Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e34 525iX Touring -92 etuiskarit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fumiv
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 2

    bmw e34 525iX Touring -92 etuiskarit?

    etuiskarit maksavat maltaita, eikä niitä tunnu saavan kuin alkuperäisinä.

    onko kenelläkään käsitystä siitä, voiko pakettia "purkaa" ja sitten kokeilla vaihtaa kulunutta patruunaa, vaikkapa mallin mukaan etsimällä vastaavan pituista pönttöä? entä onko tietoa minkä auton iskarit mahdollisesti kävisivät pituuden ja holkin puolesta tuohon pakettiin?
  • kuti
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 117

    #2
    Sama vika. Tuli ajeltua iskarit "jäässä" monttuun ja nyt kumpikin täysin kaput.
    Eikö kukaan ole löytänyt nelivetoon muuta ratkaisua kuin alkuperäiset iskarit.
    Tuntuu köyhästä kohtuuttomalta maksaa 750€ vakioiskareista .

    Löytyykö mistään hintatietoa ruotsin tai saksan vastaavista hinnoista, jos edes vähän säästäisi. Tietysti jos joku vähän kielitaitoisempi vaivautuisi vaikkapa sähköpostilla tiedustelemaan ko. maiden bemu liikkeestä hintatietoja.

    Ja vielä kysyisin onko kukaan vaihtanut itse noita iskareita nelikkoon? Poikkeaako asennus miten paljon verrattuna vakio tolppaan ja onnistuuko kotikonstein ilman suurempia vaikeuksia.
    BMW E34 525IX Touring-96

    Comment

    • kuti
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 117

      #3
      Tälläisestä osoitteesta http://www.bm24.de/aspcart/default.asp näyttäisi löytyvän 9000km!? ajetut iskarit. Neuvokaa joku kielitaitoinen miten nuo tuolta saisi.


      E34 525iX Touring Stoßdämpfer vorne (satz), ca 9TKM., Gebrauchtteile
      Aus E34 525iX Touring, entspr Orig. 1090293 und 294.
      Lieferung Satz = 2 Stück. Neu vor ca 9 TKM ! Ein Dämpfer hat optische Mängel oben an der Kolbenstange.
      Lieferzeit ca: 1-2 Werktage Ihr Preis: 220,00 EUR
      BMW E34 525IX Touring-96

      Comment

      • eeilla
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 313
        • Tampere

        #4
        320e muistaakseni maksoin kappaleelta suoraan saksasta tilattuna joskus. Ja Vakio iskareista sen verran että hinta on sama ottaa sitten jäykemmät iskarit ns. sport iskarit vai normaalit. Panoksia eí noihin voi vaihtaa.

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1842
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          Originally posted by kuti
          Tälläisestä osoitteesta http://www.bm24.de/aspcart/default.asp näyttäisi löytyvän 9000km!? ajetut iskarit. Neuvokaa joku kielitaitoinen miten nuo tuolta saisi.


          E34 525iX Touring Stoßdämpfer vorne (satz), ca 9TKM., Gebrauchtteile
          Aus E34 525iX Touring, entspr Orig. 1090293 und 294.
          Lieferung Satz = 2 Stück. Neu vor ca 9 TKM ! Ein Dämpfer hat optische Mängel oben an der Kolbenstange.
          Lieferzeit ca: 1-2 Werktage Ihr Preis: 220,00 EUR
          Omaan kielitaitooni sokeasti luottaen yritin noita tilata. Olisi onnistunutkin, mutta olivat jo menneet vaikka listalla edelleen olivat...

          Onko se aivan varma, ettei mitään edes kohtuuhintaista ratkaisua ole alkuperäisten iskareiden tilalle ??

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • kuti
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 117

            #6
            Originally posted by 525iiäxä
            Omaan kielitaitooni sokeasti luottaen yritin noita tilata. Olisi onnistunutkin, mutta olivat jo menneet vaikka listalla edelleen olivat...

            Onko se aivan varma, ettei mitään edes kohtuuhintaista ratkaisua ole alkuperäisten iskareiden tilalle ??
            Olivat muuten menneet jo silloin tammikuussa
            Tilaa vaan Sunilta, sai jopa 10 % alennusta

            No on ne onneksi helppo vaihtaa jos on kunnolliset jousipuristimet.
            BMW E34 525IX Touring-96

            Comment

            • Tommy T
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 268

              #7
              Onpas meitä saman ongelman omaavia paljon...

              Mites olis "kimppatilaus" joltain saksan kävijältä?
              Last edited by Tommy T; 29-07-2005, 20:47.
              ix---xi

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1842
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Originally posted by kuti
                Ja vielä kysyisin onko kukaan vaihtanut itse noita iskareita nelikkoon? Poikkeaako asennus miten paljon verrattuna vakio tolppaan ja onnistuuko kotikonstein ilman suurempia vaikeuksia.
                Kun kerran tuli puheeksi, niin omat kokemukseni: Toinen on nyt vaihdettu kotikonstein ja homma oli ihan älytön. Toinen iskari odottaa motivaation nousua.

                No, yläpään mutteri lähti lopulta ehjänä irti, toisella puolella piti mutteri halkaista, muuten ei lähtenyt millään.

                Alapään "silmän" kiristyspultti katkesi eka väännöllä ja samalla käsi iski kurakaareen seurauksella, että ranne on edelleen kosketusarka vaikka urakasta tulee huomenna kaksi viikkoa. Pultin tyngän poraamisessa irti reiästään meni puoli päivää. Kierteetön puoli lähti sitten tuurnalla iskemällä kun oli ensin lämmitetty paikat punahehkuun.

                Itse iskari tuli silmästä ulos vasta kun oli rälläkällä ajettu kuori poikki. Savu ja öljyroiske oli vähintäänkin kohtalainen. Jousipuristinviritelmä oli vähän heikko, muuten olis varmaan irronnut helpommin.

                Uusi meni paikalleen jouhevammin. Pitkiä kankia vaan avuksi, että saa pyörännapaa väännettyä riittävästi alas, sitten alapään sai muljautettua silmään. Yläpää meni suht helposti. Katkenneen pultin paikalle löytyi suunnilleen samanlainen joka parin prikan avulla kiristi silmän tiukaksi.

                Talkoon aikana jossain vaiheessa vetoakseli lumpsahti pois navasta. Sen kanssa tuli vielä ylimääräistä pään raapimista ennenkuin osat oli paikoillaan.

                Toiselle puolelle pantiin yläpään mutteri takaisin paikalleen, nyt odotellaan inspiraatiota.

                Eli, yläpään mutterit kannattaa ostaa valmiiksi jo uudet, eivät tule iskareiden mukana. Maksaa 50 senttiä pari.

                Alapään silmän pulttia tuskin kannattaa yrittää vääntää irti ilman lämmitystä. Reilu kuumennus vaan, jos vehkeet on, ennenkuin alkaa ähisemään sen kanssa. Uudet pultit kannattaa varmaan olla jos katkeaa kuten minulla.

                Ja kunnon jousipuristimet, muuten iskarin alapään kanssa on isoja vaikeuksia.

                Toinen puoli menee varmaan puolessa ajassa mitä ensimmäinen, työ tekijäänsä neuvoo...

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • Tommy T
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 268

                  #9
                  Kuullostaa hauskalta...
                  ix---xi

                  Comment

                  • kuti
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 117

                    #10
                    Originally posted by 525iiäxä
                    Kun kerran tuli puheeksi, niin omat kokemukseni: Toinen on nyt vaihdettu kotikonstein ja homma oli ihan älytön. Toinen iskari odottaa motivaation nousua.
                    No pahastipahan on tökkinyt
                    Minulla meni alle tunti noiden vaihtamisessa ja siitäkin puolet parempaa jousipuristinta hakiessa.
                    Mikään ei ollut jumissa esim. takaisinlaitto todella helppo. Yläpää paikalleen ja pikaisen kangella vääntöä ja alapää silmään.

                    Ei sitten herneitä 525iixa, mutta noita postauksiasi kun lukee niin taitaa autosi mennä kärkipaikoille mitä ilmenneisiin vikoihin tulee. Mitä lie todellisuudessa autolla ajettu. No kai ne tulee viat vastaan vielä itsellekin kilometrien myötä.
                    BMW E34 525IX Touring-96

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1842
                      • Lappeenranta, Finland

                      #11
                      Niin joo, suurin osa ajasta meni sen katkenneen pultin ja muuten vaan jumissa olevien muttereiden kanssa askarrellessa. Ja kuten sanoit, niin kunnon puristimilla itse iskarin irroituskin olisi mennyt paljon näppärämmin.

                      Vikoja eniten... Voi olla, ainakin kaikki etupään kulutusosat ovat nyt sattuneet tulemaan vaihtokuntoon likimain yhtäaikaa. Vaikutusta varmaan lisää myös se, että aika helposti tulee kysyttyä tätä kautta vinkkejä, joita myös onneksi hyvin tuntuu saavan.

                      Pientä näprättävää on vanhassa autossa aina. Nyt suurimmat puutteet ja viat tällä hetkellä ovat:

                      1) Ilmastointi, kompura on edelleen varaston hyllyssä. Joku kiinnike siitä myyjän mukaan puuttuu, en ole vielä asiaan ehtinyt enempää paneutua. Pitäis kai käydä jonkun lähimmäisen vastaavassa konehuoneessa ottamassa valokuvia, missäpäin muuten autosi liikkuu ? Toiminta on täysin kysymysmerkki, saattaa toimia laakista tai sitten ei. Puuttuminen haittaa onneksi vain helteillä.

                      2) Hammastangon välys, pystyykö kiristämään vai meneeko koko hökötys uusiksi ?

                      3) Lämppärin automatiikka ei pelitä, lämpöä kyllä tulee. Nupikan kanssa saa talvella kikkailla että lämpö pysyy tasaisena.

                      Jos olis ostaessa tiennyt mitä edessä on, niin ehkä olisin ottanut sen toisen ehdokkaan, eli Audin. Tommosta oli kuitenkin pitkään tehnyt mieli. Ja onhan se BMW...
                      Last edited by 525iiäxä; 30-07-2005, 12:34.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • Tommy T
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 268

                        #12
                        Yritin tänään ottaa selvää asioista: Paikallisen varaosaliikkeen tietokone väittää, että tarvikkeena iskareita tekee Magneti Marelli ja NK, kumpaakaan ei tuoda suomeen. Soitin Joensuuhun Hartikainen OY:öön alkuperäiset irtois 345e/kpl.
                        Kaveri yrittää selvitellä saksan päässä noiden korvikeosien hintoja. Laitan viestiä kunhan on tietoa...
                        Kyselin myös alkuperäisten hintaa Saksassa autoni edelliseltä omistajalta:330e/kpl(Ostin autoni hepulta joka on BMW:n tehtaalla töissä)

                        525iiäxä: Jos liikut Varkaudessa päin niin voit napsia niitä kuvia...
                        Last edited by Tommy T; 03-08-2005, 18:03.
                        ix---xi

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1842
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Originally posted by Tommy T
                          525iiäxä: Jos liikut Varkaudessa päin niin voit napsia niitä kuvia...
                          Juu, pidetäänpä mielessä. Työmatkoillani saatan hyvinkin ajaa Varkauden suunnalla.

                          www.pusches.de Tarjoaa alkuperäistä kamaa aika edullisesti, mutta sitä en osaa sanoa toimittaako ulkomaille. Pitäis varmaan kysyä. Käsittääkseni yhden miehen vapaa-ajan touhua, mutta alkuperäistä osaa väittää kauppaavansa.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • Tommy T
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 268

                            #14
                            Oisko kellään "lahjoittaa" paskoja etuiskareita hyvään tarkotukseen. Tarkotus ois purkaa ja kokeilla josko sinne sais istutettua patruunan...
                            ix---xi

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1842
                              • Lappeenranta, Finland

                              #15
                              Löytyy yksi, jonka kuori on alapäästä rälläköity poikki. Toinen on tulossa lähiaikoina, josko lähtisi ehjänä ulos, sittenhän sen näkee.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎