Eli missä vika, kun käynnistää kylmänä niin ei tahdo lähteä käyntiin muutakun kaasua antamalla ja joutuu pitämään kierroksia kauan aikaa korkealla että auto pysyy käynnissä? ja toinen ongelma on että autoon ei tule sisään lämmintä ilmaa vasta kun on autolla ajanut pitemmän aikaa ja silloinkin aika heikosti. Toivottavasti joku osaisi auttaa tai muuten tulee kylmä talvi bemun kanssa ajellessa. Onko normaalia että bensapumppu pitää sirisevää ääntä auton ollessa käynnissä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 520i käynnistys ongelma
Collapse
X
-
koneen lämpäanturi rikki?
Lämpiääkö moottori normaalisti ja lämmöt pysyy keski-viivalla?, E34:lle on tyypillistä että tulipellissä sijaitsevat vesiventtiilit jumivat.. haulla löytyy lisää aiheesta.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by TBM View PostBemu on vm-88, moottorin lämmöt pysyy siinä puolen välin paikkeilla. Osaakos joku sit sanoo miks ihmeessä toi savuttaa niin paljo?
Vikakoodien luku kertoo mahdollisista vioista, lämpöongelmaan lähtisin etsimään vikaa vesiventtiileistä, kiertovesipumpusta tai huonosta ilmauksesta.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
e34 520i käynnistysongelma
Vikana semmoinen, että silloin tällöin lähinnä kesällä auto ei suostu käynnistymään, kyseessä ei sahaus vaan ei pidä mitään ääntä (valot, puhallin ja kaikki muut menevät päälle). Sen olen huomannut, että vika ilmenee silloin kuin lämpötila on ns. normaalissa tai puolet kylmemmässä.
Ettiskelyllä netissä ja täällä olen saanut selville, että vikaa voisi olla joko virtalukon pohjassa (vaihdettu, ei auttanut), startissa tai kampiakselin asentotunnistimessa. Samoista paikoista olen lukenut, että tuon tunnistimen voi myös itse mitata, en ole löytänyt mistään mitä arvoja siinä pitäisi olla.
Voisinko saada tietää ne niin ei tarvitsisi turhaan lähteä vaihtamaan kyseistä osaa (ilmeisesti hieman hintava)?
Comment
-
-
Originally posted by hoytelan View PostVikana semmoinen, että silloin tällöin lähinnä kesällä auto ei suostu käynnistymään, kyseessä ei sahaus vaan ei pidä mitään ääntä (valot, puhallin ja kaikki muut menevät päälle). Sen olen huomannut, että vika ilmenee silloin kuin lämpötila on ns. normaalissa tai puolet kylmemmässä.
Ettiskelyllä netissä ja täällä olen saanut selville, että vikaa voisi olla joko virtalukon pohjassa (vaihdettu, ei auttanut), startissa tai kampiakselin asentotunnistimessa. Samoista paikoista olen lukenut, että tuon tunnistimen voi myös itse mitata, en ole löytänyt mistään mitä arvoja siinä pitäisi olla.
Voisinko saada tietää ne niin ei tarvitsisi turhaan lähteä vaihtamaan kyseistä osaa (ilmeisesti hieman hintava)?
Mittaa yleismittarilla startin solenoidille tuleva herätevirta samalla kun joku yrittää käynnistää autoa, jos sinne tulee 12V vaikka auto ei inahdakkaan niin vika solenoidissa/startissa/moottorin maadoituksessa. Jos taas ei tule 12V niin seuraavaksi mittaamaan sieltä virtalukon pohjasta sitä starttiasennosta lähtevää piuhaa. Jos taas siitä tulee 12V niin ongelma siinä välillä, jos ei tule 12V niin virtalukon pohja taas rikki.
Toivottavasti auttaa jotain, ja anteeksi sekava kirjoitustyyli.
EDIT: vai oliko näissä E34:ssa nuo sähköt jo sen verran kehittyneempiä että menee korimodulin tjsp kautta nuo signaalit startillekkin?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Veikkaisin sitä starttia, kolautappa sitä jollain kangella kun vika tulee päälle. Startin kykentäkaaviota voi katsella ETM:stä.
Comment
-
-
nyt on semmonen ongelma että bmw e34 -89 520iA m20b20 ei starttaa kylmänä, lupailee kylläkin mutta ei vain lähde käyntiin kuin helvetin pitkän sahailun jälkeen. lämpöisenä kyllä lähtee kertalaakista mutta ei kylmänä.
tyhjäkäyntikin seilaa 500-1000rpm välillä ja välillä meinaa sammua kun vaihtaa esim P:ltä D:lle lämmötkään ei nouse mittarin mukaan puoleen väliin vaan jää jonkun verran alle puolenvälin. bensa kylläkin haisee ku sahailee autoa käyntiin.
olen vaihtanut seuraavia osia:
-tulpat ja tulpanjohdot
-suuttimien o renkaat
-pyörijän
-bensansuodattimen
-imusarjantiivisteet
-putsannut imm ja tyhjäkäyntiventtiilin ja sun muita liittimiä.
osaiskos joku fiksumpi kertoa mikä on kun ei starttaa kylmänä ?
Comment
-
-
Originally posted by tommitin View Postnyt on semmonen ongelma että bmw e34 -89 520iA m20b20 ei starttaa kylmänä, lupailee kylläkin mutta ei vain lähde käyntiin kuin helvetin pitkän sahailun jälkeen. lämpöisenä kyllä lähtee kertalaakista mutta ei kylmänä.
tyhjäkäyntikin seilaa 500-1000rpm välillä ja välillä meinaa sammua kun vaihtaa esim P:ltä D:lle lämmötkään ei nouse mittarin mukaan puoleen väliin vaan jää jonkun verran alle puolenvälin. bensa kylläkin haisee ku sahailee autoa käyntiin.
olen vaihtanut seuraavia osia:
-tulpat ja tulpanjohdot
-suuttimien o renkaat
-pyörijän
-bensansuodattimen
-imusarjantiivisteet
-putsannut imm ja tyhjäkäyntiventtiilin ja sun muita liittimiä.
osaiskos joku fiksumpi kertoa mikä on kun ei starttaa kylmänä ?
Toinen vaihtoehto lämpöaikakytkin ja sen ohjaama kylmäkäynnistyssuutin, mutta en oo varma löytyykö ne sun koneestaE39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
Comment
-
-
Itellä oli aivan sama vika kakspuokissa, vaihda bensapumppu ( ei tarvike pumppua ) walbro tai originaali.. Nämä tarvike sydämmet tekee tuota.. Ja termostaatti luultavasti kylmyyden syy.. Mutta bensapumpulla ( ehkä uus suodatin kylkeen ) selviät käyntiin lähtö ongelmastaE34 M50b25 turbo
Ex: E34 525i vm91
Joensuu Connection
Comment
-
Comment