Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jilvonen
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 78
    • Espoo

    E34 ei käynnisty

    Kyseinen potilas on E34 525iA vm. 1995, eli koneena on M50B25. Eilen illalla toimi vielä hyvin, mutta tänään aamulla ei edes lupaa. On tehnyt saman n. 1v sitten ja vika korjaantui mystisesti itsestään. Silloin testasin polttoainepumpun releen ja vika ei ollut siinä.

    Käynnistettäessä ei siis edes lupaa, eikä bensan hajua tule nimeksikään. Mieleen tulee seuraavat viat:
    -Nokka-akselin asentotunnistin
    -Kampi-akselinasentotunnistin
    -Polttoainepumppu / rele

    Yleisenä vikana autossa on ollut se, että tehot hieman kateissa alle 4000rpm. Kone vetää huonosti n. 2000rpm tienoilla. Tästä päättelin, että vika voisi olla nokka-akselin anturissa, mutta estääkö tämä vika moottoria käynnistymästä?

    Onko anturit helppo vaihtaa itse? Onko jollain linkkiä nettisivuille, jossa anturien paikat esitetty?

    Onko antaa vinkkejä? Autoa on heikko viedä huoltoon, kun sitä ei saa käyntiin... :-(
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    veikkaisinpa bensapumppua. mittaappa paljo pumpulta tulee painetta pitäis olla jotai 3-3.5bar.
    Last edited by jsr85; 09-04-2008, 19:59.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • jilvonen
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 78
      • Espoo

      #3
      Nyt sitten käynnistyi hyvin. Jotain vikaa jossain kuitenkin on, eli joko kampiakselin anturi tai bensapumppu. Outoa, että vika korjaantui itsekseen?

      Bensapumpun kunnon voi siis arvioida sen tuottamasta bensanpaineesta? Voiko bensapumppu tehdä juuri noin, eli välillä ei toimi ja sitten taas toimii? Auto on tehnyt saman yhden kerran aikaisemmin, mutta siitä on jo n. vuosi aikaa ja olin unohtanut koko vian. Nyt kuitenkin pitäisi tehdä tuolle jotain, sillä vika ei seuraavalla kerralla välttämättä tapahdu omalla pihalla...

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Kyllä se pumppu voi jumiutua (laakerointi kulunut ja ankkuri ottaa kiinni runkoon)
        ja irrotakin sitten täräyksestä tms. ja lähteä taas pyörimään.

        Aika monella korjaamolla on omaakin kalustoa jolla hakea viallinen, käynnistymätön auto työn alle.

        Kuitenkin, mikäli epäilee syyn olevan pumpussa, auton heiluttelu, ovien paiskominen tms voivat saada sen vielä kerran toimimaan sen verran että ajamaan pääsee...

        Comment

        • jilvonen
          Bimmer Rookie
          • Feb 2003
          • 78
          • Espoo

          #5
          Vaihdoin uuden bensapumpun ja vika ei ollut siinä, koska jälleen tänään teki saman,eli ei käynnistynyt. Huomasin viimeksi, että auton sai käyntiin, kun kaasua pumppaa - nytkin sama auttoi. Mikä siis voisi olla vikana jos kaasun pumppaaminen auttaa auton käyntiin jos ei muuten käynnisty?

          Voisiko vikana silti olla kampiakselin asentotunnistin?

          Muita ehdotuksia?

          Comment

          • leijo
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 54

            #6
            Originally posted by jilvonen View Post
            Vaihdoin uuden bensapumpun ja vika ei ollut siinä, koska jälleen tänään teki saman,eli ei käynnistynyt. Huomasin viimeksi, että auton sai käyntiin, kun kaasua pumppaa - nytkin sama auttoi. Mikä siis voisi olla vikana jos kaasun pumppaaminen auttaa auton käyntiin jos ei muuten käynnisty?

            Voisiko vikana silti olla kampiakselin asentotunnistin?

            Muita ehdotuksia?
            jos lähtee käntiin kaasu pohjassa, saa varmaan liikaa kakkua. vuotavat suuttimet, ilmamäärämittari ,moottorin lämpötilatunnistin. luepas vikakoodit ja sen jälkeen aletaan alusta..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎