Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 -93 525 TDS Käynnistymis ongelma kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BenBemari
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 5

    E34 -93 525 TDS Käynnistymis ongelma kylmänä

    Ongelma on että kun auto seisoo pitemmän aikaa niin se ei meinaa käynnistyä helpolla, joutuu starttaamaan useamman kerran ja pitkään ja kun vihdoin käynnistyy niin pyörii vähän aikaa tosi epätasaisesti. Olen katsonut että p-suodattimen ja ruiskupumpun väliseen polttoaine letkuun ilmestyy ilmakupla joka sitten hehkuttaessa/startaessa menee ruiskupumppuun. Joten siirtopumppukin toimii. Hehkut on vaihdettu, polttoaine suodatin vaihdettu.
    E34 525 TDS -93 kohta 600 000 km mittarissa
    ___________________________________________

    Luksusauto = Luksushuolet

    ___________________________________________
  • BenBemari
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 5

    #2
    E34 -93 525 TDS Käynnistymis ongelma kylmänä

    Ongelma on että kun auto seisoo pitemmän aikaa niin se ei meinaa käynnistyä helpolla, joutuu starttaamaan useamman kerran ja pitkään ja kun vihdoin käynnistyy niin pyörii vähän aikaa tosi epätasaisesti. Olen katsonut että p-suodattimen ja ruiskupumpun väliseen polttoaine letkuun ilmestyy ilmakupla joka sitten hehkuttaessa/startaessa menee ruiskupumppuun. Joten siirtopumppukin toimii. Hehkut on vaihdettu, polttoaine suodatin vaihdettu.
    E34 525 TDS -93 kohta 600 000 km mittarissa
    ___________________________________________

    Luksusauto = Luksushuolet

    ___________________________________________

    Comment

    • Emphii
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 53
      • Wiitasaari

      #3
      Taitaa olla vuodon etsimisen aika. Ilmakuplia ei pitäisi olla. :think

      Onhan pa-suodatin kunnolla kiinni ja ei vuotoja suuttimilla?
      /tmp.

      2016 520d (GMH-934)
      2000 730d (OBG-252)
      1993 525tds Touring (JFJ-221)
      kolme muuta
      2000 320d Touring (EYK-405)
      1997 318i Touring (GBY-745)
      1989 316i (BLE-260)
      1986 316 (xxx-nnn)

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1062
        • Hämeenlinna

        #4
        siirtopumppu-->mimmonen tankki täynnä, hehkut, onko ilmakuplia suodattimelta pumppuun, suuttimien väliset paluuletkut, jo kangas päälysteiset niin vaihtoon tilalle, 3,2mm gatesin kumiletkua. näillä voipi korjaantua.
        katoppa ne pa-suodattimen letkulähdöissä olevat o-renkaat reeraan.
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • QnQQ
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 106
          • Kokkola

          #5
          katoppa suuttimien juuret ettei oo märät..
          Ja käynnissä jos suuttimen juuressa kuplii niin vuotaa.
          Itellä teki juurikin samaa ja vaihdoin kaikki polttoaineletkut ja alipaine letkut ja suuttimien tarkastus (yksi vuoti pahasti juuresta->käytin irti ja putsasin) nii alko pelittään ihan oikein.
          ex
          E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 926
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            No eihän siellä saisi ilmakuplia juoksennella, eli jostain hieman vuotaa liitos ja vetää ilmaa järjestelmään. Vaihdapa ekana ne suuttimien paluuletkut, vakiot aika koppuraa tavaraa.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • 325 Tds
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 4

              #7
              Pitkän ajan täälläkin kärsittiin käynnistys ongelmista ennen ku otin härkää sarvista ja eliminoin vikoja yksi kerrallaan. Suuttimien väliset letkut oli todella pahoin kovettuneet, vaihdoin ne mutta ongelma ei poistunut. Seuraavaksi takaiskuventtiili paluu puolelle, ei vaikutusta, O-renkaat vaihdettiin suodatinjalkaan ei vaikutusta.

              Löytyi se vikakin sitten, pulssianturilla varustettu suutin oli tullu tiensä päähän, vuoti jo todella reippaasti, bimmeriltä uusi suutin (230€) ja nyt pelaa ku junan vessa. Ennen tätä aamuisin piti 5-6 kertaa käyttää virtoja päällä että ilmasi ittensä. Bimmeriltä sai suuttimen muuten 60€ halvemmalla ku varaosaliikkeestä

              Comment

              • BenBemari
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 5

                #8
                Nyt toimii!! Ja ongelma oli tankin puolella. Siirtopumppu tankissa toimi. Mutta pumpusta lähtevä syöttöletkun klemmarit olivat aika löysällä ja sitten tankin"kannessa" oleva syöttöpuolen alumiiniputkeen oli syöpynyt pienen pieni reikä joka saatiin peitettyä nostamalla letkua ylemmäksi ja kiristämällä klemmari tiukemalla. Ja varalle pistin paluupuolen putkeen letkun pätkän joka on tankin pohjalla ettei ainakaan ilmaa tule sitä kautta järjestelmään. Eli ongelmana oli että se otti ilmaa siirtopumpun ja ruiskupumpun väliin ja sitten sai jauhattaa käyntiin että se sai ilmattua järjestelmän.
                E34 525 TDS -93 kohta 600 000 km mittarissa
                ___________________________________________

                Luksusauto = Luksushuolet

                ___________________________________________

                Comment

                • Emphii
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 53
                  • Wiitasaari

                  #9
                  BenBemari raapusti:
                  Nyt toimii!! Ja ongelma oli tankin puolella. Siirtopumppu tankissa toimi. Mutta pumpusta lähtevä syöttöletkun klemmarit olivat aika löysällä ja sitten tankin"kannessa" oleva syöttöpuolen alumiiniputkeen oli syöpynyt pienen pieni reikä joka saatiin peitettyä nostamalla letkua ylemmäksi ja kiristämällä klemmari tiukemalla. Ja varalle pistin paluupuolen putkeen letkun pätkän joka on tankin pohjalla ettei ainakaan ilmaa tule sitä kautta järjestelmään. Eli ongelmana oli että se otti ilmaa siirtopumpun ja ruiskupumpun väliin ja sitten sai jauhattaa käyntiin että se sai ilmattua järjestelmän.
                  Hieno juttu! Seurasitko alta/muualta, että näyttikö sulta tankki vuotaneen tuon johdosta?
                  /tmp.

                  2016 520d (GMH-934)
                  2000 730d (OBG-252)
                  1993 525tds Touring (JFJ-221)
                  kolme muuta
                  2000 320d Touring (EYK-405)
                  1997 318i Touring (GBY-745)
                  1989 316i (BLE-260)
                  1986 316 (xxx-nnn)

                  Comment

                  • BenBemari
                    Newbiemmer
                    • Feb 2008
                    • 5

                    #10
                    Siinähän se oli että ei ollut mitään vuotoja ulospäin ja eikä dieselin hajua.. niin siitä aloimme päätellä että vika täytyy olla tankin sisällä ja siellä se löytykin viimein.
                    E34 525 TDS -93 kohta 600 000 km mittarissa
                    ___________________________________________

                    Luksusauto = Luksushuolet

                    ___________________________________________

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎