Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 xenonit ei käy???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emeritus
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 26
    • Kotka

    #31
    Mulla meni just kyseessä olevat Gt Hidit muuten hyvin paikallee, mutta lampun kupu mikä tulee siihen polttimon taakse ei mennyt enää paikalleen, kun se polttimon kanta sen verta pitkä, että ei mahtunut enään menemään kiinni. Ja umpiot on Boschit.

    Onko noi polttimot vaihdettavat kun katto sitä polttimon kantaa mihin johdot menee kiinni, niin näytti että ne johdot on valettu sinne sisään ja polttimoa ei voi vaihtaa? Tosin onhan noilla polttimoilla vuoden takuu.
    E36 328i coupe -95
    E60 530da -07 LCI

    Comment

    • -JiiTee-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 52
      • Kymi

      #32
      Ei noita gt-hidin polttimoita pysty käsittääkseni vaihtaa et pitää tilata uus poltin johtoineen jos lamppu sökähtää... polttimon hinnoista ei oo mul ainakaa tietoo mut veikkaus 30-40euroo ehkäpä?:think
      Ja toi mun sarja makso 170e postikuluineen...
      Ootteko mistä tilaillu noita enkelisilmiä e34:see? pitäs olla E hyväksytty sarja ettei tarttis jumppailla niittenkans eestaas.

      Comment

      • Terou
        BTCF Member
        • May 2005
        • 791
        • Tampere

        #33
        Juu muutama tapaus on takaisinpäin tullut infona että ei ole H1 polttimo mahtunut umpioon. Mutta tuntuu olevan hyvin harvassa noin tiukkaan mitoitetut umpiot, mututuntumalla 95%:lla H1 umpioista reikä on riittävän suuri. Ongelman korjaus on tosiaan viila/dremel.

        H1 halogeenipolttimohan on hyvin pieni, kun taas xenonpolttimossa on paksumpi se lasiosa. Samaa xenon-lasiydintä käytetään muillakin polttimokannoilla. Muiden kantojen polttimot ovat halogeeneilla isompia, jolloin umpiossakin on isompi reikä, eikä ongelmaa ole milloinkaan. D2S-standardi on käsittääkseni se pohja, minkä mukaan lasiosa on mitoitettu.
        Sama juttu on kaikkien valmistajien xenonpolttimoilla, ainakin mitä olen niitä hypistellyt, ei kukaan tee erikseen H1-kannalle ohuempaa lasiydintä. Sama ydin vain tökätään eri kantaan tehtaalla sen mukaan minkä kannan polttimoa ollaan tekemässä.

        Sama käytäntö on kaikilla myös tuossa johtojen liittämisessä kiinteästi polttimoon. Ne ovat korkeajännitejohtoja, jolloin liitos pitää olla hyvä polttimon sytytyshetkellä kun siitä menee 25000V. Jos siellä olisi vielä erilliset liittimet polttimo perässä, niin se toisi aina lisää epävarmuutta että lyökö läpi johonkin tai virta ei kulje 100% varmuudella liittimien läpi. Poikkeuksena tietysti D2S ja D2R alkuperäistyyppiset polttimot joissa ei ole johtoja, mutta se on taas eri tarina...
        Polttimon voi tietenkin vaihtaa, johdot tulevat ikäänkuin kaupan päällisinä mukaan

        Ja pitkille vaan xenonit niin näkee jotain.
        E46 M3 perän lukkoyksikkö
        Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

        www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎