Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 keskikonsolikehikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    E34 keskikonsolikehikko



    Eli toi radio-, lämmönsäädin-, obc-kehikko pitäs saada irti, että saisin tehtyä tilaa tuolle isolle obc:lle. Olen irroittanut noi sivulistat ja neljä ruuvia siitä alta sekä sörkkinyt ton lämmönsäädipaneelin irti.

    Toi lämmönsäädinpaneeli on irti, mutta jostain vielä kinnaa eli mitä ja miten sieltä takaa pitää irrottaa, että pullahtaa käteen? Miten tuo kehikon irroittaminen tuosta sitten jatkuu, kun se kehikko näyttää olevan noiden ympäröivien muovien alla?
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • joenbimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 203

    #2
    Ohessa jotain linkkejä:

    Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.


    Lämmönsäätimien takana on vaijerit kii jotka pitää irroittaa.

    Ensin radio & radion kehikko irti. Ruuvit taisivatkin jo olla sulla sivuista auki. Sitten mustaakseni vetää lämmönsäätimiä hieman ulospäin. Kunkin vaijerin suojaringon klipsu lähtee irti puristamalla (vihreä, punainen, sininen). Ajan mittaan klipsun muovi haurastuu joten varovasti, muuten klipsut saattaa katketa. Lisäksi itse vaijeri irti jokaisesta lämmönsäätimestä - vivut jompaan kumpaan äärilaitaan (en muista kumpi oli mutta huomaat itse kun oot päässyt tähän asti) ja pientä kikkailua niin lähtee irti. Lisäksi irti myös keskimmäisen pyörivän nupin eli tuulettimen nopeussäätimessä oleva vaijeri irti.

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Eli toi radio-, lämmönsäädin-, obc-kehikko pitäs saada irti, että saisin tehtyä tilaa tuolle isolle obc:lle.
      Miksi se kehikko pitää irti saada, jotta obc iv mahtuu paikalleen?

      Rautasahan terä käteen, ja nätisti siitä reiästä sahailee ne ylimääräset pois. Varovasti kun tekee, niin aikaa saa menemään max. 10min.
      Ja oikeasti, todella helppo rasti. Sitä sahauspintaa ei nimittäin ole paljoakaan siellä.
      Helpommalla pääset tuolla tavalla
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #4
        Originally posted by mailman View Post
        Miksi se kehikko pitää irti saada, jotta obc iv mahtuu paikalleen?

        Rautasahan terä käteen, ja nätisti siitä reiästä sahailee ne ylimääräset pois. Varovasti kun tekee, niin aikaa saa menemään max. 10min.
        Ja oikeasti, todella helppo rasti. Sitä sahauspintaa ei nimittäin ole paljoakaan siellä.
        Helpommalla pääset tuolla tavalla
        Yritettiin jo, mutta ei se oikeen edenny. Hidasta hommaa ja kaikilta neljältä sivulta pitäis sahata ja sit tosi läheltä sitä reunaa, että mahtuis toi obc.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • joenbimmeri
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 203

          #5
          No miekin ihmettelin miks pitää koko härpätin (kehikko) ottaa pois. Ohessa uus linkki jossa ohjeet lampun vaihtoon, mutta samalla tietenkin lämmönsäätimien irroitukseen...

          Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14455
            • Oulu

            #6
            Sen jälkeen kun on vaijerit irti, niin puhaltimen tehonsäädön rullassa on aika lyhyt johto. Kannattaa varata pikku meisseli niin saa helposti irti sen liittimen.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #7
              Noi nyt on kehikko irti. Oli kyllä tosi tiukassa ja sai väännellä ja käännellä aika paljon. Melkein jo sain koottuakin, mut se alin vaijeri ei oikeen suostunu menemään vielä takasin paikalleen. Katellaan huomenna uudestaan.

              Kiitokset vaan kaikille taas avusta!

              Originally posted by zener View Post
              Sen jälkeen kun on vaijerit irti, niin puhaltimen tehonsäädön rullassa on aika lyhyt johto. Kannattaa varata pikku meisseli niin saa helposti irti sen liittimen.
              Tota en ees ottanu irti, ku se lämmönsäätöpaneeli siirty sen verran, et sain saksittua ja "dremelöityä" paikan obc:lle.
              Last edited by Carbonfiber; 06-03-2008, 22:06.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14455
                • Oulu

                #8
                Alin vaijeri meni mulla paikalleen siihen muoviklipsuun vasta kun säätöpaneeli oli paikallaan. Ei siis kannata radiota laittaa paikalleen, kun siitä reiästä saa hyvin sen laitettua.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Originally posted by zener View Post
                  Alin vaijeri meni mulla paikalleen siihen muoviklipsuun vasta kun säätöpaneeli oli paikallaan. Ei siis kannata radiota laittaa paikalleen, kun siitä reiästä saa hyvin sen laitettua.
                  Mänöö myös kun paneeli on irrallaan
                  M550d

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14455
                    • Oulu

                    #10
                    Teinpä omaani saman päivityksen. Pieni OBC sai väistyä OBC IV:n tieltä.

                    Kehikko tuli ulos sieltä pienen voiman käytön avulla. Takaisin menikin sitten ihan kivuttomasti, vaikkakin yksi kiinnike hieman kärsi. Kehikko kuitenkin pysyy tiukasti kiinni vaikka tuo yksi kiinnike menikin hieman rikki. Oikea oppisesti toki pitäis keskikonsoli irrottaa, mutta en viitsinyt tuon homman takia.

                    Onkos kukaan tietonen mitä tuo "horn relay (65811378027)" tekee, kun sieltä takapenkin alta ne johdot pitää yhdistää että tuo OBC herää henkiin. Ohjaako tuo jotenki gongia (itselläni ei gongi älähdä kun menee alle +3c, vain mittaristossa näkyy tuo) vai liittyykö hälyyn?

                    Mietin vaan kun en mielellään puukottas tuota johtosarjaa, mutta jos tuolla ei tee mitään muuten kuin jos on orggis häly niin sillon juotan siihen sulake liittimen väliin.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Teinpä omaani saman päivityksen. Pieni OBC sai väistyä OBC IV:n tieltä.

                      Kehikko tuli ulos sieltä pienen voiman käytön avulla. Takaisin menikin sitten ihan kivuttomasti, vaikkakin yksi kiinnike hieman kärsi. Kehikko kuitenkin pysyy tiukasti kiinni vaikka tuo yksi kiinnike menikin hieman rikki. Oikea oppisesti toki pitäis keskikonsoli irrottaa, mutta en viitsinyt tuon homman takia.

                      Onkos kukaan tietonen mitä tuo "horn relay (65811378027)" tekee, kun sieltä takapenkin alta ne johdot pitää yhdistää että tuo OBC herää henkiin. Ohjaako tuo jotenki gongia (itselläni ei gongi älähdä kun menee alle +3c, vain mittaristossa näkyy tuo) vai liittyykö hälyyn?

                      Mietin vaan kun en mielellään puukottas tuota johtosarjaa, mutta jos tuolla ei tee mitään muuten kuin jos on orggis häly niin sillon juotan siihen sulake liittimen väliin.
                      Mulla ei tullu isoon obc:hen edes virtaa ilman tota kytkentää. Yhdistin ne pinnit johdolla jonka väliin laitoin sulakkeen.

                      Originally posted by bmwe34.net
                      If the OBC doesn't come up the next step is to figure out why. The list of connections is given in the table below so start by checking that there is +12v at pins 6, 8, 9 & 17. The most likely culprit is pin 17 as there will be no power to this if your car doesn't have the auxiliary horn relay installed and without power at pin 17 the OBC will play completely dead. If there is no power at pin 17 an easy solution is to cut the red-grey-yellow wire that goes to pin 17, cut it as far from the connector as possible to make life easier, and join this to the red-yellow (red with a yellow stripe, there's also a yellow wire with a red stripe!) wire that provides power to pin 9. You could join these via a 5 or 10 amp fuse if you prefer and it may be no harm to tape off the end of the red-grey-yellow wire coming from the car so it can't cause any problems.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14455
                        • Oulu

                        #12
                        Juu, siis pinnit on nyt mullakin yhdistettynä. Ei tosiaan herää OBC mihinkään ilman tuota. Mutta siis kiinnostaisi tietää että mitä tuo rele oikeasti sitten tekee, vaikuttaako gongiin vai mihin? Bmwfans.info kertoo hinnaksi 30,50€ tuolle releelle, joka ei oo paha.
                        Last edited by zener; 18-03-2008, 00:19.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          #13
                          Taitaa kuulua OBC:n "ajonestoon", laukaisee töötin jos näppäilee koodin 3 kertaa väärin
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • mailman
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 8003
                            • Vantaa

                            #14
                            Ja tuotahan ei tarvi siitä OBC:n takaa kytkeä, onnistuu _paljon_ helpommin takapenkin alta. Kuskin kohdalta löytyy naarasliitin (4-pin.) johon ei ole kytketty mitään, ja siitä pitää kaksi pinniä laittaa yhteen hyppylangalla.

                            Itse en todellakaan raaskinut sitä johtosarjaa alkaa raiskaamaan, kuiteski olisin terrorisoinu koko johtosarjan
                            G01 ///M40i '19
                            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                            E39 ///M5 '00

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              #15
                              Originally posted by mailman View Post
                              Ja tuotahan ei tarvi siitä OBC:n takaa kytkeä, onnistuu _paljon_ helpommin takapenkin alta. Kuskin kohdalta löytyy naarasliitin (4-pin.) johon ei ole kytketty mitään, ja siitä pitää kaksi pinniä laittaa yhteen hyppylangalla.

                              Itse en todellakaan raaskinut sitä johtosarjaa alkaa raiskaamaan, kuiteski olisin terrorisoinu koko johtosarjan
                              Joo itse tein myös näin.

                              En vain yöllä postatessani huomannut, että toi bmwe34.net:in ohje on se "väärä".
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎