Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 kyssäreitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    e34 kyssäreitä

    Autoni on 520i -91 todellinen karvalakkimalli, ei sähkölaseja, ei edes ABS:ja!

    Onko kellään ollut e34 jossa ei ole raitisilmasuodatinta lainkaan? Mulla ei löytynyt apukuskin jalkatilasta ihan helpolla.

    Onko ideoita millä jäähdytysjärjestelmän paikkausaineen saisi nestekiertoon, kun syyläri on mallia paisuntasäiliö kennon päässä. Taitaisi kiertää huonosti jos kaadan aineen vain p.säiliöön! Onko ainut vaihtoehto ottaa nesteitä pois 3-5 litraa ja sekoittaa aine siihen ja sitten takaisin sisään.

    Ohjauksesta narinaa vasemmalla varsinkin vasemmalle kieputettaessa, apusimpukassa on varmaan väljää, mutta sehän on oikealla?

    Pikku vaihteilla vaihdettaessa perä "paukahtaa" ja veto lähtee niinku heti päälle jos ei todella tarkasti luistata kytkimellä? Kardaanin kumilaakeri, vai mitä siellä on?

    Kiitos neuvoista.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    #2
    Se raitisilmasuodatin on keskikonsolin takana, mutta siihen pääsee käsiksi vänkärin puolen jalkatilasta. http://216.97.77.38/HTMLFiles/Menu3/...terR&R.htm Ei ole paha homma vaihtaa.

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Re: e34 kyssäreitä

      Originally posted by alspe

      Onko ideoita millä jäähdytysjärjestelmän paikkausaineen saisi nestekiertoon, kun syyläri on mallia paisuntasäiliö kennon päässä. Taitaisi kiertää huonosti jos kaadan aineen vain p.säiliöön! Onko ainut vaihtoehto ottaa nesteitä pois 3-5 litraa ja sekoittaa aine siihen ja sitten takaisin sisään.
      Vaihdat samalla uudet nesteet sinne, eihän se purkki maksa ku pari euroo...

      Mut jos haluut kikkailla vanhojen kanssa niin päästät letkusta vähän nesteitä pois (vaikkapa alavesiletkusta syylärin päästä), kaadat sen paikkausaineen sinne paisuntasäiliöön ja ilmaat sen järjestelmän, kyllä se järjestelmä sen siitä paisuntasäiliöstäkin imaisee tällä tavoin... Sitten vaan nesteitä niin paljon lisää että säiliössä nesteet jää normaalitasolle. Ilmausruuvi löytyy sen paisuntasäiliön korkin vierestä syylärin puolelta...

      Ps. Ko. järjestelmä on vähän "kranttu" ilmauksen osalta. llmattaessa auton keulan on hyvä olla ylempänä ettei jää ilmaa järjestelmään... :wink:
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • harri525ixTA
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 101

        #4
        Re: e34 kyssäreitä

        Originally posted by alspe
        Autoni on 520i -91 todellinen karvalakkimalli, ei sähkölaseja, ei edes ABS:ja!

        Onko kellään ollut e34 jossa ei ole raitisilmasuodatinta lainkaan? Mulla ei löytynyt apukuskin jalkatilasta ihan helpolla.

        Onko ideoita millä jäähdytysjärjestelmän paikkausaineen saisi nestekiertoon, kun syyläri on mallia paisuntasäiliö kennon päässä. Taitaisi kiertää huonosti jos kaadan aineen vain p.säiliöön! Onko ainut vaihtoehto ottaa nesteitä pois 3-5 litraa ja sekoittaa aine siihen ja sitten takaisin sisään.

        Ohjauksesta narinaa vasemmalla varsinkin vasemmalle kieputettaessa, apusimpukassa on varmaan väljää, mutta sehän on oikealla?

        Pikku vaihteilla vaihdettaessa perä "paukahtaa" ja veto lähtee niinku heti päälle jos ei todella tarkasti luistata kytkimellä? Kardaanin kumilaakeri, vai mitä siellä on?

        Kiitos neuvoista.
        raitisilmasuodin on varmuudella ainoastaan ilmastoiduissa. jos sulla ei ole edes abseja (mikä on aika hämmentävää sinänsä) niin ei ole välttämättä mitään suodattimiakaan.

        jäähdytysjärjestelmään on turha nakata paikkausainetta, koska siitä tulee pelkkää itkua. bemarit on muutenkin herkkiä jäähdytysongelmille (siis siten että sen pettäessä seuraa usein kansiremppa) joten kannattaa suosiolla uusia vuotava kohta eli syyläri. jos vuotoa ei löydy syyläristä niin paikkausaine on vielä huonompi idea. toki jos olet juuri uittamassa pommia seuraavalle omistajalle niin jotain iloa noista töhnistä voi hetkeksi olla.

        pallonivelet tai raidetangon päät narisevat usein vanhetessaan. ensiapuna voi tietty ruikkaa injektioneulalla öljyä suojakumin läpi.

        kardaanin kumilaakeri tuskin aiheuttaa kuvaamiasi oireita. enemmäkin tulee mieleen vetarit tai perä.

        kardaanin kumilaakeri tuskin tuommoista aiheuttaa.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #5
          olisko vetari

          Siis noita vetareita ilmeisesti on yksi molemmille pyörille?

          Perä paukahtaa tai kolahtaa esim kun ajaa ykkösellä pintakaasulla pihaan jossa on isoja monttuja niin oikealta puolelta takaa kuuluu kaamee paukahdus aina välis. Se ei musta tule pyöräntuennasta vaan vetävistä osista.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • Henry
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 744
            • Kannus

            #6
            Raitisilma suodatinta ei ole jos ei oo ilmastointii kaan.Abs jarruja ei ole kaikissa 520:sissä.Ei myoskää 24v malleissa.
            Mercedes-Benz cls 350
            530DA E60
            Ex:
            Audi A6 2.7 biturbo quattro
            523IA E39
            520 E34 2Kpl
            535 E34

            Comment

            • JamBBa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 362
              • Vantaa

              #7
              Onko ilmastoidussa välttämättä raitisilmasuodatinta?
              Onko ilmastoinnilla vaikutusta lämppärin kennon vaihtotyöhön?
              Löytäiskö joku e34:sen (miel. ilmastoidun) lämmityslaitteen räjäytyskuvaa?
              :?
              Say NO to signatures!

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by JamBBa
                Onko ilmastoidussa välttämättä raitisilmasuodatinta?
                Onko ilmastoinnilla vaikutusta lämppärin kennon vaihtotyöhön?
                Löytäiskö joku e34:sen (miel. ilmastoidun) lämmityslaitteen räjäytyskuvaa?
                :?
                Tuoltahan ne lähes räjäytyskuvat löytyy kun vähän penkoo.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • JamBBa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 362
                  • Vantaa

                  #9
                  kiitos Leka!
                  Say NO to signatures!

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by JamBBa
                    kiitos Leka!
                    Ollos hyvä vaan...
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Anselmo H
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 942
                      • Vantaa

                      #11
                      Re: olisko vetari

                      Originally posted by alspe
                      Perä paukahtaa tai kolahtaa esim kun ajaa ykkösellä pintakaasulla pihaan jossa on isoja monttuja niin oikealta puolelta takaa kuuluu kaamee paukahdus aina välis. Se ei musta tule pyöräntuennasta vaan vetävistä osista.
                      Kuulostaisi perän kannatinkumilta
                      F11 523iA Touring
                      E93 325i cabrio
                      E81 116i
                      Triumph Daytona 955i

                      Comment

                      • sqxo
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 902
                        • no man's land

                        #12
                        Re: olisko vetari

                        Originally posted by Kadunvaltaaja
                        Originally posted by alspe
                        Perä paukahtaa tai kolahtaa esim kun ajaa ykkösellä pintakaasulla pihaan jossa on isoja monttuja niin oikealta puolelta takaa kuuluu kaamee paukahdus aina välis. Se ei musta tule pyöräntuennasta vaan vetävistä osista.
                        Kuulostaisi perän kannatinkumilta
                        Takakelkan isot puslat voi lopussa ollessaan aiheuttaa kolahtelua. Itsellä kuului kova jysähdys joka liikkeellelähdössä ja vaihteenvaihdossa jos ei ajanut todella huolellisen varovasti kytkintä luistatellen. No samalla kyllä vaihdettiin perämurikan kannatinkin, mutta entinenkin oli ehjän näköinen, joten uskon että ääni johtui kuitenkin isoista puslista. Ne oli nimittäin tuhannen paskana ne entiset. :juo

                        EDIT: Niin siis mulla on E28. Mut samaa rautaa ne on.. :lol:

                        Comment

                        • Sickness
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 1923
                          • Helsinki

                          #13
                          Autona E34 520i vm. -89.

                          Jatketaanpa vanhan aiheen perään, että mitä perkelettä tapahtui kun tänään aamulla kiihdytin kakkosella lähelle kuutta tonnia (10km ajon jälkeen) ja sen jälkeen painoin kytkimen pohjaan, veivasin suoraan vitoselle kun tavoitenopeus oli jo saavutettu ja nostin kytkimen. Tässä kohtaa kuului mielestäni perästä aika kova pamaus tai rusahdus ja kori vähän tärähti. Tämän jälkeen ei mitään sivuääniä ja tuntui kaikinpuolin normaalilta.

                          Takakelkan isot puslat on vaihdettu vuosi sitten, perän kannakekumi on vuodelta sirppi ja vasara. Siinäkö syy? Ei auton alle samaan aikaan mitään rusakkoakaan mielestäni juossut.

                          EDIT: ajoin vielä n. 20km lisää tänään eikä mitään ääniä vieläkään. Mystistä.
                          Last edited by Sickness; 22-09-2006, 15:06.
                          E39 520iA -02

                          Comment

                          • 525TurboIC
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 663
                            • Pomarkku

                            #14
                            raitisilmasuodattimesta...

                            Vähän offtopiccia mut ei mullakaan ole raitisilmasuodatinta vaikka on ilmastointi...

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              #15
                              Originally posted by 525TurboIC View Post
                              Vähän offtopiccia mut ei mullakaan ole raitisilmasuodatinta vaikka on ilmastointi...
                              Ja sehän meni niin, että 6/90 aiemmin ei ole suodatinta edes ilmastoiduissa.
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎