Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540 Touring viritys + verhoilun värjäys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nitola
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 63

    E34 540 Touring viritys + verhoilun värjäys

    Vuosimalli 1995. Budjetti viritykselle 5-6.000,-. Ehdotuksia luotettavista/hyvistä "avaimet käteen"-pajoista (mielellään Uusimaa alueella)? Tarkoitus päästä 400-500 hp tehoihin (suorituskykytavoite 5 s luokkaa nykyisen 7 s sijasta). Auto jokapäiväisessä käytössä.

    Onko kenelläkään kokemusta verhoilun (=lattia, takakontti) värjäyksestä? Haluaisin vanhan tylsän harmaan vaihtaa mustaksi, koska autoni ulkokuori ja penkitkin ovat mustia. Ja olen antanut itselleni ymmärtää, että uudet osat ois aikas tyyriitä...Eli onko pajaa kuka näitä tekisi tai vinkkejä aineista tee se itse-miehelle?

    Ja oiskos kenelläkään myydä suomenkielistä käyttöohjekirjaa?
  • Guest's Avatar

    #2
    vttu. luin otsikon väärin.

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3

      Comment

      • eldrin
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 521
        • Espoo

        #4
        Olikos se nyt ess vai mikä, kun myy remmiahdinsettiä e34 540:iin, hintaa oli muistaakseni jotain 4500e nurkilla. Tehoa pitäis olla ahtamisen jälkeen 410hp. Leimallehan tota ei saa vissiin mitenkään, mutta se ahdinhan on luonnollisesti ratakäyttöä varten. Ei siinä liikenteessä ajettaessa hihna oo kiinni..

        EDIT: löytyhän sitä faktaakin ku vähän jakso ettiä. http://www.esstuning.com/default.asp...ubcat2=183&id=
        Last edited by eldrin; 31-10-2007, 11:41. Reason: linkkiä linkkiä
        e60 530iA -04 Olivine Grün
        e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
        e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
        e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
        e34 540iA -94 Arktissilber
        ///ex

        Comment

        • nitola
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 63

          #5
          Ahdin

          Soitin itse viikko takaperin ESS:lle ja heiltä ei valitettavasti löydy todistusta päästöistä, joka olisi tarpeen, jos haluat sen Suomen katsastuksesta saada läpi. Eli jokin seuraavista "direktiiveistä" pitäisi täyttyä:

          E-rule: R83B/01
          EU-directive: 70/220+91/441/ETY
          US-standard: US-83 or -87


          Ilman hihnaa saa tietty menee katsastuksesta läpi, mutta entäs sitten kun hihna kiinni ja ajat vaikka kuolonkolarin, taitaa jäädä korvaukset saamatta vakuutusyhtiöltä, kun ei ollu ihan laillinen laite liikenteessä. Ite en ainakaan moista riskiä ota.

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by nitola View Post

            Onko kenelläkään kokemusta verhoilun (=lattia, takakontti) värjäyksestä? Haluaisin vanhan tylsän harmaan vaihtaa mustaksi, koska autoni ulkokuori ja penkitkin ovat mustia.

            Jotkut on tehny ainakin ihan vaan kylmästi mastonin kilikali-maaleilla noita verhoilujen värjäyksiä.
            Muutaman kerran kun sitä maalia vetää, niin kyllä se imeytyy riittävästi ja värjää kunnolla.

            Pitäis itsekkin maalata E36 takaronkin verhoilut kilikali-mustalla.

            Comment

            • SushiX
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 2100
              • ǝɓuᴉʌʎH

              #7
              Onko ainut vaihtoehto 540 viritykseen remmiahdin?

              Kelpaako turbo vai pitääkö nimenomaan olla remmi?

              Onko muuten 540 vakiona vain 2" putkistot? Jos on niin auttaako virtausta yhtään jos vaihtaa putket 2,5" vai pitääkö samalla vaihtaa uusi pakosarja ja mahdollisesti myös imusarjakin?

              Käykö 550 osat suoraan 540 vai?

              Kyseessä on sedani ei tourinki..
              E90 07 335D
              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16357
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by SushiX View Post
                Onko ainut vaihtoehto 540 viritykseen remmiahdin?

                Kelpaako turbo vai pitääkö nimenomaan olla remmi?

                Onko muuten 540 vakiona vain 2" putkistot? Jos on niin auttaako virtausta yhtään jos vaihtaa putket 2,5" vai pitääkö samalla vaihtaa uusi pakosarja ja mahdollisesti myös imusarjakin?

                Käykö 550 osat suoraan 540 vai?

                Kyseessä on sedani ei tourinki..
                Mikä ihmeen 550..?
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • 426Hemi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 621
                  • Pälkäne

                  #9
                  Ei taida käytännössä ilman ahdinta tuohon vakiosta +200hv tehoihin millään päästä. Pakokaasuahdinta tosin ei saa leimattua, ja remmiahdintapauksessa joudut käyttäytymään sen vehkeen kanssa melko fiksusti, ts. katsomaan että päästelet sillä joko radalla tai jossain missä et voi vahingoittaa muita ihmisiä tai aiheuttaa aineellista vahinkoa. Ja kuten mainittu, neljän ruuhkassa se ahtimen hihna irti.

                  Tottakai rahalla tehonlisäys vaparinakin m60 koneeseenkin onnistuu, mutta mitä järkeä? Pelkät kansityöt+nokat vievät varmasti ainakin puolet budjetistasi, sitten pitäisi kuitenkin hankkia vielä kaikki muu+ mahdolliset muut autoon tarvittavat muutokset kuten voimansiirron vahvistukset, fuel delivery, alusta.. Lisäksi tuollainen yli 100hv litrateho vapaastihengittävästä vaatii jo aikalailla kierroksia, joten alakertaankin pitäis jo kiinnittää huomiota.

                  Helpoin tapa päästä siihen "5s luokkaan" on jokatapauksessa myydä tuo 540 farkku ja pistää saatujen rahojen kaveriksi tuo budjetoitu 6000e lisää. Alkaa tolla rahalla saamaan 5 alkuisella numerolla satkuun menevää bemaria, vaikka e36 m3.

                  E34 on hieno koppa, joten jos haluaa semmosessa pysyä niin joku ei-vähäpäästöinen aihio ja siihen hyrskytin lupien kanssa kiinni. Pääsee tuolla budjetilla (myyty 540i+6000€) jo aikas kestäviin 400:n hevoseen (tietty lähtökohtatekniikka järjen kanssa valitsien) ja jää vielä rahaa pikkusen siistiä autoa muutenkin, vaikka vähän osaavammille hepuille ostaisikin asennuspalkkiojuomia.
                  Last edited by 426Hemi; 13-07-2011, 02:35.
                  ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎