen hirveen listan mukaan pitäis ainakaan siellä missä yleensä oon käyny katsastamassa.
            Yleensä vaan jarrut, valot, iskarit, vilkasee pohjaa pikasesti ja pakokaasutesti.
            E61 525xda -08

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎