Mahtaako E39:n, tai jonkin muun mallin varsi käydä tuon tilalle? Olis huokeampaa käyttää ihan tavallisia sulkia, tai esim. nk. rungottomia. Tuohon orkkikseenhan pitää olla ihan omanlaisensa sulka kiinnityksen takia.
E34 kuskin puolen tl-pyyhkijän varsi
Collapse
X
-
Jos haluaa jotain lasista nähdäkin, niin nuo unipoint-sulat kannattaa suosiolla unohtaa. Omaan E34:seen laitoin valeon "rungottomat" sulat ihan vakiovarsiin ja todella hyvin pyyhkii.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Apukuskinpuoli meni heittämällä. Kuskinpuolella otin vanhasta normaalisulasta sen adapterin ja laitoin sopivan RST-pultin sen reiästä läpi ja sulka pulttiin kiinni. Voin ottaa kuvankin kun ehdin.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by Alpina E34 View PostApukuskinpuoli meni heittämällä. Kuskinpuolella otin vanhasta normaalisulasta sen adapterin ja laitoin sopivan RST-pultin sen reiästä läpi ja sulka pulttiin kiinni. Voin ottaa kuvankin kun ehdin.
Eli omassa E34:ssa on hyväkuntoiset sulat kummallakin puolella, mutta silti tuulilasi tuntuu naarmiintuvan. Tämä on tietysti täysin normaalia. Kyse ei kuitenkaan ole pelkästään koko sulan liikkuma-alueelle tulevasta kulumisesta, vaan sulan keskikohtaan syntyy alati kasvava kulunut raita. Voiko kyse olla vääränlaisista sulista? Olen moneen kertaan tarkastanut sulan kunnon ja siinä ei ole moitteen sijaa.
Saattanee tietysti olla, että naarmun kasvaminen on omaa vainoharhaisuuttani, sillä jälki oli lasissa jo auton ostaessani. Tämän vuoksi on hieman vaikea arvioida sitä, onko jälki kasvanut. Naapurini 535:ssa, jota olen kuola valuen ihaillut, on muuten samanlainen jälki. Tästäpä kehäpäätelmiin innostuneena päättelin, että kyseessä saattaa olla joku systeemin rakenteellinen vika, jossa sulan paine on keskikohdaltaan selvästi kovin ja aiheuttaa näin jäljen.
Comment
-
-
ei ne nyt niin mahottomasti maksa jos on alkuperäset varret niin voi vaihtaa pelkän kumin, maksoi bemarilla kolmas osan siitä mitä maksaa bosch koko runkoE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Omat kokemukset on vaan, että nuo rungolliset pyyhkijät on todella paljon huonompia kuin rungottomat. Itse tein myös tuon ns. "sivutappi" kiinnityksen, eli pikku läpipultilla rungoton pyyhkijä kiinni. Pyyhin tulos on hiljasempi ja paljon parempi rungottomilla.
EDIT: Ja veikkaan kanssa tuota mekanismin välystä tuon jäljen aiheuttajaksi, omassa ex. E34:ssa oli tuo samainen jälki lasissa.Last edited by zener; 13-11-2007, 17:30.
Comment
-
-
Originally posted by Diamond View PostKuva kiinnostaa kyllä. Seuraava voi olla vähän helvetin tyhmä kysymys, mutta uskallan silti.
Eli omassa E34:ssa on hyväkuntoiset sulat kummallakin puolella, mutta silti tuulilasi tuntuu naarmiintuvan. Tämä on tietysti täysin normaalia. Kyse ei kuitenkaan ole pelkästään koko sulan liikkuma-alueelle tulevasta kulumisesta, vaan sulan keskikohtaan syntyy alati kasvava kulunut raita. Voiko kyse olla vääränlaisista sulista? Olen moneen kertaan tarkastanut sulan kunnon ja siinä ei ole moitteen sijaa.
Saattanee tietysti olla, että naarmun kasvaminen on omaa vainoharhaisuuttani, sillä jälki oli lasissa jo auton ostaessani. Tämän vuoksi on hieman vaikea arvioida sitä, onko jälki kasvanut. Naapurini 535:ssa, jota olen kuola valuen ihaillut, on muuten samanlainen jälki. Tästäpä kehäpäätelmiin innostuneena päättelin, että kyseessä saattaa olla joku systeemin rakenteellinen vika, jossa sulan paine on keskikohdaltaan selvästi kovin ja aiheuttaa näin jäljen.
Tota jälkeä näkee todella monessa E34:ssa, liekö mekanismin väljyydellä osuutta asiaan?
Comment
-
-
Itellä oli aikasemmin täysin kulahtanut vivusto ja sillä pyyhkimen runko pääsi hankaamaan lasiin, mutta tämä oli siis todella pahasti jo välyksellinen, jos pyyhkimen irroitti akselilta niin akseli tippu sisään
Asiaa taasen hieman sivuten, on pitkään jo pitänyt vaihdattaa tuo naarmuinen tuulilasi. Mistähän saa asennettuna hyvään hintaan pk-seudulla? Onko asennuksen laaduissa eroja? Suhiseeko e34:n tuulilasi helposti jos ei ole täysin kohdallaan? Mitä porukat on maksanut lasin vaihdosta?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostItellä oli aikasemmin täysin kulahtanut vivusto ja sillä pyyhkimen runko pääsi hankaamaan lasiin, mutta tämä oli siis todella pahasti jo välyksellinen, jos pyyhkimen irroitti akselilta niin akseli tippu sisään
Asiaa taasen hieman sivuten, on pitkään jo pitänyt vaihdattaa tuo naarmuinen tuulilasi. Mistähän saa asennettuna hyvään hintaan pk-seudulla? Onko asennuksen laaduissa eroja? Suhiseeko e34:n tuulilasi helposti jos ei ole täysin kohdallaan? Mitä porukat on maksanut lasin vaihdosta?
Vaihdatin samalla kerralla uuden tuulilasin ja laitatin tummennukset kaikkiin takaikkunoihin, hintaa tuli yhteensä 500€.
EDIT: Niin mutta enpä tiiä et voiko hyvällä omallatunnolla paikkaa Karkkilassa suositella, olivat perkeleet muunmuassa leikanneet viillon kojelautaan.-On aina nitistettävä heikot ja puolustuskyvyttömät-
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostAsiaa taasen hieman sivuten, on pitkään jo pitänyt vaihdattaa tuo naarmuinen tuulilasi. Mistähän saa asennettuna hyvään hintaan pk-seudulla? Onko asennuksen laaduissa eroja? Suhiseeko e34:n tuulilasi helposti jos ei ole täysin kohdallaan? Mitä porukat on maksanut lasin vaihdosta?
Comment
-
-
Originally posted by Scitso View Postei ne nyt niin mahottomasti maksa jos on alkuperäset varret niin voi vaihtaa pelkän kumin, maksoi bemarilla kolmas osan siitä mitä maksaa bosch koko runko
Millaisia nuo rungottomat on?
Comment
-
Comment