Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Tuulilasin huurtuminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16395
    • Leppävirta

    E34 Tuulilasin huurtuminen

    Eli taitaa olla melko yleistä ongelmaa tämä mutta hermoja raastavaa... Kennon olen vaihtanut uuteen(luultuani sen vuotavan, nytten sitten miettinyt että olikohan se edes sökö se vanha kenno).

    Mutta tuntuu että tuulilasi huurtuu vaan entistä enemmän varsinkin kosteilla keleillä ja kun se ei meinaa kaikota mitenkään siitä lasista paitsi aikansa jollain rätillä hankaamalla. Millä se paska lähtee parhaiten pois siitä lasista... Ilmastointi auttaa jotenkin mutta ei enään sekään hyvin. Oisko nerokkaita neuvoja???
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Onko raitisilmasuodatin ok?
    Retard Member

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      #3
      Raitisilmasuodatinta ei tässä tainnut olla. Onko tullut mieleen tsekata lattiamatot?
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Minkä ikäinen auto?
        Automaatti-ilmastoinnisessa muovinen "tuplaputki" joka menee kennoon voi vuotaa, samaten O-renkaat voivat falskata.

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16395
          • Leppävirta

          #5
          huurtuminen

          ei oo raitisilma suodatinta... -90 vuosmalli, ei oo automaattinen ilmastointi, eipä oo tullu mattoja katottua.....:think Mut luulen ettei se oo siinä, mutta täytyy tarkistaa Lisää neuvoja vaan jos on...
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E32 Diamantscwharz 750iL '94

          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            Aika moni on vaan epäillyt niitä mattoja, kannattaa ne silti katsoa ja ei sitä jalkalämpötila namiskaa kannata todellakaan täysillä pitää mieluummin alle puolen välin jos todellakin tulee sieltä alhaalta se kosteus.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16395
              • Leppävirta

              #7
              Juu eipä sitä tule milloinkaan pidettyä täysillä sitä jaloille puhallusta, mut vähä tää nyt ihmetyttää ku on kolme vuotta ollu auto ja nyt alkaa yhtäkkiä vaivaamaan enemmän ja varsinkin sen kennon vaihon jälkeen... Liekkö sit jostain fuskaa...:think
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                #8
                Mulla loppu aikoinaan e34ssä ikkuinoiden huurtuminen kun vaihdoin lämpärin kennon o-renkaat ja purin äänieristematot pois ja kuivatin ne kerrostalon kuivaushuoneessa. Muutama tulppa oli irronnut auton pohjasta ja matot olivat märkiä. Ennen mattojen kuivaamista huurua riitti joka lasille ja joskus vesi valui noroina lasien sisäpintaa pitkin.
                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16395
                  • Leppävirta

                  #9
                  Se on se lasi ihan lismasen olonen.. Ihan kun siinä ois sitä glygoli smegmaa....
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E32 Diamantscwharz 750iL '94

                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • ttw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1016
                    • Vantaa

                    #10
                    Putsasitko lasit kennon vaihdon jälkeen?

                    Putsaapa lasit lasinpesulla, se glykolimähnä ei siitä lasista ihan heti lähde.

                    E: Ite kärsin samasta ongelmasta, ainoastaan paljon lievempänä.
                    Jos aamulla katoksesta lähtee, niin ei yhtään huurua. Mutta jos auto on seissyt pitemmän aikaa, niin huurua löytyy.

                    Ongelma kylläkin aika paljon lievempi, n. 5min käynnistyksen jälkeen puhallin täysillä lasille, niin suurin osa lasista kirkas.
                    Ja kun kerran on saanut pois, niin ei tule takasin kuin pitkän seisomisen jälkeen.

                    Erityisesti kuskin pään kohdalta tykkää huurtua.

                    Ei raikkaria (ainakaan tietääkseni?), manuaali-ilmastointi ja kuivat lattiamatot.
                    Last edited by ttw; 18-12-2007, 18:25.
                    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                    Comment

                    • mutis
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 76
                      • Åbo Kickel

                      #11
                      Samaa vikaa täälläkin, tosin sitä lievempää mallia. Kylmällä autolla liikkeellä lähtiessä lämppäri puhaltaa kuskin puolelle huurukerroksen tuulilasiin. Lähtee tosin pois hetken kuluttua.
                      Asiasta on ollut paljon juttua aiemminkin, tälläinen löyty äkkiseltään:
                      E34 525

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16395
                        • Leppävirta

                        #12
                        Onhan sitä lasia hangattu vaikka millä mitalla....Onko ehotuksia tehokkaalle puhistus aineelle?
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E32 Diamantscwharz 750iL '94

                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • an13
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 260

                          #13
                          Tähän mennessä paras puhdistusaine on ollut Kent All Purpose Foam Cleaner. Ainut millä on tehnyt lasin pesussa kunnon jälkeä, kokeiltu lasolit, viinat ja crct. http://www.kenttuotteet.fi/Puhdistustuotteet.htm
                          ex-535iA E34

                          Comment

                          • bimmer_
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 851
                            • Suomi

                            #14
                            Velpoijan e34 tekee samaa, se aina hinkkas fairyä siihen tuulilasiin ni herkeää vähäksi aikaa..
                            Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                            e46 320i Touring -04
                            e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎