Announcement

Collapse
No announcement yet.

Defa 500x ongelma (e34)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jucke
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 518
    • Keski-suomi

    Defa 500x ongelma (e34)

    Onko kellään ollut vastaanvantyylistä ongelmaa Defan hälyjen kanssa: Auto seisoi muutaman päivän eikä reagoi enää kaukosäätimeen tai sireenissä oleviin A ja B näppäimiin ollenkaan. Vaihdoin patterin kaukosäätimeen, hälyn sai pois päältä (keskuslukko ei tosin toiminut enää kaukosäätimestä) mutta kun laitoin hälyttimen takaisin päälle ja olin lähdössä n. tunnin päästä ajamaan niin ei taaskaan reagoinut mitenkään nappien paineluun. Ostin uuden kaukosäätimen ja sain "abbaabbaaa"-tyylin uuden suojakoodin kaken mukana (hälytin on asennettu joskus Ruotsissa eikä alkuperäistä PIN/suojakoodia ollut mukana) vaan eipä tuota koodia saa syötettyä mitenkään kun keskusyksikkö ei reagoi mihinkään. Nyt on siis hälyt ja ajonesto päällä koko ajan eikä autolla paljon ajella. Onko olemassa mitään sulaketta/relettä tai muuta helppoa keinoa jolla ajoneston saa otettua pois päältä edes väliaikaisesti? Auto on siis e34 535i -91.
    E34 ///M5 3.8 '93,
    ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #2
    Ainakin Defan 800-sarjassa 'käynnistyksenesto' on toteutettu suoraan katkaisemalla virtalukolta startin solenoidille lähtevä johto, joka kiertää hälyttimen kautta. Uskoisin että 500:ssa lienee sama juttu. Jos sulla on kytkentäohjeet hälyttimeen, niin helpoin homma on ohittaa kun otat boksilta pistokkeen irti ja kytket hyppyjohdon siihen väliin.

    800-sarjassa ko johdot ovat puna/musta ja valko/vihreä. Varmista kuitenkin oman hälytintyypin johdotus, ettet saa savuja pihalle.
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • tepabmw
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 834
      • LAITAMAA

      #3
      Originally posted by Lakeson View Post

      800-sarjassa ko johdot ovat puna/musta ja valko/vihreä. Varmista kuitenkin oman hälytintyypin johdotus, ettet saa savuja pihalle.
      500x patriotissa on nuo samat johdot käynnistyksenestossa,elikä hyppyjohto väliin ja pelit käymään...samasta liittimestä ,josta kyseiset piuhat lähtee,löytyy myös hälyttimelle tuleva +12v jännite,elikä siitä sulake pois,niin hälyn saa muuten mykäksi...jos ihmettelet sitä 15A sulaketta siinä keskusyksikössä,niin se on pelkästään vilkkupiirin sulake...
      -Tepan Paja-
      Veikkola city
      0405203098
      Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

      Comment

      • Jucke
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 518
        • Keski-suomi

        #4
        Originally posted by Lakeson View Post
        Ainakin Defan 800-sarjassa 'käynnistyksenesto' on toteutettu suoraan katkaisemalla virtalukolta startin solenoidille lähtevä johto, joka kiertää hälyttimen kautta. Uskoisin että 500:ssa lienee sama juttu. Jos sulla on kytkentäohjeet hälyttimeen, niin helpoin homma on ohittaa kun otat boksilta pistokkeen irti ja kytket hyppyjohdon siihen väliin.

        800-sarjassa ko johdot ovat puna/musta ja valko/vihreä. Varmista kuitenkin oman hälytintyypin johdotus, ettet saa savuja pihalle.
        Ei oo valitettavasti kaaviota saatavilla mutta kyseessä lienee nuo johdot:



        Johdot on mainitsemasi väriset ja näyttäis tulevan virtalukolta.
        E34 ///M5 3.8 '93,
        ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

        Comment

        • Jucke
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 518
          • Keski-suomi

          #5
          Originally posted by tepabmw View Post
          500x patriotissa on nuo samat johdot käynnistyksenestossa,elikä hyppyjohto väliin ja pelit käymään...samasta liittimestä ,josta kyseiset piuhat lähtee,löytyy myös hälyttimelle tuleva +12v jännite,elikä siitä sulake pois,niin hälyn saa muuten mykäksi...jos ihmettelet sitä 15A sulaketta siinä keskusyksikössä,niin se on pelkästään vilkkupiirin sulake...
          Ehditkin näköjään ensin, pitääpä koittaa värkkäillä huomenna. On vaan se perinteinen ihanteellinen tilanne: kerrostalon (hiekka)piha, +5 lämmintä ja tuulee & sataa kunnolla
          E34 ///M5 3.8 '93,
          ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

          Comment

          • Jucke
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 518
            • Keski-suomi

            #6
            Originally posted by tepabmw View Post
            500x patriotissa on nuo samat johdot käynnistyksenestossa,elikä hyppyjohto väliin ja pelit käymään...samasta liittimestä ,josta kyseiset piuhat lähtee,löytyy myös hälyttimelle tuleva +12v jännite,elikä siitä sulake pois,niin hälyn saa muuten mykäksi...jos ihmettelet sitä 15A sulaketta siinä keskusyksikössä,niin se on pelkästään vilkkupiirin sulake...
            Toimii! Missä tuo sulake on? Vai ajaako saman asian johtojen irroitus hälytinboxista?
            E34 ///M5 3.8 '93,
            ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎