Announcement

Collapse
No announcement yet.

525iA E34 -89 Tekninen oivallus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veksi84
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 220
    • KPO

    525iA E34 -89 Tekninen oivallus ?

    Terve.

    Hommasin tässä muutamia kuukausia sitten otsikon mukaisen kulkineen... Pieni/iso vikaisena jota nyt olen kesän rientoihin päivittänyt ja korjaillut.

    Mutta nyt asiaan !

    Lähtökohtana oli että auto (meinasi) keittää kerran :think: No juuri kuin viisari kohosi punasen rajalle ajotietokone ilmoitti että moottori rupee keittämään... Jonka jälkeen auto sammui automaattisesti
    Ongelmaa korjatessa lämmöt nousivat muutamia kertoja samalle tasolle jonka jälkeen auton moottori sammui samantien ilmoituksen jälkeen.

    Mielenkiintoinen oivallus moottorin täydellisen keittämisen estämiseksi tämän ikäisessä autossa :think: Pitääköhän sen tehdä noin vai mikä tää homma oikein on
    Aiemmissa bimmeissä ei tämmöstä ole ollut

    Auto rupeaa olemaan talven uurrastuksen jälkeen kuvattavassa kunnossa joten siitä sitten lisää.. Luultavammin entisen foorumilaisen auto koska takalasissa tarra Btcf Tuning Club

    T: =- VeXi =-
  • kartsan
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 187
    • Kiukainen

    #2
    Mulla on pari kertaa noussut lämmöt. Ensin irtosi tuulettimen remmi ajossa kun vanha remminkiristin päätti laueta itekseen ja toisella kerralla vesipumppu teki laupeuden. Molemmilla kerroilla alkoi kierrokset laskea tai ne eivät nousseet vaikka painoi kaasua. Kai se olisi lopulta sammunut mutta sammutin itse. Mulla on tds joka ei välttämättä kuumene niin railakkaasti kuin bensavehkeet.
    Yamaha XJ750 ja XJ900
    E32 730iA
    ex E32 750iAL
    ex E34 525tdsA Touring

    Comment

    • Veksi84
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 220
      • KPO

      #3
      Originally posted by kartsan View Post
      Mulla on pari kertaa noussut lämmöt. Ensin irtosi tuulettimen remmi ajossa kun vanha remminkiristin päätti laueta itekseen ja toisella kerralla vesipumppu teki laupeuden. Molemmilla kerroilla alkoi kierrokset laskea tai ne eivät nousseet vaikka painoi kaasua. Kai se olisi lopulta sammunut mutta sammutin itse. Mulla on tds joka ei välttämättä kuumene niin railakkaasti kuin bensavehkeet.

      Kyllä kyllä... Eli samanlaista ilmiöö pukkaa siellä. itselläni ajossa tapahtui samaa ku ajoin sen 100-200m testin vuoksi jonka jälkeen pirssi rupesi kuin tukehtumaan ja sammui :think
      Last edited by Veksi84; 08-04-2008, 09:47.

      Comment

      • Epeli1234
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 30

        #4
        Perkll kun ei tiedä mistä oisin kysyny et onks e34 520 -89 tuo venttiilikoppa alumiinia vai mitä? tänks

        Comment

        • Veksi84
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 220
          • KPO

          #5
          Originally posted by Epeli1234 View Post
          Perkll kun ei tiedä mistä oisin kysyny et onks e34 520 -89 tuo venttiilikoppa alumiinia vai mitä? tänks
          kyllä
          Last edited by Veksi84; 09-04-2008, 08:19.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎