Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Ihkr -> Ihka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    E34 Ihkr -> Ihka

    Eli tämmöistä kyselisin. Onnistuuko manuaali ilmastoinnin vaihto automaattiin kuinka helposti? Sopiiko IHKA mööbeli suoraan IHKR2:sen tilalle + säätöyksikkö? Entäpä mistä liittimestä mööbelit yhdistyy auton sähköihin, onko samanlaiset liittimet? Ja onko tuossa mitään järkeä muutenkaan?

    Ongelma on se että nykynen IHKR2 mööbeli on jotenkin rikki, itellä ei oo aikaa alkaa nykyistä mööbeliä purkamaan kun auto on kuitenkin käyttöauto. Jotenka pitäisi ostaa valmiiksi toinen boksi minkä tarkistaa/mahdollisesti kunnostaa ja vaihtaa suoraan autoon. Siksi mietin tuota IHKA vaihtoehtona kun niitä tuntuu löytyvän käytettynä paremmin ja saisi samalla automaatti ilmastoinnin, tosin onko siitä kuinka paljon sitten hyötyä? Kokemuksia tai tietoa kellään?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #2
    Tämä kiinnostais itseäkin. Täytynee odotella kunnes Leka kertoo
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14352
      • Oulu

      #3
      Miksi kukaan haluaisi tuollaista tehdä? Ei ainakaan sitä vanhemman mallin IHKAa kannata rueta manuaalin tilalle syytämään. Oman kokemuksen perusteella se on P-O-M-M-I. Uudemmasta IHKA:sta ei sitten ole kokemusta, että onko jo lastentaudeista päästy eroon. IHKA:han on siitä tyhmä automaatti-ilmastointi, ettei se säätele puhallustehoa ollenkaan.

      Ja taitaa tuossakin olla kova homma laittaa kaikki tarvittavat anturit ympäri autoa paikalleen. Tästä hommasta on joskus threadi täällä ollut.

      Säilytä vaan se manuaali ja oo ilonen, ettei läppämoottorit lentele kojelaudasta ulos.
      Last edited by zener; 20-01-2008, 22:58.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        No täytyy vielä funtsia tuota vaihdosta automaattiin mikäli muita mielipiteitä ei tule. Mutta jotain tolle on tehtävä kun ohjaa kiertovesipumppua ja vesiventtiileitä miten tahtoo, jotku säätömoottoritki ilmeisesti rikki ja lämpötilalle on käytännössä 2 asentoa, kylmä tai kuuma. Eikä hantinpuolen säätö vaikuta mihinkään. Yms. kaikkea outoa.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #5
          Mulla kanssa vikana että vaihtoehdot on kylmä ja kuuma. Tuohon luulisin auttaa sen etuvastuksen vaihto. Toinen vika on että kuuma jää "päälle" eli jos laittaa kuumalle, ja hetken kuluttua tekis mieli säätää kylmemmälle, niin eipäs mene ennenku sammuttaa auton. Tulee vähä kuuma....
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            #6
            Originally posted by zener View Post
            Miksi kukaan haluaisi tuollaista tehdä? Ei ainakaan sitä vanhemman mallin IHKAa kannata rueta manuaalin tilalle syytämään. Oman kokemuksen perusteella se on P-O-M-M-I. Uudemmasta IHKA:sta ei sitten ole kokemusta, että onko jo lastentaudeista päästy eroon. IHKA:han on siitä tyhmä automaatti-ilmastointi, ettei se säätele puhallustehoa ollenkaan.

            Ja taitaa tuossakin olla kova homma laittaa kaikki tarvittavat anturit ympäri autoa paikalleen. Tästä hommasta on joskus threadi täällä ollut.

            Säilytä vaan se manuaali ja oo ilonen, ettei läppämoottorit lentele kojelaudasta ulos.
            Tiedä pommista sanoa, on se mulla toiminut kaksi vuotta ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Carman voi kertoa sitä edeltävältä ajalta miten hyvin toimi

            Ja kyllähän toi puhallustehoakin säätelee, mitä itse sen ymmärrän tarkoittavan. Eli jos lämpötilasäätö on 21 asteessa ja laitat sen vaikka 26:een, niin puhaltaa enemmän ja kuumempaa. Puhallus rauhottuu sitten kun ko. lämpötila aletaan saavuttamaan.

            En tiedä oletko tätä tutkaillut, mutta hyvin kuvattu tuo systeemi: http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html
            Last edited by pheno; 21-01-2008, 10:15.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14352
              • Oulu

              #7
              Pheno: no sulla onkin se uudempi IHKA jo tuossa, kuten sanoin siitä ei ole kokemusta.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                #8
                Originally posted by zener View Post
                Pheno: no sulla onkin se uudempi IHKA jo tuossa, kuten sanoin siitä ei ole kokemusta.
                OK. Osaatko sanoa minä vuonna tuli tämä uudempi IHKA käyttöön ?

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14352
                  • Oulu

                  #9
                  Mitä noita nyt oon selaillu, niin 93 autoissa ainakin on jo uudempaa systeemiä ollut, eli lienee rajapyykki jossain siellä.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Hieman jäi juttu kesken, mitä oon netistä selannut niin taitaa olla turhaa alkaa sovittelee IHKAa tilalle mutta mitäs eroa tuossa IHKR III:ssa on tähän IHKR II:seen? Ja mitä tuo LL meinaa mööbelin kannessa heti IHKR II tekstin jälkeen? Ja viel yks kysymys, mikä tuo 0 ja 1 nopeustilan välissä olevan säätöalue on puhaltimen nopeuskytkimessä? Ei se ainakaan portaattomasti säädä mitään, vaikuttaako ilmastoinnin kanssa jotenkin, en muista mitä kesällä teki.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Olen hiukan haaveillut late modell e34:sta. Näyttää olevan aika monessa autom.ilmastointi. Onko se lähellekkään yhtä hyvä kuin e39:ssä? Uskaltaako sellaista ostaa vai hajoaako käsiin?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎