Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525tdsA ZF5HP18 vikakoodi 100 ja kulkuongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarhead
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2007
    • 1323
    • Kalajoki

    e34 525tdsA ZF5HP18 vikakoodi 100 ja kulkuongelmia.

    Eli tämmönen vikakoodi toistuu autossa

    Carsoft 6.5:lla

    100 Gearbox monitoring

    Slip in transmission too high or speed sensor signal faulty.
    Its also possible that the clutch is defective.

    Saksankielinen carsofti sano saman herjaamalla pyörimisnopeuksien suhteita.

    kun vian nollaa ja tarkistaa uudestaan EGS:ään jää Error päälle mutta ei koodia.

    Laatikko on käyty vasta läpi ja kunnostettu uutta vastaavaksi.
    Silti vikaa ilmenee.
    Perän nopeus anturi tarkastettu.
    Öljyt on Esso LT71141

    Vikatila menee vaihteissa päälle yleensä nelosella isommilla käyntikierroksilla n.100km/h ja siitä yli. Laatikko ei oikein tiedä ajaako vitosella vai nelosella ja turbiinilukkokin käy välillä pois päältä vaikka on cruise päällä.

    Lisäksi kakkoselta kolmoselle vaihtaessa moottori hieman ryntää ja kuului kerran äänekäs kirskahduskin.

    Lisäksi paikaltaan liikkeelle lähtiessä esimerkiksi pakki menee liian voimakkaasti päälle ja saattaa sammuttaa auton jos jarru on pohjassa.

    Muutamia kertoja maantieltä tullessa iso vaihde on jäänyt päälle vaikka vikatilaa ei ole. Pakkovaihteilla sain vaihteen vaihdettua pienemmälle.

    Välillä taas saattaa looda voi toimia hyvinkin kunhan ei vedätä paljon.

    Vielä on tarkoitus tarkistaa vaihdelaatikon nopeusanturi kunhan saan piuhan selvitettyä.

    Pitäisi mennä parempien piuhojen päähän että saisi livedataa ulos ja kaikki muutkin purkit nollattua, mutta ei oikein raaskisi ajella autolla kun oikkuilee noin.

    Onko tietoa taikka vastaavia kokemuksia. Onko kenelläkään turbiinin loppuminen aiheuttanut vastaavaa esim tuota vikatilaa? Vai voiko olla joku sähkövika joka aiheuttaa tällaista.
    Last edited by Jarhead; 19-02-2008, 21:02.
    sigpic
    -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
    Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
  • micchu
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 20
    • Kaalimaalla

    #2
    5HP24 samantyyliset oireet

    Itselläni oli samanlaisia oireita -97 740i:ssä. Autolla ei tosiaan uskaltanut oikein ajella, takkuili pahasti tuo vaihteisto.

    Vika paheni niin, että peruutusvalotkin lakkasivat toimimasta ja vika ilmoa "GetriebeNotProgramm ??!!?" tuli heti kun käänsi avaimesta virrat päälle. (En ole enkkua käynyt laitattamassa.)

    Liittimiä ja öljyn määrää tarkisteltiin ja ongelmaa ei löytynyt. Lopulta auto palautui entiseen kuntoonsa kun käytin, sekä DME ja AGS bokseja irti liittimistään.Avain ei ollut virtalukossa (tietenkään), mutta akkua en enää tuolla kerralla ollut irrottanut.

    Onko DDE/AGSn boksin kylkeen tulevaa liitintä irroitettu remontissa?

    Tästä ei nyt allekirjoittanut, eikä varmaan kukaan muukaan tullut yhtään viisaammaksi. Kaikki liittimet olivat ainakin puhtaan näköisiä ja myös laatikon öljyt olivat niin puhtaat kuin 180k ajetussa voi kuvitella olevan. Ilmeisesti ainakaan noita boksien liittimiä ei ole 10 vuoteen pidelty.

    Toimii toistaiseksi, olisi mukava jos Tampereen seudulla pääsisi vaikka CarSoftin kanssa masiinaa tutkailemaan. Toisaalta kaapelin hankintaakin olen harkinnut.
    Last edited by micchu; 20-02-2008, 18:58.
    BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

    Comment

    • himonussija
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 392
      • Finland

      #3
      Kaverilla oli tuollainen E34 TDSA ja siinä automaattilaatikon kanssa ongelmia. Kaveri oli jo aivan epätoivoinen kun vikoja ilmeni vähän väliä. Käytti autoa huollossa, koodeja luettiin, öljyt vaihdettiin ja ei auttanut mitään. Sitten puolivahingossa huomasivat että laatikon johtosarjan liittimissä oli kosketushäiriö. Liittimien perusteellinen puhdistus ja suojaöljy lopetti kaikki ongelmat kerralla.

      Joskus se on pienestä kiinni mutta iän myötä näitä hapettumia ja kosketushäiriöitä vaan tahtoo tulla.

      Comment

      • Jarhead
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2007
        • 1323
        • Kalajoki

        #4
        Sähkövikaa on epäilty nyt useammalta suunnalta. Pitääpä käydä viikonloppuna järjestelmällisesti läpi kaikki liitokset läpi ja käyttää akunkenkää irti. sitte jos ei parane niin pitää mennä tutkimaan paremmalla diagnostiikalla.

        Remontissa en ole koskenut auton boksiliitoksiin ainoastaan uusin hieman kärsineen jarrukatkaisijan ja tietenkin vaihdelaatikon töpselin irrotin. Ei kyllä näyttänyt hapekkaalta.

        Ongelma tosiaan on että carsoft ei nollaa kokonaan egs vikakoodia vaan jättää errorin päälle. mechanigal emergency program kyllä lähtee pois. Ja tällä mun kaapelilla ei pääse DDE eikä AIRBAG bokseihin tässä automallissa. Toinen ongelma on että vaihteistossa oli ennen remonttia jo niinpaljon vikaa että en tarkkaan tiedä turbiininkaan kuntoa. Jos BMW factory repair opusta selailee niin tuntuu että laatikon oireet passaisi useampaan kohtaan. tarkoittaisi että uusisin eka venttiilipöydän, johtosarjan ja sitte vielä turbiinin. :think
        sigpic
        -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
        Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎