Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 rallatus jakopäästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • temppa67
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 1

    e34 rallatus jakopäästä

    elikkäs tuli hommattua e34 525ia vm-93 vessa ja onkkelma on sellanen että ku auton starttaa kylmänä käymään ei kuulu mitään epämääräisyyksiä mutta kun kone lämpiää ni alkaa jakopään seutuvilta kuluumaan rallatus. autoon on juur vaihdetu öljyt ja todettu että sitä ei kulu eikä pölläyttele. venttiileistä rallatus ei kuulu vaan jakopään/-ketjun seutuvilta. tehot on tallella ja kone toimii moitteettomasti muuten. viisaat voinee valaista mua et mistä ääni mahd. johtunee ja tarvineeko toimenpiteisiin ryhtyä??
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    #2
    Äänteliskö Vanos:think
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Mellon316
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 107

      #3
      Luultavasti jakopään yläketjun kiristin tai sitten kaarilaahain tullut tiensä päähän, itselläni pitää myös rallatusta ja kohta vaihtoon menossa molemmat ketjut,kiristin ja kaarilaahain.

      Comment

      • Betrunken
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 458
        • Vantaa

        #4
        Minulla kanssa pitää "rallatusta" M10 kone.Ajettu 422tkm ja voinko kiristää tämä ketjua enempää?,olen kuullut että vanhoissa ei kannattais kiristää koska ketju voi mennä poikki.Mitä mieltä muut ovat?
        Citroen ZX "Sacrebleu" edition
        EX:
        -Bmw E28 518i
        -Saab 9000
        -Lada 2105
        Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Betrunken View Post
          Minulla kanssa pitää "rallatusta" M10 kone.Ajettu 422tkm ja voinko kiristää tämä ketjua enempää?,olen kuullut että vanhoissa ei kannattais kiristää koska ketju voi mennä poikki.Mitä mieltä muut ovat?
          Et, koska ketjunkiristin on jousikuormitteinen.
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #6
            Originally posted by temppa67 View Post
            elikkäs tuli hommattua e34 525ia vm-93 vessa ja onkkelma on sellanen että ku auton starttaa kylmänä käymään ei kuulu mitään epämääräisyyksiä mutta kun kone lämpiää ni alkaa jakopään seutuvilta kuluumaan rallatus. autoon on juur vaihdetu öljyt ja todettu että sitä ei kulu eikä pölläyttele. venttiileistä rallatus ei kuulu vaan jakopään/-ketjun seutuvilta. tehot on tallella ja kone toimii moitteettomasti muuten. viisaat voinee valaista mua et mistä ääni mahd. johtunee ja tarvineeko toimenpiteisiin ryhtyä??
            Luultavasti Vanos rallattaa mikä on ominaisuus ja harmiton.

            Tai sitten yläpään ketju siellä rallattaa. Vaihdat Yläpään ketjun+kiristimen,Se on tollanen 3-4tunnin homma korjaamoilla.

            Minulla ainakin M50b25 Vanos hiljeni Vanoksen kohdalta huomattavasti kun vaihdatutin yläpäänketjun ja kiristimen.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Betrunken
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 458
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Axum View Post
              Et, koska ketjunkiristin on jousikuormitteinen.
              Voinko vaihtaa tämän jousen tai kiristimen pelkästään.Auttaako asiaan? :think
              Citroen ZX "Sacrebleu" edition
              EX:
              -Bmw E28 518i
              -Saab 9000
              -Lada 2105
              Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #8
                Tuskin auttaa jos laahain on kulunut metallille, vaihtaa ainakin laahaimen, jousen ja tiivisteet, samalla kannattaa tarkastaa myös rattaiden ja ketjun kunto.

                Itsellä ois ko. operaatio edessä lähiaikoina.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Betrunken
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 458
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Axum View Post
                  Tuskin auttaa jos laahain on kulunut metallille, vaihtaa ainakin laahaimen, jousen ja tiivisteet, samalla kannattaa tarkastaa myös rattaiden ja ketjun kunto.

                  Itsellä ois ko. operaatio edessä lähiaikoina.
                  Sitä joutuu kannen irrottamaan että voi vaihtaa laahtimen(Laadinhan painaa kiristää ketjua?) ja ketjun..
                  Koulussa olisi ainakin tekemistä sitten
                  Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                  EX:
                  -Bmw E28 518i
                  -Saab 9000
                  -Lada 2105
                  Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Betrunken View Post
                    Sitä joutuu kannen irrottamaan että voi vaihtaa laahtimen(Laadinhan painaa kiristää ketjua?) ja ketjun..
                    Koulussa olisi ainakin tekemistä sitten
                    Ei joudu, vena- ja jakopään koppien irroittaminen riittää, jousen voi vaihtaa ilman purkamisia

                    EDIT: hihnapyörät myös pois.
                    Last edited by Axum; 13-10-2007, 13:55.
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎