Tehdäänpäs nyt sitten ihan oma thread, kun ei noihin muihin ketjuihin kirjottelemalla tunnu tulevan apuja. Eli ongelma on siis seuraavanlainen..
Tähän asti upeesti toiminut vm. -94 e34 540i alko eilen kiukuttelemaan. Aamulla startatessa lähti käymään hienosti, niinkun aina. Ehkä kilometrin ehdin ajaa niin alko käynti ihan aavistuksen sillon tällön nykimään. Ihmettelin että mitäs helvettiä tää näin takeltelee ja aattelin et vedetään seuraavalle pysäkille parkkiin ja katotaan jos se siitä rauhottus. Käyntiongelmat kuitenkin vaan paheni ja hyvä et sain ees jotenkin auton nilkutettua pysäkille. Annoin hetken seistä siinä, tyhjäkäyntiä auto kävi hyvin, mut vähänkin jos koski kaasuun niin heti alko tärinä ja takeltelu. Hetken päästä ei käyny tyhjäkäyntiäkään kunnolla, vaan tuntu siltä et tukehtuu siihen hetkenä minä hyvänsä. Ja siihen sit myös sammu eikä lähteny käyntiin enää.
Oireet tuntu siltä kun bensan saanti loppuis. Ainakin mitä prätkäaikoihin vertaa, niin täsmälleen samat fiilikset, kun pitää bensan loppuessa vaihtaa varatankille. Auto on tankattu täyteen n. 300km sitten, ja mittari näyttää puolta tankillista, eli luulisin bensaa kyl olevan. Pitää kanisterin kans viel pudottaa joku ~10litraa tankkiin, jos sieltä nyt ois mystisesti päässy johonkin puol tankillista katoamaan.. Mitään aavistuksia mistä kannattais vikaa lähtee hakemaan? Bensapumppu lienee helposti irrotettavissa, mut miten sen toiminnan pystyy tarkistamaan? Suoraan 12V napoihin, vai vaatiiko jotain älykkäämpää elektroniikkaa? Bensafiltteri tohon on vaihdettu huollon yhteydessä about 5tkm sitten, vois luulla ettei se oo vielä päässyt tukkoon, mutta voishan senkin kattoa. Mistä sen pitäis löytyä ja pääseekö siihen helposti ilman nosturia käsiksi? Auto kun tosiaan seisoo kerrostalon pihassa eikä siitä liiku kun hinaamalla.
Apuja kaipaillaan, ilmeisesti muillakin ollut bensapumpun kanssa ongelmia näin ekojen pakkasten jälkeen?
Tähän asti upeesti toiminut vm. -94 e34 540i alko eilen kiukuttelemaan. Aamulla startatessa lähti käymään hienosti, niinkun aina. Ehkä kilometrin ehdin ajaa niin alko käynti ihan aavistuksen sillon tällön nykimään. Ihmettelin että mitäs helvettiä tää näin takeltelee ja aattelin et vedetään seuraavalle pysäkille parkkiin ja katotaan jos se siitä rauhottus. Käyntiongelmat kuitenkin vaan paheni ja hyvä et sain ees jotenkin auton nilkutettua pysäkille. Annoin hetken seistä siinä, tyhjäkäyntiä auto kävi hyvin, mut vähänkin jos koski kaasuun niin heti alko tärinä ja takeltelu. Hetken päästä ei käyny tyhjäkäyntiäkään kunnolla, vaan tuntu siltä et tukehtuu siihen hetkenä minä hyvänsä. Ja siihen sit myös sammu eikä lähteny käyntiin enää.
Oireet tuntu siltä kun bensan saanti loppuis. Ainakin mitä prätkäaikoihin vertaa, niin täsmälleen samat fiilikset, kun pitää bensan loppuessa vaihtaa varatankille. Auto on tankattu täyteen n. 300km sitten, ja mittari näyttää puolta tankillista, eli luulisin bensaa kyl olevan. Pitää kanisterin kans viel pudottaa joku ~10litraa tankkiin, jos sieltä nyt ois mystisesti päässy johonkin puol tankillista katoamaan.. Mitään aavistuksia mistä kannattais vikaa lähtee hakemaan? Bensapumppu lienee helposti irrotettavissa, mut miten sen toiminnan pystyy tarkistamaan? Suoraan 12V napoihin, vai vaatiiko jotain älykkäämpää elektroniikkaa? Bensafiltteri tohon on vaihdettu huollon yhteydessä about 5tkm sitten, vois luulla ettei se oo vielä päässyt tukkoon, mutta voishan senkin kattoa. Mistä sen pitäis löytyä ja pääseekö siihen helposti ilman nosturia käsiksi? Auto kun tosiaan seisoo kerrostalon pihassa eikä siitä liiku kun hinaamalla.
Apuja kaipaillaan, ilmeisesti muillakin ollut bensapumpun kanssa ongelmia näin ekojen pakkasten jälkeen?
Comment