Elikkäs, tuohon omaan E34 520iA:han (valmistusaika 01/89) laitettiin uudet vanteet tuossa eilen.
Takavanteina ovat ALPINA Classicit, 10x17 ET26.
Vanteet ovat pyörineet alla mm. E32 735iA:ssa ja E34 540iA:ssa ilman minkäänlaisia spacereita.
Allelaiton jälkeisessä koeajossa kuului raapinaa takapäästä.
Renkaan ulkoreunan "vahvistus" (Pirelli PZero, 255/40/R17) raapi alatukivarren prässi/hitsisaumaan kummaltakin puolelta. Alustana on Vogtland, madalluksesta ei tietoa.
Asia korjattiin 5mm spacereilla, eipähän kuulu raapimista enään vaikka kohtuu lähellä onkin. Tukivarsihan ei vissiin elä joustossa sivusuunnassa joten problem solved.
Nyt ajettu melkein 100km, parhaimmillaan 5 henkeä autossa ja ei mitään ole ollut.
Mutta itse asiaan, jäi vähän kysymysmerkiksi itselle mistä voi johtua?
Eroaako 520i tukivarsi 540:sen vastaavasta?
Voiko syynä olla mahd. tarviketukivarret?
Tai jopa huonosti toteutettu alustan korjaus auton menneisyydessä?
Kertokaas nyt muutkin, onko ollut samanlaisia ongelmia isoilla renkailla?
Takavanteina ovat ALPINA Classicit, 10x17 ET26.
Vanteet ovat pyörineet alla mm. E32 735iA:ssa ja E34 540iA:ssa ilman minkäänlaisia spacereita.
Allelaiton jälkeisessä koeajossa kuului raapinaa takapäästä.
Renkaan ulkoreunan "vahvistus" (Pirelli PZero, 255/40/R17) raapi alatukivarren prässi/hitsisaumaan kummaltakin puolelta. Alustana on Vogtland, madalluksesta ei tietoa.
Asia korjattiin 5mm spacereilla, eipähän kuulu raapimista enään vaikka kohtuu lähellä onkin. Tukivarsihan ei vissiin elä joustossa sivusuunnassa joten problem solved.
Nyt ajettu melkein 100km, parhaimmillaan 5 henkeä autossa ja ei mitään ole ollut.
Mutta itse asiaan, jäi vähän kysymysmerkiksi itselle mistä voi johtua?
Eroaako 520i tukivarsi 540:sen vastaavasta?
Voiko syynä olla mahd. tarviketukivarret?
Tai jopa huonosti toteutettu alustan korjaus auton menneisyydessä?
Kertokaas nyt muutkin, onko ollut samanlaisia ongelmia isoilla renkailla?
Comment