Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i luistonesto melkein jatkuvasti päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    E34 535i luistonesto melkein jatkuvasti päällä

    Ongelmana on todella helposti menoon puuttuva luistonesto. Pinenlläkin kaasutuksella valo käy vilkkumaan mittaristossa ja myös rajoittaa menoa ihan selvästi. Ongelma tuli esiin kun vaihdoin talvirenkaat alle. Edessä pari talvea ajetut 195/65-15 ja takana uudet samaa kokoa. Voiko toi systeemi olla niin herkkä, että tuosta kehän muutaman millin erosta tulee tuo haitta? Olettaen, että systeemi mittaa etu ja takarenkaiden pyörimisnopeuden eroa.

    Kyllähän tolla ajaa mutta välillä kun tarvitsee vetoja, esim. ohituksessa tai jos tulee kiire alta pois niin normaalia vetoa ei tulekaan.
    Retard Member
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #2
    Talvinakit joustaa, luulee et sutii.


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      No onhan ne rungot ihan helvetisti löysemmät kuin kesärenkaissa(bridgestone potenza) mutta oikeesti ei voi olla niin löysät, että cruise päällä motarilla käy vilkkumaan.
      Retard Member

      Comment

      • ruikki
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 585

        #4
        mulla vilkutti uusilla kitkarenkailla joka vaihteella ku kiihytti. ne lamellit anto nii palijo periksi. tuo väheni huomattavasti jos ei poistunu kokonaanki, ei muista ku siitä on jo aikaa.
        ja auto letkusi kiihyttäessä nii kovasti että tuntu ettei pysy tiellä...
        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Minkävuotinen auto?

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            09/1990 valmistettu realoemin mukaan.
            Retard Member

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Kokeiles huviksesi katsoa ABS/ASC -vikakoodit..
              Virrat pois
              -> jarrupoljin ja ASC-nappi pohjaan
              -> avain kakkosasentoon
              -> vapauta jarrupoljin ja nappi
              -> laske vilkautusten määrä joko mittariston merkkivalosta tai asc-napista.

              Comment

              • Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2098
                • *

                #8
                Edelliseen E39:n vaihdettiin se luistoneston "kuristinläpän" ja säätömoottorin välinen vaijeri. Tuli siinä mieleen että jos vaijerin jättäisi hiukan löysemmälle, ehkä luistonesto ei ottaisi niin helposti kiinni?? E34:ssa sama systeemi?? Kokeile huviksesi ja kerro auttoiko mitenkään?
                F31 330D Xdrive M-Sport

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  Tuossa 535:ssa on sähköinen kaasuläppä, eli ei oo esim E39:stä tuttua säätömoottoria.

                  Comment

                  • H3nri
                    Newbiemmer
                    • Nov 2007
                    • 27

                    #10
                    Originally posted by herja View Post
                    Ongelmana on todella helposti menoon puuttuva luistonesto. Pinenlläkin kaasutuksella valo käy vilkkumaan mittaristossa ja myös rajoittaa menoa ihan selvästi. Ongelma tuli esiin kun vaihdoin talvirenkaat alle. Edessä pari talvea ajetut 195/65-15 ja takana uudet samaa kokoa. Voiko toi systeemi olla niin herkkä, että tuosta kehän muutaman millin erosta tulee tuo haitta? Olettaen, että systeemi mittaa etu ja takarenkaiden pyörimisnopeuden eroa.

                    Kyllähän tolla ajaa mutta välillä kun tarvitsee vetoja, esim. ohituksessa tai jos tulee kiire alta pois niin normaalia vetoa ei tulekaan.
                    Luulisin, että toimiva luistonesto päällä saavutetaan olosuhteiden sallimasta kiihtyvyydestä vähintään 90 %, luultavasti huomatavasti enemmän? Ei kait luistonestosta ongelmaa pitävällä alustalla tule? Eri asia tietysti on, jos tulee täysin jäisellä tiellä kiire ohittaa, mutta sellaisen tilanteen pyrkisin välttämään. Tiivistettynä, vaikka 540 vilkuttaa luistonestoa, niin jäättömällä asfaltilla vauhti paranee silti siedettävästi.
                    Jos todella vaivaa, niin matalamman profiilin ja kovemman nopeusluokan rengasta alle, jos uskot siihen, että jää merkittävästi pitoa käyttämättä renkaan ominaisuuksista tms. johtuen.
                    Last edited by H3nri; 25-11-2007, 01:25.

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #11
                      Nimenomaan pitävällä alustalla vilkuttaa pienestäkin kaasusta, kun laittaa luistoneston pois päältä niin sitten lähtee kunnolla. Renkaat on kyllä tosi löysät rungoiltaan.
                      Retard Member

                      Comment

                      • Radon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 463
                        • Suomi-Finland

                        #12
                        Originally posted by herja View Post
                        Nimenomaan pitävällä alustalla vilkuttaa pienestäkin kaasusta, kun laittaa luistoneston pois päältä niin sitten lähtee kunnolla. Renkaat on kyllä tosi löysät rungoiltaan.
                        Onko tarpeeksi ilmaa renkaissa?

                        Comment

                        • _Dexi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 769
                          • Vihti

                          #13
                          Mulla M5.ssa uudet 17" Michelinin kitkat alla, ja ei tuo ainakaan edes vilauta luistoneston valoa jos kuivalla asfaltilla kiihyttelee vaikka miten polkisi. (Ellei sitten liian pieni vaihde ole pesässä )

                          Jos jäätä tai vettä asfaltilla tms. niin sitten puuttuu todella herkästi peliin ennenkun itse edes huomaa että luistaa missään. Tuntuu että "ennakoi" melkeen.

                          Liekö sitten noin paljon eroa renkaissa, nuo on kuitenkin kohtuu matalaprofiiliset vielä.
                          **********
                          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                          (ex. E60 530Da '04)
                          (ex. E39 M5 Facelift '99)
                          (ex. E39 540i '98)
                          *

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #14
                            Ilmaa on edessä 2.6 ja takana 2.8. Ei toi nyt mikään mahdoton ole ajaa mutta kiire paikoissa on pakko laittaa luistonesto pois päältä kun ei se vaan kulje perhana. Täytyy kokeilla laittaa lisää ilmaa mutta taitaa olla niin, että renkaat on vaan liian löysärunkoiset tuohon painavaan autoon. Edelliset renkaat oli uusiot ilmeisesti kesärenkaiden rungoilla. Voishan sitä ostaa vaikka toisen parin uusia kumeja mutta tiukemmalla rungolla/pinnalla ja laittaa ne sitten taakse. Olis samalla ihan uudet nakit joka nurkassa.
                            Retard Member

                            Comment

                            • Radon
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 463
                              • Suomi-Finland

                              #15
                              Originally posted by herja View Post
                              Ilmaa on edessä 2.6 ja takana 2.8. Ei toi nyt mikään mahdoton ole ajaa mutta kiire paikoissa on pakko laittaa luistonesto pois päältä kun ei se vaan kulje perhana. Täytyy kokeilla laittaa lisää ilmaa mutta taitaa olla niin, että renkaat on vaan liian löysärunkoiset tuohon painavaan autoon. Edelliset renkaat oli uusiot ilmeisesti kesärenkaiden rungoilla. Voishan sitä ostaa vaikka toisen parin uusia kumeja mutta tiukemmalla rungolla/pinnalla ja laittaa ne sitten taakse. Olis samalla ihan uudet nakit joka nurkassa.
                              Kyllä noi paineet luulis piisaavan, taitaa olla vaan siinä luistonestossa jotain hämärää.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎