Eli tämmönen vikakoodi toistuu autossa
Carsoft 6.5:lla
100 Gearbox monitoring
Slip in transmission too high or speed sensor signal faulty.
Its also possible that the clutch is defective.
Saksankielinen carsofti sano saman herjaamalla pyörimisnopeuksien suhteita.
kun vian nollaa ja tarkistaa uudestaan EGS:ään jää Error päälle mutta ei koodia.
Laatikko on käyty vasta läpi ja kunnostettu uutta vastaavaksi.
Silti vikaa ilmenee.
Perän nopeus anturi tarkastettu.
Öljyt on Esso LT71141
Vikatila menee vaihteissa päälle yleensä nelosella isommilla käyntikierroksilla n.100km/h ja siitä yli. Laatikko ei oikein tiedä ajaako vitosella vai nelosella ja turbiinilukkokin käy välillä pois päältä vaikka on cruise päällä.
Lisäksi kakkoselta kolmoselle vaihtaessa moottori hieman ryntää ja kuului kerran äänekäs kirskahduskin.
Lisäksi paikaltaan liikkeelle lähtiessä esimerkiksi pakki menee liian voimakkaasti päälle ja saattaa sammuttaa auton jos jarru on pohjassa.
Muutamia kertoja maantieltä tullessa iso vaihde on jäänyt päälle vaikka vikatilaa ei ole. Pakkovaihteilla sain vaihteen vaihdettua pienemmälle.
Välillä taas saattaa looda voi toimia hyvinkin kunhan ei vedätä paljon.
Vielä on tarkoitus tarkistaa vaihdelaatikon nopeusanturi kunhan saan piuhan selvitettyä.
Pitäisi mennä parempien piuhojen päähän että saisi livedataa ulos ja kaikki muutkin purkit nollattua, mutta ei oikein raaskisi ajella autolla kun oikkuilee noin.
Onko tietoa taikka vastaavia kokemuksia. Onko kenelläkään turbiinin loppuminen aiheuttanut vastaavaa esim tuota vikatilaa? Vai voiko olla joku sähkövika joka aiheuttaa tällaista.
Carsoft 6.5:lla
100 Gearbox monitoring
Slip in transmission too high or speed sensor signal faulty.
Its also possible that the clutch is defective.
Saksankielinen carsofti sano saman herjaamalla pyörimisnopeuksien suhteita.
kun vian nollaa ja tarkistaa uudestaan EGS:ään jää Error päälle mutta ei koodia.
Laatikko on käyty vasta läpi ja kunnostettu uutta vastaavaksi.
Silti vikaa ilmenee.
Perän nopeus anturi tarkastettu.
Öljyt on Esso LT71141
Vikatila menee vaihteissa päälle yleensä nelosella isommilla käyntikierroksilla n.100km/h ja siitä yli. Laatikko ei oikein tiedä ajaako vitosella vai nelosella ja turbiinilukkokin käy välillä pois päältä vaikka on cruise päällä.
Lisäksi kakkoselta kolmoselle vaihtaessa moottori hieman ryntää ja kuului kerran äänekäs kirskahduskin.
Lisäksi paikaltaan liikkeelle lähtiessä esimerkiksi pakki menee liian voimakkaasti päälle ja saattaa sammuttaa auton jos jarru on pohjassa.
Muutamia kertoja maantieltä tullessa iso vaihde on jäänyt päälle vaikka vikatilaa ei ole. Pakkovaihteilla sain vaihteen vaihdettua pienemmälle.
Välillä taas saattaa looda voi toimia hyvinkin kunhan ei vedätä paljon.
Vielä on tarkoitus tarkistaa vaihdelaatikon nopeusanturi kunhan saan piuhan selvitettyä.
Pitäisi mennä parempien piuhojen päähän että saisi livedataa ulos ja kaikki muutkin purkit nollattua, mutta ei oikein raaskisi ajella autolla kun oikkuilee noin.
Onko tietoa taikka vastaavia kokemuksia. Onko kenelläkään turbiinin loppuminen aiheuttanut vastaavaa esim tuota vikatilaa? Vai voiko olla joku sähkövika joka aiheuttaa tällaista.
Comment