Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34sen lämppärin miekasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    e34sen lämppärin miekasta

    tuossa autossa tuo lämppäri niin tuulella käyvä (välillä toimii kaikki asennot, välillä ei muu kuin täys puhallus) et ajattelin purkaa tuon miekan pois tuolta jalkatilasta. no sain tuon tuohon pöydälle ja aloin irrotteleen nuo epoxit pois tuost tinausten päältä, päätin kuitenkin mitata nuo transistorit yleismittarilla ennen kun revin irti. en tiä kuin turhaa tuötä tein mut mittasin kakkos transistorin piirroksen mukaan jokaisen transistorin (joka jalasta joka jalkaan) ja kaikki antoimat täsmälleen samat lukemat. tuli vaan mieleen et voiko olla muualla vikaa tuohon toiminta häiriöön? ois kiva saada nopeesti jotai tietoa et saa puhaltimen toimintaan.

    ps. auto on 525i 5/92 automaatti ilmastoinnilla
    Last edited by jsr85; 06-08-2008, 23:19.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
  • arsipaani
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 58
    • jyväskylä

    #2
    joo vaihoin ite kaikki noi neljä kappaletta ja vika ei lähteny, eli toimii välillä ja välillä vaan täysillä.. e34 automaatti-ilmastointi ja -88... kerro missä vika jos löydät ite rupeen tutkii tota tällä viikolla. Puhaltimeen hiilet vaihdettu myös

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      ite vaihdoin kans puhaltimen hiilet tuos joku aika sitte ku luulin siel olevan vikaa. vaan sama homma jatkunut edelleen...
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • jappi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 206

        #4
        Originally posted by jsr85 View Post
        tuossa autossa tuo lämppäri niin tuulella käyvä (välillä toimii kaikki asennot, välillä ei muu kuin täys puhallus) et ajattelin purkaa tuon miekan pois tuolta jalkatilasta. no sain tuon tuohon pöydälle ja aloin irrotteleen nuo epoxit pois tuost tinausten päältä, päätin kuitenkin mitata nuo transistorit yleismittarilla ennen kun revin irti. en tiä kuin turhaa tuötä tein mut mittasin kakkos transistorin piirroksen mukaan jokaisen transistorin (joka jalasta joka jalkaan) ja kaikki antoimat täsmälleen samat lukemat. tuli vaan mieleen et voiko olla muualla vikaa tuohon toiminta häiriöön? ois kiva saada nopeesti jotai tietoa et saa puhaltimen toimintaan.

        ps. auto on 525i 5/92 automaatti ilmastoinnilla

        Ne fetit täytyy irroittaa mittausta varten, ja samantienhän ne jo vaihtaakin. Ja joku viisas joskus sanoi, ettei niitä ihan tosta vaan yleismittarilla saa testattuakaan.
        Tuon kahvan sisällä on myös mahdollisesti kylmäjuotoksia. Itselläni oli joskus sellainen vika, että puhallin pyöri koko ajan jollain puoliteholla, eikä säätö vaikuttanut mitään. Vika löytyi kondensaattoreiden kylmäjuotoksista.

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1375
          • Oulainen

          #5
          noniin, purin tuosta päädystä tuon mustan kotelon pois ja tinasin/sulattelin kaikki liitokset uudestaan kotelon alta sekä miekasta. nyt tuntuu et pelaa jotakuinkin oikeen, ei ainakaan parin viimeisen tunnin ajelun aikana mitään häikkää, eli näyttäis siltä et oli kylmiä juotoksia jotka aiheuttivat toiminta härön.
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎