Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i Matalilla kierroksilla "tukehtuminen" ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nartsa
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 73

    E34 525i Matalilla kierroksilla "tukehtuminen" ?

    Eli siis näin:
    Oli kone kylmä tai lämmin, niin alakierroksilla tukehtuu jonkunverran.
    Eli kun auto on tyhjäkäynnillä, ja painat nopeasti tai ihan normaalisti kaasua, niin puolisekuntia yskähtää/pätkii ennenkuin ottaa kierroksia. Sitten jos "kiusaat" painelemalla nopeasti kaasua pikkuisella liikkeellä, saattaa auto tukehtua ja sammua. Bensa haisee myös.

    Jeesatkaa tietävät ihmiset!
    Exät:
    Golf GTi -03
    MB 230CE -88
    Corolla -96
    525i -89
    M5 -91
    518i -91
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #2
    Originally posted by Nartsa View Post
    Eli siis näin:
    Oli kone kylmä tai lämmin, niin alakierroksilla tukehtuu jonkunverran.
    Eli kun auto on tyhjäkäynnillä, ja painat nopeasti tai ihan normaalisti kaasua, niin puolisekuntia yskähtää/pätkii ennenkuin ottaa kierroksia. Sitten jos "kiusaat" painelemalla nopeasti kaasua pikkuisella liikkeellä, saattaa auto tukehtua ja sammua. Bensa haisee myös.

    Jeesatkaa tietävät ihmiset!

    Itsellä tuohon auttoi seoksen säätö sieltä imm-alapuolelta, oli muistaakseni
    5mm kuusiokolo avain. Tarkasta kanssa kaasuvivun ja vaijerin välykset.

    Comment

    • Nartsa
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 73

      #3
      Ok kiitti, huomenna koitetaan tuota IMM:ää säätää. Toivottavasti se auttaa.
      Exät:
      Golf GTi -03
      MB 230CE -88
      Corolla -96
      525i -89
      M5 -91
      518i -91

      Comment

      • Nartsa
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 73

        #4
        Nyt siitä video. Laittakaa stereoista bassoja pienemmälle
        Mutta kun videon kuvasi, toimi auto paremmin kuin ikinä
        Tottakai.
        Tuosta ei hirveän hyvin ilmene vika mutta kuitenkin. Kun kaasun lyö pohjaan tyhjäkäynnillä, on puolisekuntia "tukehtumista" ensin. Ja kun kiusaat kaasulla alakierroksilla painelemalla voi tukehtua kokonaan.
        Helvetin ärsyttävää jos pitää nopeasti ehtiä johonkin väliin.
        Tuohon kaasuviiveeseen kun yhdistät sen että vaihde päällä nostat kytkintä voi se sammua kokonaan.
        Exät:
        Golf GTi -03
        MB 230CE -88
        Corolla -96
        525i -89
        M5 -91
        518i -91

        Comment

        • timppa811
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 856
          • Pohojammaa

          #5
          itsellä on juuri sama vika..ilmoita ihmeessä jos selviää.

          Comment

          • aksu_j
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 196

            #6
            itellä vuosi e30:ssä putki ihan siitä pakosarjan ja putken liitoksesta, veti ilmaa väliin ja sotki lambdaa, ja just samalla tavalla meinasi tukehtua pienellä kaasulla:think

            Comment

            • Nartsa
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 73

              #7
              Originally posted by aksu_j View Post
              itellä vuosi e30:ssä putki ihan siitä pakosarjan ja putken liitoksesta, veti ilmaa väliin ja sotki lambdaa, ja just samalla tavalla meinasi tukehtua pienellä kaasulla:think
              Voi perkele. Kun tuossa vähän putki vuotaa äänestä päätellen juuri tuolta pakosarjan tietämiltä
              Exät:
              Golf GTi -03
              MB 230CE -88
              Corolla -96
              525i -89
              M5 -91
              518i -91

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16330
                • Leppävirta

                #8
                Mulla oli samat oireet...M30 moottori. Lamba paskana! Sen kun vaihto niin hiphurraa, ei ongelmia.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • aksu_j
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 196

                  #9
                  Originally posted by Nartsa View Post
                  Voi perkele. Kun tuossa vähän putki vuotaa äänestä päätellen juuri tuolta pakosarjan tietämiltä
                  minulla se ongelma juonsi juurensa siitä kun sen toisen puolen pakosarjan se takimmainen pultti oli poikki siis siitä laipasta jolla pakosarja vaihtuu pakoputkeksi. varmaan helpoiten selviää kun laitat kylmänä koneen käyntiin ja käsikopelolla koittamaan vuotaako se jostain :think sen kun sain paikattua niin hävisi ongelmakin sen siliän tien

                  ps. se oli tosiaan vittumainen liikennevaloissa

                  Comment

                  • Rale
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1482
                    • Porvoo

                    #10
                    Jep

                    Juu kyllä oireyhtymä oli itsellä aivan sama, tosin hieman lievempänä kuin sulla. Eli ei jääny ihan samallalailla "röpeltämään". Tosiaan itse veivasin ensin "löysät" pois vaijerista ja sitten täysin kiinni seosruuvi, pikkuhiljalleen auki päin kunnes oli ok. Tiedä sitten onko vakioarvoissa oma tai sun imm. Mahtava lopetus tohon videon päätteeksi, kun kunolla vit...aa.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Samaa vikaa täällä! Tosin M50 moottori, ainakin tuossa 2litrasessa m50:ssä joka on e36:ssa kaasuun vastaavuus on aivan erillaista, sama moottori ei vanosta kummassakaan. Muitakin ongelmia kyllä itellä mutta tuo on aika ärsyttävä kun aina saa varovasti lähtee jottei nyi tai muuta. Täytyy jokupäivä kyllä ottaa pakosarja irti, siellä kun on ainoo tiiviste mitä ei oo vaihdettu imu ja pakopuolelta.

                      Mutta yks kysymys, ohjaako lambda m50 motissa tyhjäyntiä? vai meneekö closed looppiin vasta ajossa pintakaasulla?
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • thuttu77
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 160

                        #12
                        Itselläni oli aikanaan 525i (M20B25) jossa oli samanlaisia ongelmia, korjaantuivat kaasuläppä anturin säätämisellä ja tyhjäkäynti moottorin putsaamisella. Tuo kaasuläppä oli säädetty siten että kävi tyhjäkäyntiä "pienellä" kaasulla ei tyhjäkäynti piirillä. Ongelmia oli että varsinkin mäkilähdöt piti lähteä lätkä lattiassa, bensa haisi ja tyhjäkäynti souti aika pahasti välillä.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Tuosta kaasuläpän anturista tuli mieleen yks juttu. Omassa autossa tuo potikka on aika öljynen ja paskanen ulkoapäin, eihän sinne öljyä pääse muutaku kaasuläpän akselin kautta jos anturin tiivisteet vuotaa... kyllähän sieltä varmaan ilmakin pääsee sitten liikkumaan. Täytyykin iteltä irrottaa anturi ja tarkistaa tiivisteet jos siellä olis imuvuoto. Onko muut huomanneet öljyä anturin ympäristössä?
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Nartsa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 73

                            #14
                            Tuossa juuri kun kylmäkäynnistin, niin ryki taas pahasti. Tuntu että ei varmasti ole kaikki 6 pyttyä päällä. kun täristi sen verran. Suuttimet?
                            Exät:
                            Golf GTi -03
                            MB 230CE -88
                            Corolla -96
                            525i -89
                            M5 -91
                            518i -91

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16330
                              • Leppävirta

                              #15
                              Originally posted by Nartsa View Post
                              Tuossa juuri kun kylmäkäynnistin, niin ryki taas pahasti. Tuntu että ei varmasti ole kaikki 6 pyttyä päällä. kun täristi sen verran. Suuttimet?
                              Kannentiiviste..?
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎