Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puolan hajoaminen portaittain?? (E34 540i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nilsson
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 65
    • Helsinki

    Puolan hajoaminen portaittain?? (E34 540i)

    Tänään otin aamulla auton liikenteeeseen parin viikon breikin jälkeen ja toimi kuin kello, mitä nyt pikkusen pölläytteli vesihöyryjä normaalia reippaammin. Aamulla plussakeli.
    Iltapäivällä kun lähdin töistä, auto kävi ehkä 5-7 sylinterillä koko ajan ja ravisti ihan prklsti kun vedätin kutosella ja pienillä kierroksilla. Duunikaveri oli mulla kyydissä ja aateltiin, et haetaan sen 525tds ja mennään sillä. Juuri ennen duunin parkkipaikkaa auto kävi taas kaikilla kahdeksalla ja jatkettiin kuitenkin matkaa kasilla, bensa kun kerran on niin edullista.
    Kotimatkalla kävin pikaisesti kaupassa, jonka jälkeen nykiminen taas alkoi. Taaskin se loppui noin 15km maantieajon jälkeen, mutta kaupunkiin saapuessa, Ruoholahden liikennevaloissa nykiminen alkoi taas, eikä loppunut ennen parkkipaikkaa. Toisen polen pakoputki oli aivan tulikuuma ja toinen normaali, eli todnäk. sytkävika, luultavimin puola tai kaksi. Ihmettelen vaan, voiko puola hajota noin, vai pitäisikö nuuhkia muita syitä?
  • samtheMan
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 4759
    • Tikkaslovakia

    #2
    Vai olisiko vain tuon seisomisen jälkeen vähän "jäissä"?

    Siis kerkesi lämmetä hiukan ja sitäkautta kosteutta tiivistyi strategisiin paikkoihin.
    Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
    PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

    Comment

    • Laakeri
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 983
      • Rovaniemi

      #3
      Tai sitte tulpat ui öljyssä tai muutenvaan huonot? M50B25 motissa tuli sama vika, alle 1000km vanhoilla boschin tulpilla, ngk:t kestää. Toinen sarja boschilaisista jokka hajoaa mulla ennen aikojaan.
      E34 S38B38
      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
      2gen RAM 5.9 cummins

      Comment

      • asvirkku
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 514
        • Bern

        #4
        Originally posted by Nilsson View Post
        Iltapäivällä kun lähdin töistä, auto kävi ehkä 5-7 sylinterillä koko ajan ja ravisti ihan prklsti kun vedätin kutosella ja pienillä kierroksilla. .... Ihmettelen vaan, voiko puola hajota noin, vai pitäisikö nuuhkia muita syitä?
        Vahva veikkaus tosiaan tuohon tulppien ja puolien uimiseen öljyssä. Onko venakopan tiivisteet vaihdettu milloin? Et ole sattunut konetilaa pesemään? Sillä saa hyvät liemet tulpankoloihin.

        T AV
        e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

        Comment

        • Nilsson
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 65
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by asvirkku View Post
          Vahva veikkaus tosiaan tuohon tulppien ja puolien uimiseen öljyssä. Onko venakopan tiivisteet vaihdettu milloin? Et ole sattunut konetilaa pesemään? Sillä saa hyvät liemet tulpankoloihin.

          T AV
          Venakopan tiivisteitä ei oo mun aikana vaihdettu, ei todellakaan tietoa onko vaihdettu. En ole konetta pessyt, enkä muutenkaan kastellut. Huomenna ajattelin töissä katsoa tulpat, käyn valmiiksi kyllä ostamassa sarjan uusia. Samalla availulla vois sit kokeilla paria puolaa, jos tulpat ok, mutta eivät ole toimineet. Oisko tietoa Hki-Kirkkonummi-akselilla joutilaista, toimivista M42, M50 tai M60 koneen puolista?

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Veikkaan myös että osa puolista ui öljyssä.
            Omaani vaihdoin venakopan tiivisteen juurikin tuon vain takia.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Remari
              Newbiemmer
              • Feb 2005
              • 2

              #7
              Veikkaisin toista lambda-anturia. 3.2 M3:ssa oli samankaltainen vika ja toinen pakoputki tuli niin kuumaksi, että putken kumiset kannattimet sulivat. Vika oli siinä putkessa oleva lambda-anturi paskana (seokset aivan metässä).

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                #8
                tulpat öljyssä!

                mulla oli samaa vikaa et välillä rytkytti ja välillä pysyy 2€ kolikko pystys1
                vaihdoin tiivisteet venakopaan niin loppuhanse nytkyttely....
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • Nilsson
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 65
                  • Helsinki

                  #9
                  Ei öljyä, vaan vettä!

                  Otin töiden jälkeen puolat irti ja öljyä ei ollut kopassa nimeksikään. Vettä olikin sitten runsaammin, ihan puhdasta ja kirkasta, todennäköisesti kondenssivettä tai sitten kone on pesty painepesurilla tjmsp. Puhalsin paineilmalla tulpan koloset ja puolat kuiviksi. Taas mennään kaikilla pytyillä.
                  Vika siis löytyi tältä erää, tosin kyllä ne tiivisteet tulee vaihdettavaksi ennen kevättä,tulpat myös. Taidan käydä myös ottamassa päästölapun, kiinnostaa että rikkoiko moottorissa palamaton bensa lambdaa tai kattia :think

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎