Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 levoton maantiellä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    E34 levoton maantiellä

    Tuosta aiheesta jo olikin pikkuisen juttua kun searchilla katteli mutta aattelimpa nyt varmistaa mielipiteitä. Eli tuohon on vaihdettu kaikki mahollinen jo, raidetanko kaikkine päineen, uudet reaktiotangot puslineen, uudet etujarrut ja iskarit ja käyty aurauskulmat tsekkaamassa paikoilleen. Silti tuo maantiekyyti on melkosta luikertelua. Simpukka varmaan kaipais pientä kiristelyä mutta kone käynnissä kyllä pyörät reagoi pieneenkin ratinliikkeeseen... Sammuksissa tuntuu klappia jonniiverran. Mahtasko tuo olla siis syyllinen ? Reaktiotangot tosin on mallia motonet, niitten HD-puslilla...
    Koitin noita ku oli "halvat". Sen verran huomas että vanhat reaktiotangot oli sohlot kun niitten nivelet klopisi montuissa ja jarruttaessa kovemmasta vauhdista alko semmonen matalataajunen täristys. Noi oireet kyllä katos uusilla mutta nyt uusilla uritetuilla levyillä alkanu tuntuun vähän suurempitaajuinen värinä jarruttaessa kovemmasta vauhdista. Noi reaktiotangot vaihoin muuten syksyllä, mut ei sillonkaan ollu mikään hyvä maantiellä ajella. Voisko olla sit että jo uutena ovat olleet huonot ja näin äkkiä muka kuluneet taas sököiks ? Uretaaniako pitää olla ? Eihän uusissakaan oo...

    Vai mieluumminko simpukka syypääksi...

    Renkaat on ihan vakiot kapeahkot talvinakit, samat oireet leveemmillä ja matalemmilla kesänakeillakin.

    Pikkuajossa ei juur ohjauksessa valittamista mutta matkalla on seilattava urien ja tuulen mukaan ja vähän itekseenkin aikalailla. Parannus ei ois pahitteeks.
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #2
    Ootko katsonu missä kunnossa on peräpään isot puslat?
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • himonussija
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 392
      • Finland

      #3
      Ajokoiramainen käytös kertoo yleensä takapään ongelmista. Takapuslat, takaiskarit, takajouset ja rengaspaineet. Noista voi aloittaa.

      Comment

      • Jarhead
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2007
        • 1323
        • Kalajoki

        #4
        Rattiakselin teleskoopin pienikin välys tuntuu ajossa. Omassani oli siellä väljyyttä
        sigpic
        -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
        Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

        Comment

        • Ari
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 182
          • Pori

          #5
          Paskat pyöränlaakeritkin aiheuttaa "vaeltelua". ne pitää kyllä aikamoisen ulinan jos on rikki
          Viddu! missä mun biimeri o??!! jaa tossahan se 320td
          super nopee kuminryttääjä

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #6
            Apurungon puslat takana väljät
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14349
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Peltsii View Post
              Apurungon puslat takana väljät
              Ääni tälle, varsinkin jos ohittaessa (kun vaihdat kaistaa) tuntuu että perä ohjaa.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Mystinen
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1206
                • Kehä3

                #8
                Originally posted by zener View Post
                Ääni tälle, varsinkin jos ohittaessa (kun vaihdat kaistaa) tuntuu että perä ohjaa.
                Ne on ennemminki ne pienet "PITMAN ARM" puslat, jotka maksaa sen 40e tsibale. Mulla on apurungon puslat revenny paskaks eikä oo kyl mitään vetelyä. Viime talvena vaihoin noi pikku epäkeskot ja "koirakävely" loppu
                Helppo homma n.20 minsaa ku tunkkaa auton ilmaan. Apurungon puslat pitää varmaan vaihtaa uretaanisiin.

                Vaparien virittäminen on säälittävää
                350hp/480Nm@0,666bar
                xxxhp/670Nm@1,6bar
                - Mystinen.Fi -
                -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14349
                  • Oulu

                  #9
                  535:sta repes apurungon puslat ja perä ohjaili kyllä autoa holtittomasti. Ei sillä ohitella uskaltanut.

                  Mutta joo, myös ne niveltangot voi aiheuttaa tullaista ja ne on helppo vaihtaa: http://bmwe32.masscom.net/johan/dogbones/pitman.htm
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Apurungon puslat takana väljät
                    + Alatukivarsien niveltangot, klik.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Harzzza
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 218
                      • Tampere

                      #11
                      No niin tietysti juu... Ois toi taas pitäny tajuta että takapäähän se voi olla kans kun siellä aurauskulmia kattoessa takapäässä oli jotain pienenpientä heittoa mutta sanovat että eikös se oo edelleenkin perässä tullu ? Ei sitä äkkiä hoksais että nekin voi vaikuttaa. Lieneekö tohon sit yhteydessä se että jos maantiellä laskettelee mäkeä moottorijarrutuksella, tuntuu kun etenis pikkasen suorempaan kun normaalisti veto päällä... puolivino takatyöntö saattaa siis tehä luikertelua. Eipä sit auta kun vaihtaa nuo puslaset. Ne niveltangot oonkin kattonu, toinen oli tiukka, toinen sökö, sen tilalle uuden vaihdoinkin. Ei vaikutusta.

                      Ilmanpaineet on tosiaan ok ja laakerit tiukat ja hiljaset. Takajouset tuntus olevan kunnossa kuten noikin automaattisen perän korkeuden pitävät "iskaritkin" ihan hyvät. Rattiakselissa ei tunnu olevan väljää, mut simpukassa pikkasen.

                      Kiitos hyvistä vinkeistä, tiesin että tiiätte

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎