Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 24v lisää potkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eemu
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 13

    e34 525 24v lisää potkua

    mitä tekisit jos sulla olis orggis 250tkm ajettu 525 ja haluaisit lisää tehoa...
    sigpic
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    Ihan vittuilematta, laita m20b25 kone http://www.btcf.fi/forum/showthread....ighlight=tehoa
    M550d

    Comment

    • Kuppila
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 47

      #3
      Mikähän mahtaa olla rahamäärä minkä oot valmis viritykseen sijottaan? Kai sitä pysyy lenkkiavaimet hyvin kädessä ettei tartte mikään korjaamolle viedä On kyllä aika kalliita lisähevoset vapari myllyyn



      Edit: Kysymys olikin siittä että mitä itte tekisin.

      Tällähetkellä on ittetehty rst-putkisto pakosarjalta taaksepäin ilman katteja ja vapaavirtaus suodatin vakio kotelossa. Kevään mittaan pitäis tulla rst-pakosarja, M52B28 kampiakseli ja veivit samalla kun koneen purkaa ni männät menee vaihtoon ja lohko porautukseen. Sitten kun rahatilanne antaa myöten ni uusia nokkakeppejä kehiin ja m3 kaasuläppärunkoo metsästään.
      Last edited by Kuppila; 26-12-2007, 14:05.
      Seuraa projektipäivityksiä Facebookissa

      Comment

      • Oldtimer
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 350
        • Ähtäri

        #4
        Lastulla ja putkistolla tuohon on muutama heponen saatavilla mutta ns. halvalla ei kyllä enempää. Joko sijoitat kunnolla koneen virittämiseen = muutama kiloeuro, tai vaihdat siihen isomman moottorin tai vaihdat koko auton.
        ----: Fuck The Fuel Economy :----

        Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #5
          minkä vuotinen. fööni kylkeen jos on 89
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            #6
            No tuota ellei juuri tuolla autolla oli erityistä tunnearvoa, niin myyt sen ja ostat tilalle 540 tai M5. Koska rahalla jonka joudut laittamaan tuohon saadaksesi persdynolla huomattavan tehonlisän (ei siis mitään viittä lastuhevosta), joudut latomaan tiskiin sen verran euroja että sillä makselee kyllä välirahan.

            Ei papuja, mutta näin se vaan menee.
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by eemu View Post
              mitä tekisit jos sulla olis orggis 250tkm ajettu 525 ja haluaisit lisää tehoa...
              Miettisin tarkkaan toimenpiteen järkevyyttä. Sitten roplaisin koneen siihen uskoon että se on tiptop kunnossa ja luovuttaa edes ne alkuperäiset hevosvoimat varmasti. Sitten jos siitä ei oikeasti jalka lattiassa ja punarajalle vetämällä irtoa tarpeeksi kyytiä niin miettisin taas tarkkaan, onko juuri Tämä Se Auto, johon haluan virittämällä survoa tuhansia euroja.
              BTW Paljonkos tossa koneessa on puristus?
              Last edited by petrolhead; 26-12-2007, 14:27.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Kuppila
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 47

                #8
                Originally posted by jsa014 View Post
                No tuota ellei juuri tuolla autolla oli erityistä tunnearvoa, niin myyt sen ja ostat tilalle 540 tai M5. Koska rahalla jonka joudut laittamaan tuohon saadaksesi persdynolla huomattavan tehonlisän (ei siis mitään viittä lastuhevosta), joudut latomaan tiskiin sen verran euroja että sillä makselee kyllä välirahan.

                Ei papuja, mutta näin se vaan menee.
                Joka topik jossa on m50b25 koneen virittämisestä tulvii näistä osta m5 tai osta m3 viesteistä. Toivottavasti tää jää ainooks tässä topikissa.
                Seuraa projektipäivityksiä Facebookissa

                Comment

                • Kuppila
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 47

                  #9
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Miettisin tarkkaan toimenpiteen järkevyyttä. Sitten roplaisin koneen siihen uskoon että se on tiptop kunnossa ja luovuttaa edes ne alkuperäiset hevosvoimat varmasti. Sitten jos siitä ei oikeasti jalka lattiassa ja punarajalle vetämällä irtoa tarpeeksi kyytiä niin miettisin taas tarkkaan, onko juuri Tämä Se Auto, jota haluan virittää.
                  BTW Paljonkos tossa koneessa on puristus?
                  Eihän siinä mitään järkee oo, jollei sitten pidä mutteitten vääntelystä ja koneen virittämisestä. Puristus suhde ilman vanosta on 10.0:1, Vanos koneessa 10.5:1
                  Seuraa projektipäivityksiä Facebookissa

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Halvimmat hevoset:

                    Stroke & bore, koko sinne -> 3.0, hintaa tulee semmonen 2000-3000e halvimmillaan (+koneen peruskorjaus). Millään muulla virityksellä et saa yhtä monta hevosta euroa kohti. Resepti:

                    M52B28 kampura ja veivit, mittatilausmännät, porautus, megasquirt. Vaihtoehtoisesti veivi-mäntä yhdistelmä motorsport akselilta.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • J0ne
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 746
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by eemu View Post
                      mitä tekisit jos sulla olis orggis 250tkm ajettu 525 ja haluaisit lisää tehoa...
                      Suoraan kysymykseen suora vastaus:
                      Extremen lastu sisään ja kovaa ajoa. Eräästäkin "muovi"moottorista jarrutettiin saman puljun lastulla +19hv ja +15Nm. En nyt tähän hätään muista missä Bemaristissa oli juttu aiheesta. Alkuperäiset käppyrätkin kyllä löytyy jos tosissaan kiinnostaa.
                      On-One InBred 29er

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3822
                        • California

                        #12
                        540 ritsan saat alle 6000€ ja tehoa siinä on se vajaa 290hv. Väliraha muutama tonni nykyiseen autoon verrattuna ja kestävyys aivan eriluokkaa.

                        Jos olet itsepäinen niin suoraa putkea vaan menemään ja katit jorpakkoon jos sellaiset on. Sitten joku thyning lastu joka nostaa rajoittajaa. Vapari kiinni tottakai.

                        Kopioin seuraavan taulukon BMW Suomen sivuilta koskien E34 525i virittämistä.



                        .........................Tulos virityksen jälkeen............. Tulos ennen viritystä

                        Race feeling .............................9 ........................... 5
                        Tuheroa Essolta todennäköisyys ..8 ............................4
                        Todellinen suorituskyky ..............6 ........................... 6
                        Kestävyys ...............................4 ............................7
                        Last edited by BMW; 26-12-2007, 15:54.
                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        • Oldtimer
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 350
                          • Ähtäri

                          #13
                          Originally posted by BMW View Post
                          Kopioin seuraavan taulukon BMW Suomen sivuilta koskien E34 525i virittämistä.



                          .........................Tulos virityksen jälkeen............. Tulos ennen viritystä

                          Race feeling .............................9 ........................... 5
                          Tuheroa Essolta todennäköisyys ..8 ............................4
                          Todellinen suorituskyky ..............6 ........................... 6
                          Kestävyys ...............................4 ............................7

                          Hah hah, tälle on jo pakko repeillä...
                          ----: Fuck The Fuel Economy :----

                          Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

                          Comment

                          • [biohazard]
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 255
                            • kiuruvesi

                            #14
                            Originally posted by BMW View Post
                            540 ritsan saat alle 6000€ ja tehoa siinä on se vajaa 290hv. Väliraha muutama tonni nykyiseen autoon verrattuna ja kestävyys aivan eriluokkaa.

                            Jos olet itsepäinen niin suoraa putkea vaan menemään ja katit jorpakkoon jos sellaiset on. Sitten joku thyning lastu joka nostaa rajoittajaa. Vapari kiinni tottakai.

                            Kopioin seuraavan taulukon BMW Suomen sivuilta koskien E34 525i virittämistä.



                            .........................Tulos virityksen jälkeen............. Tulos ennen viritystä

                            Race feeling .............................9 ........................... 5
                            Tuheroa Essolta todennäköisyys ..8 ............................4
                            Todellinen suorituskyky ..............6 ........................... 6
                            Kestävyys ...............................4 ............................7

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              #15
                              Originally posted by Kuppila View Post
                              Joka topik jossa on m50b25 koneen virittämisestä tulvii näistä osta m5 tai osta m3 viesteistä. Toivottavasti tää jää ainooks tässä topikissa.
                              Nämä topikit on aika turhia muutenkin (search kun on olemassa). Miksiköhän noi kommentit aina tulee, olisikohan siksi että asia on juuri niin. Jos E34 koppaan halutaan tehoa, niin siihen on BMW:n poijaat keksinyt ratkaisun, laitetaan joku muu pata kuin M50B25. On se nyt vaan järjetöntä tunkea 4000€ 525:n virittämiseen, ja saada viritetty 525 jonka kestävyys on niin ja näin ja jälleenmyyntiarvo kottikärryn luokkaa, sen sijaan että saisi auton jossa vakiona (lue kestävänä) samat tehot ja vääntöäkin vielä kaupan päälle.

                              Ja muutenkin, ei se teho onnelliseksi tee, aika lahna tuo 540 on myös. Eli jos haluaa 525:teen rahaa laittaa, niin MINÄ laittaisin alustaan ym, en koneeseen.

                              Ja johan sanoin, ei papuja
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎