Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kuuma kabiini

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

E34 kuuma kabiini

Eli semmosen oon tuossa nyt viime aikoina huomannu, että kuskin puolelle ei saa tulemaan viileätä ilmaa lämpösäätimellä. Apumiehen puolella toimii säädin normaalisti eli pikkupakkasella jos pitää noin 21 asteen kohdilla vaikka, niin tulee lämpimällä koneella sopivaa ilmaa. Kuskin puolella taas säädin minimissä tarkoittaa kuumaa ilmaa ja säädin isommalla, sitä että työntää niin kuumaa kuin tulee. Eli säätimen vaikutus minimaalinen.
    Onko kellään ollu samanlaista ongelmaa ja mistä kannattas vikaa etsiä?
    Ja autossa täysin perus lämmityslaite, ei ilmastointia tai automatiikkaa. Vai onko noissa joku tunnistin juurikin tuolle lämpötilalle?
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Eli semmosen oon tuossa nyt viime aikoina huomannu, että kuskin puolelle ei saa tulemaan viileätä ilmaa lämpösäätimellä. Apumiehen puolella toimii säädin normaalisti eli pikkupakkasella jos pitää noin 21 asteen kohdilla vaikka, niin tulee lämpimällä koneella sopivaa ilmaa. Kuskin puolella taas säädin minimissä tarkoittaa kuumaa ilmaa ja säädin isommalla, sitä että työntää niin kuumaa kuin tulee. Eli säätimen vaikutus minimaalinen.
    Onko kellään ollu samanlaista ongelmaa ja mistä kannattas vikaa etsiä?
    Ja autossa täysin perus lämmityslaite, ei ilmastointia tai automatiikkaa. Vai onko noissa joku tunnistin juurikin tuolle lämpötilalle?
    Eli perus lämmityslaitteessa ei ole magn. venttiileitä? No vuotaisiko säätöventtiili sitten, tällöinhän tulee aina jonkin verran lämmintä.

Comment

• Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

Kuskinpuolen vesiventtiili jumissa, haulla löytyy paljon tietoa ko. asiasta.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

Comment

• mutis
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 76
        • Åbo Kickel

Mulla oli vähän saman suuntaista vikaa ku oli asentelujen jäljiltä jääny alipaineletku irti kuskin jalkatilassa sijaitsevasta lämpötilatunnistimesta.
        E34 525

Comment

• Ter0
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 297
          • Tampere

Originally posted by mutis View Post
          Mulla oli vähän saman suuntaista vikaa ku oli asentelujen jäljiltä jääny alipaineletku irti kuskin jalkatilassa sijaitsevasta lämpötilatunnistimesta.
          Jos se letku ja/tai johto on irti niin kuumaa pukkaa. Mulla e34:ssä kun on ne sisustanpalaset - jossa nuo "anturit" sijaitsee - jossain hukassa niin kabiinissa piisaa lämmintä ympäri vuoden.
          [email protected]
          TT-Speed Oy

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎