elikkäs tuli hommattua e34 525ia vm-93 vessa ja onkkelma on sellanen että ku auton starttaa kylmänä käymään ei kuulu mitään epämääräisyyksiä mutta kun kone lämpiää ni alkaa jakopään seutuvilta kuluumaan rallatus. autoon on juur vaihdetu öljyt ja todettu että sitä ei kulu eikä pölläyttele. venttiileistä rallatus ei kuulu vaan jakopään/-ketjun seutuvilta. tehot on tallella ja kone toimii moitteettomasti muuten. viisaat voinee valaista mua et mistä ääni mahd. johtunee ja tarvineeko toimenpiteisiin ryhtyä??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 rallatus jakopäästä
Collapse
X
-
Minulla kanssa pitää "rallatusta" M10 kone.Ajettu 422tkm ja voinko kiristää tämä ketjua enempää?,olen kuullut että vanhoissa ei kannattais kiristää koska ketju voi mennä poikki.Mitä mieltä muut ovat?Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostMinulla kanssa pitää "rallatusta" M10 kone.Ajettu 422tkm ja voinko kiristää tämä ketjua enempää?,olen kuullut että vanhoissa ei kannattais kiristää koska ketju voi mennä poikki.Mitä mieltä muut ovat?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by temppa67 View Postelikkäs tuli hommattua e34 525ia vm-93 vessa ja onkkelma on sellanen että ku auton starttaa kylmänä käymään ei kuulu mitään epämääräisyyksiä mutta kun kone lämpiää ni alkaa jakopään seutuvilta kuluumaan rallatus. autoon on juur vaihdetu öljyt ja todettu että sitä ei kulu eikä pölläyttele. venttiileistä rallatus ei kuulu vaan jakopään/-ketjun seutuvilta. tehot on tallella ja kone toimii moitteettomasti muuten. viisaat voinee valaista mua et mistä ääni mahd. johtunee ja tarvineeko toimenpiteisiin ryhtyä??
Tai sitten yläpään ketju siellä rallattaa. Vaihdat Yläpään ketjun+kiristimen,Se on tollanen 3-4tunnin homma korjaamoilla.
Minulla ainakin M50b25 Vanos hiljeni Vanoksen kohdalta huomattavasti kun vaihdatutin yläpäänketjun ja kiristimen.
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostEt, koska ketjunkiristin on jousikuormitteinen.Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
-
Tuskin auttaa jos laahain on kulunut metallille, vaihtaa ainakin laahaimen, jousen ja tiivisteet, samalla kannattaa tarkastaa myös rattaiden ja ketjun kunto.
Itsellä ois ko. operaatio edessä lähiaikoina.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
Puretaan 520ia -97
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostTuskin auttaa jos laahain on kulunut metallille, vaihtaa ainakin laahaimen, jousen ja tiivisteet, samalla kannattaa tarkastaa myös rattaiden ja ketjun kunto.
Itsellä ois ko. operaatio edessä lähiaikoina.
Koulussa olisi ainakin tekemistä sittenCitroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostSitä joutuu kannen irrottamaan että voi vaihtaa laahtimen(Laadinhan painaa kiristää ketjua?) ja ketjun..
Koulussa olisi ainakin tekemistä sitten
EDIT: hihnapyörät myös pois.Last edited by Axum; 13-10-2007, 13:55.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
Puretaan 520ia -97
Comment
-
Comment