memebuy23buy

E34 kuskin puolen tl-pyyhkijän varsi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E34-Tourer
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 59
    • Porvoo

    E34 kuskin puolen tl-pyyhkijän varsi

    Mahtaako E39:n, tai jonkin muun mallin varsi käydä tuon tilalle? Olis huokeampaa käyttää ihan tavallisia sulkia, tai esim. nk. rungottomia. Tuohon orkkikseenhan pitää olla ihan omanlaisensa sulka kiinnityksen takia.
  • an13
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 260

    #2
    Tai onko joku koittanut kestää se varsi kuumentamista ja koukun kääntämistä ns oikeinpäin? Olen käyttänyt rungottomia semmoisella adapterilla, mutta hieman virityshän se on.
    ex-535iA E34

    Comment

    • Vee-eit
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 709
      • Turku

      #3

      Ymmärsinkö ihan väärin vai onko tuo niin iso summa, että täytyy alkaa pyyhkijän varsia muuttamaan ?
      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

      Comment

      • Alpina E34
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1122
        • Masku

        #4
        Jos haluaa jotain lasista nähdäkin, niin nuo unipoint-sulat kannattaa suosiolla unohtaa. Omaan E34:seen laitoin valeon "rungottomat" sulat ihan vakiovarsiin ja todella hyvin pyyhkii.
        E34 Lenz 536ds -89

        E34 osille tarve:
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
        Originally posted by T3
        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

        Comment

        • an13
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 260

          #5
          Originally posted by Alpina E34 View Post
          Omaan E34:seen laitoin valeon "rungottomat" sulat ihan vakiovarsiin..
          Minkälaisella kiinnityksellä ne meni kuskinpuolella? Joku lisäpalikka vai muokkasitko sulkaa tms? Ei kuvaa olisi?
          ex-535iA E34

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #6
            Apukuskinpuoli meni heittämällä. Kuskinpuolella otin vanhasta normaalisulasta sen adapterin ja laitoin sopivan RST-pultin sen reiästä läpi ja sulka pulttiin kiinni. Voin ottaa kuvankin kun ehdin.
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • Diamond
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 61
              • Keski-suomi

              #7
              Originally posted by Alpina E34 View Post
              Apukuskinpuoli meni heittämällä. Kuskinpuolella otin vanhasta normaalisulasta sen adapterin ja laitoin sopivan RST-pultin sen reiästä läpi ja sulka pulttiin kiinni. Voin ottaa kuvankin kun ehdin.
              Kuva kiinnostaa kyllä. Seuraava voi olla vähän helvetin tyhmä kysymys, mutta uskallan silti.

              Eli omassa E34:ssa on hyväkuntoiset sulat kummallakin puolella, mutta silti tuulilasi tuntuu naarmiintuvan. Tämä on tietysti täysin normaalia. Kyse ei kuitenkaan ole pelkästään koko sulan liikkuma-alueelle tulevasta kulumisesta, vaan sulan keskikohtaan syntyy alati kasvava kulunut raita. Voiko kyse olla vääränlaisista sulista? Olen moneen kertaan tarkastanut sulan kunnon ja siinä ei ole moitteen sijaa.

              Saattanee tietysti olla, että naarmun kasvaminen on omaa vainoharhaisuuttani, sillä jälki oli lasissa jo auton ostaessani. Tämän vuoksi on hieman vaikea arvioida sitä, onko jälki kasvanut. Naapurini 535:ssa, jota olen kuola valuen ihaillut, on muuten samanlainen jälki. Tästäpä kehäpäätelmiin innostuneena päättelin, että kyseessä saattaa olla joku systeemin rakenteellinen vika, jossa sulan paine on keskikohdaltaan selvästi kovin ja aiheuttaa näin jäljen.

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2818
                • Kuusankoski

                #8
                ei ne nyt niin mahottomasti maksa jos on alkuperäset varret niin voi vaihtaa pelkän kumin, maksoi bemarilla kolmas osan siitä mitä maksaa bosch koko runko
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14578
                  • Oulu

                  #9
                  Omat kokemukset on vaan, että nuo rungolliset pyyhkijät on todella paljon huonompia kuin rungottomat. Itse tein myös tuon ns. "sivutappi" kiinnityksen, eli pikku läpipultilla rungoton pyyhkijä kiinni. Pyyhin tulos on hiljasempi ja paljon parempi rungottomilla.

                  EDIT: Ja veikkaan kanssa tuota mekanismin välystä tuon jäljen aiheuttajaksi, omassa ex. E34:ssa oli tuo samainen jälki lasissa.
                  Last edited by zener; 13-11-2007, 17:30.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    #10
                    Originally posted by Diamond View Post
                    Kuva kiinnostaa kyllä. Seuraava voi olla vähän helvetin tyhmä kysymys, mutta uskallan silti.

                    Eli omassa E34:ssa on hyväkuntoiset sulat kummallakin puolella, mutta silti tuulilasi tuntuu naarmiintuvan. Tämä on tietysti täysin normaalia. Kyse ei kuitenkaan ole pelkästään koko sulan liikkuma-alueelle tulevasta kulumisesta, vaan sulan keskikohtaan syntyy alati kasvava kulunut raita. Voiko kyse olla vääränlaisista sulista? Olen moneen kertaan tarkastanut sulan kunnon ja siinä ei ole moitteen sijaa.

                    Saattanee tietysti olla, että naarmun kasvaminen on omaa vainoharhaisuuttani, sillä jälki oli lasissa jo auton ostaessani. Tämän vuoksi on hieman vaikea arvioida sitä, onko jälki kasvanut. Naapurini 535:ssa, jota olen kuola valuen ihaillut, on muuten samanlainen jälki. Tästäpä kehäpäätelmiin innostuneena päättelin, että kyseessä saattaa olla joku systeemin rakenteellinen vika, jossa sulan paine on keskikohdaltaan selvästi kovin ja aiheuttaa näin jäljen.

                    Tota jälkeä näkee todella monessa E34:ssa, liekö mekanismin väljyydellä osuutta asiaan?

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Itellä oli aikasemmin täysin kulahtanut vivusto ja sillä pyyhkimen runko pääsi hankaamaan lasiin, mutta tämä oli siis todella pahasti jo välyksellinen, jos pyyhkimen irroitti akselilta niin akseli tippu sisään
                      Asiaa taasen hieman sivuten, on pitkään jo pitänyt vaihdattaa tuo naarmuinen tuulilasi. Mistähän saa asennettuna hyvään hintaan pk-seudulla? Onko asennuksen laaduissa eroja? Suhiseeko e34:n tuulilasi helposti jos ei ole täysin kohdallaan? Mitä porukat on maksanut lasin vaihdosta?
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • MrSandman
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 116
                        • Hellsinki

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        Itellä oli aikasemmin täysin kulahtanut vivusto ja sillä pyyhkimen runko pääsi hankaamaan lasiin, mutta tämä oli siis todella pahasti jo välyksellinen, jos pyyhkimen irroitti akselilta niin akseli tippu sisään
                        Asiaa taasen hieman sivuten, on pitkään jo pitänyt vaihdattaa tuo naarmuinen tuulilasi. Mistähän saa asennettuna hyvään hintaan pk-seudulla? Onko asennuksen laaduissa eroja? Suhiseeko e34:n tuulilasi helposti jos ei ole täysin kohdallaan? Mitä porukat on maksanut lasin vaihdosta?
                        Hmmm...:think
                        Vaihdatin samalla kerralla uuden tuulilasin ja laitatin tummennukset kaikkiin takaikkunoihin, hintaa tuli yhteensä 500€.

                        EDIT: Niin mutta enpä tiiä et voiko hyvällä omallatunnolla paikkaa Karkkilassa suositella, olivat perkeleet muunmuassa leikanneet viillon kojelautaan.
                        Last edited by MrSandman; 13-11-2007, 21:02. Reason: Tarkentelua.
                        -On aina nitistettävä heikot ja puolustuskyvyttömät-

                        Comment

                        • E34-Tourer
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 59
                          • Porvoo

                          #13
                          Millasella virityksellä tuollaisen rungottoman saa asennettua, laittakeepas kuvia.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by Supa View Post
                            Asiaa taasen hieman sivuten, on pitkään jo pitänyt vaihdattaa tuo naarmuinen tuulilasi. Mistähän saa asennettuna hyvään hintaan pk-seudulla? Onko asennuksen laaduissa eroja? Suhiseeko e34:n tuulilasi helposti jos ei ole täysin kohdallaan? Mitä porukat on maksanut lasin vaihdosta?
                            303€ tais olla tumma tummalla yläreunalla ja uudella uudenmallin tiivisteellä Riihimäellä. Aattelin jokupäivä käydä kysymässä Lohjalla paljon maksaa. Tuo Riihimäen paikka on kallis, mutta hyvä. Lasi on just niinkuin kuuluukin ja jos siellä karmissa ruostetta niin se hioo ja maalaa ne eka.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by Scitso View Post
                              ei ne nyt niin mahottomasti maksa jos on alkuperäset varret niin voi vaihtaa pelkän kumin, maksoi bemarilla kolmas osan siitä mitä maksaa bosch koko runko
                              Niitä saa motonetistäkin, pelkkiä kumeja boschin runkoon. Mielestäni ei kuitenkaan niin hyviä kuin koko paketti.

                              Millaisia nuo rungottomat on?

                              Comment

                              Working...
                              X