Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 lämppärin kenno vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeeDee
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 497
    • Rovaniemi

    e34 lämppärin kenno vuotaa

    Eli kenno vuotaa ja nyt ois semmonen ongelma, että puoli autoa purettu mutta ei vieläkään päästy sinne käsiksi. Eli hansikaslokero pois ja kuskinpuolelta kans purettu siitä ratin alta tavaraa pois. Keskikonsoli on irti, paitsi että ajotietokone yms instrumentit ei lähteny omin keinoin pois eli miten ne saa irti ja mitä vielä pitäisi irroitella, että pääsis käsiksi siihen itse kennoon?

    Tarkat ohjeet olisi paikallaan, sillä sen verta peukalo keskellä kämmentä tyyppiä olen.
    Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Tuossa yksi tarina E32:n lämppärinkennon vaihdosta/vuotavien putkien/tiivisteiden vaihdosta, E34:ssa sama homma.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Originally posted by TeeDee View Post
      Eli kenno vuotaa ja nyt ois semmonen ongelma, että puoli autoa purettu mutta ei vieläkään päästy sinne käsiksi. Eli hansikaslokero pois ja kuskinpuolelta kans purettu siitä ratin alta tavaraa pois. Keskikonsoli on irti, paitsi että ajotietokone yms instrumentit ei lähteny omin keinoin pois eli miten ne saa irti ja mitä vielä pitäisi irroitella, että pääsis käsiksi siihen itse kennoon?

      Tarkat ohjeet olisi paikallaan, sillä sen verta peukalo keskellä kämmentä tyyppiä olen.
      Vanha topic, mutta kirjoitetaan nyt jotain.

      Vaihdoin eilen kennon e34:een. Ei loppujen lopuksi iso homma kun tietää mitä tekee. Siitä en tiedä onko erilainen niissä joissa on Behr/Valeo, omassa on Siemens.

      Keskikonsolin takimmainen osa irti, peitelevyn alta!
      Keskikonsoli irti takaosasta, yksi ruuvi "kaukalossa"
      Vaihdekepin ympärykset irti.
      Ruuveja keskikonsolista irti ratin ja hanskalokeron ympäriltä.
      kuskin jalkatilasta pois ylämuovi, sis. termostaatin imuletkut.
      Kuskin jalkatilasta oikealta huopasuoja irti.
      Keskikonsolin pari isoa pulttia kuskin jalkatilasta irti
      Ilmanohjaimet veks, taas ollaan vaan kuskin jalkotilassa. (vittumaisia metalliklipsuja ovat!)
      Lämppärin kotelon peitelevy irti parilla ruuvilla ja yhdellä klipsulla.
      Tulipelliin läheltä jalkotilasta ruuvi auki lämppärin putkista.
      Nyt jo näkyy kennon ja putkien kiinnitykset. Pari pulttia irti.
      Muoviputket pois kennon upotuksista, muoviputkipaketti taipuu kyllä alaspäin jotta kennon saa pois.
      Kennon sain pois vasemmalle vetämällä ja väkisin keskikonsolia ylös ja taaksepäin pakottamalla. Voi olla, ettei mun autossa ole enää kaikki ruuvit kiinni joten sain pois ilman keskikonsolia varsinaisesti irrottamatta. Radio ja kaikki olis paikallaan.

      Kaikki hommat tehdään vaan kuskin jalkatilasta.

      Lämppärin ilmakaukalon (se jossa kenno on) oli about litra jähdytysnestettä ja mädäntyneitä lehtiä + Wunderbaumi. Ilma ikään kuin tuli nestelammikon ohitse/ylitse kabiiniin. Ei ihme, että ei lasit pysynyt hyvin auki.

      Harmi kun kuvia on ottanut.
      Last edited by alspe; 09-03-2009, 09:26.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎