Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reaktiotankojen irrotus E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tdspete
    Newbiemmer
    • Feb 2004
    • 9

    Reaktiotankojen irrotus E34

    Millähän ihimeeeellä etuakseliston reaktiotankojen pallonivelet saa irti. Todennäköisesti ovat alkuperäiset vielä. Oon ähränny yht. 20 tuntia erilaisten murtohaarukoiden ym. pilipalihimpuliulosvedinten kanssa ja ainut mitä olen saanut aikaan on rikkonaiset suojakumit ja hel..tin kipeän kyynärpään. Puslan puoleisen pään irroituksessa ei ole mitään ongelmaa. Ensin oli tarkoitus vaihtaa vain puslat mutta kun kumit meni rikki, hankin myös uudet tangot. Nyt on kahdet kolisevat reaktiotangot: toiset edessä alla ja uudet takakloosterissa irrallaan pyörimässä. Että jos jollain olis joku McGyver- konsti niin kerro ihmeessä!

    /pete
  • kole
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 506
    • Joensuu

    #2
    Reaktiotangot :?: :?:

    Comment

    • tdspete
      Newbiemmer
      • Feb 2004
      • 9

      #3
      reaktiotangot

      Tukitangot, aputukivarret, kolmiotukivarret tai ihan millä nimellä nyt halutaan kutsua. S:n muotoinen tanko joka on toisesta päästään kiinni nivelellä olka- akselissa alapallonivelen vieressä ja toisesta päästään ankkuroitu koriin n. 7cm halkaisijaltaan olevalla kumipuslalla. Tiukas on...

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Öf.. Saako noihin muka palloja erikseen?
        Esim KL:ssä molemmat, niin varaosa-kamat kuin orkkiksetkin tulevat tanko+pallo pakettina, eli jos pallo paskana niin koko tanko vaihtoon. Kumi täytyy ostaa erikseen.. tai näin muistelisin ajalta jolloin tuolla myin palikoita pommeihin :wink: Tosin ajathan muuttuvat, vaikea sanoa jos nykyään pelkkiä tankojakin saa.

        Reaktiotankoina nuo minulle ovat tuttuja

        Mutta jos sen välttämättä irti haluaa niin 15kg leka + pilli voipi olla paras konsti.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • tdspete
          Newbiemmer
          • Feb 2004
          • 9

          #5
          nivelet irti

          Joo siis tarkoitin että irti siitä olka-akselista. Leka ei oikein mahdu mihinkään väliin...

          Comment

          • hakilesa
            Bimmer Rookie
            • Jul 2003
            • 119
            • Lempäälä

            #6
            Ensin etutolppa irti (ne kolme pulttia alhaalla, kanta 19mm)
            Sitten vaan tavallinen (tukeva) ulosvetäjä kiinni ja vääntämään.
            Ainakin omassa autossa ko. nivel oli aivan v..tun tiukassa.
            Lopuks aurauksen säätö.
            --Non nimm poikamm--

            Comment

            • kole
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 506
              • Joensuu

              #7
              Tukitankona löytyi varaosaliikkeestä. Ite taisin vääntää sitä jollain raudalla ja sit napakka isku, oikeestaan mulla lähti aika helposti. Pitäis joskus vielä vaihtaa toinenkin.

              Comment

              • kende
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 52
                • Tampere

                #8


                Tuolla käytettään kakkosnelosen pätkää tangon ja maan välissä ja sitten vaan lasketaan tunkkia, voisi jopa toimia. Itse en ole kokeillut mutta puslien vaihto olisi edessä koska satasen vauhdissa tärisee.
                Kende
                320d -06

                Comment

                • tdspete
                  Newbiemmer
                  • Feb 2004
                  • 9

                  #9
                  tarttee koittaa....

                  .. tota etutolpan irrotusta. Mitkään vääntörauta- napakkaisku- jutut ei meinaan toimi (käänsin 40- senttistä murtohaarukkaa tunkilla päästä niin paljon että se taipui mutkalle ja taoin niveltä, olka- akselia jne. minkä hartioista lähti kunnes murtorauta napsahti poikki. Muistona välikohtauksesta jalkapallon kokoinen kyynärpää. En edes tienny että osaan sellasia kirosanoja...Burana maistuu...).
                  Lämpöäkin vois kai antaa mutta siinä on ilmeisesti vaarana että tuhoaa samalla alapallonivelen joka on siinä parin sentin päässä.

                  Lisee vaan vinkkejä!

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Re: nivelet irti

                    Originally posted by tdspete
                    Leka ei oikein mahdu mihinkään väliin...
                    En mahdukkaan :lol: Joo tolppa irti ja reaktiotangon mutteri löysälle ja pallonivelpuristajalla jännitystä + napakka isku (kohtalaisen kokoisella vasaralla) siihen laippaan missä ne pallonivelet on kiinni. Omasta lähti molemmat pallonivelet (alatukivarsi + reaktiotanko) ihan napakalla iskulla irti. Murtohaarukat voi heittää huitsin vit...n ei niillä mitään tee.

                    Lissee linkkejä:

                    Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • lubino
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 33
                      • kempele

                      #11
                      raktiotangot

                      Vaihdoin tossa viikko sitten kyseiset tangot molemmin puolin, loppu kolina ja vetely, kannattaa vaihtaa ne " koiranluut " samalla kun ottaa tolpan pois.
                      Lähti suht siististi pallonivelen puristajalla.
                      Ostithan saksalaiset tangot,(lemföder) ainoot joita ei tarvii vaihtaa vuoden välein.
                      :wink:
                      7.62mm one size. Fits all.

                      Comment

                      • tdspete
                        Newbiemmer
                        • Feb 2004
                        • 9

                        #12
                        no totakai mä nyt lemföderit ostin. Kauppias kävi kitiseen ku anto ekaks vaan toisen puolen lemiskän ja toisen merkittömän tarviketangon enkä tietenkään suostunu moiseen vaan tilautin toisenkin puolen lemföderiä. Tarttee kokeilla noita kikkoja ku käsi vähän paranee. Toi kakkosneloskonsti vaikuttaa aika hengenvaaralliselta mutta jos ei mikään muu auta niin kai sitäkin vois koittaa. Pitää vaan muistaa olla auton alta pois ettei "lipsahda" viimestä kertaa...

                        /pete

                        Comment

                        • Mikko I
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 74
                          • Tampere

                          #13
                          Tänää juuri itse irrotin reaktiotangon pallonivelen ja oli muuten tiukassa! Hetken sitä naputtelin lekalla (mm. sitä osaa johon se nivelen kartio tulee), mutta eipä auennut. Lopulta lämmitin ihan kuumailmapuhaltimella nivelen ympäristöä koittaen olla lämmittämättä itse niveltä. Tämän jälkeen lähti irti ekalla lekan lyönnillä.

                          Tiivistettynä: pallot irtoaa yleensä kun hakkaa kahdesta suunnasta yhtäaikaa sitä osaa johon nivelen kartio kiinnittyy ja jos ei vielä irtoa niin lämpöä kaveriksi.
                          E28 518i

                          Comment

                          • Gifu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1666
                            • Vantaa

                            #14
                            Re: nivelet irti

                            Originally posted by Leka
                            Originally posted by tdspete
                            Leka ei oikein mahdu mihinkään väliin...
                            En mahdukkaan :lol:
                            Heh :lol:
                            g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                            z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                            e34 540iA -93 calypsorot metallic

                            ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                            Comment

                            • jms-btcf
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 696
                              • Tampere

                              #15
                              Tampereella Tam-Garage veloitti 75EUR molempien reaktiotankojen vaihdosta. KL-varaosien myymät E39:n reaktiotangot sisältää muuten puslat vastoin kuvaston/nettikaupan tietoja.
                              e61 535d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎