E34 ohjaustehostimen pumppu vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    E34 ohjaustehostimen pumppu vuotaa

    Meinaa alkaa merkata reviiriään toi vekotin pikkuhiljaa. Nestettä katoo ja pumpun ympärys on märkä tehostimen öljystä. Näyttäs tulleen jonnivarran ihan pumpun hihnapyörän takaa, vaikka onkin märempi sieltä pumpun peräosasta. Tosin roiskinu jo enemmänkin taaksepäin et ilmeisesti flektin/ajoviiman vaikutuksesta. Tehostus toimii hienosti vielä, samoin nivomatic. Täähän on siis 530 Touring, M60 kone... Pumppu ilmeisimmin siis mallia "tandem" ?

    Eli, taitaa mennä pumppu vaihtoon, että vuodon saa lakkaan ? Hajooko noita tollain yleensä, vuotamalla ? Mittarissa on nyt 280 tkm.

    Jos menee vaihtoon niin saakohan noita uusia esim. KL :stä vai miten lienee.. Tuskin kellään on vähän käytettyä hyvääkään hyllyssä... ?

    Onnistuuko vaihto ihan kotipajalla vai millanen öljyshow siitä tulee, ja se ilmaus, pyörät ilmassako se tosiaan hoituu jos kaikki litkut on valunu pois...?
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1872
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Tandemihan se kun kerran tasonsäätö on mukana. Itsekin haeskelin tässä taannoin uutta tandempumppua kun luulin sen vetelevän viimeisiään, onneksi ei lopulta tarvinnut. Syy oli muualla.

    Heikosti on tarjontaa, tarvikkeena ei löydy ollenkaan. EBaysta kannattaa katsoa jos ei uutta halua ostaa. Ehkä siihen voi yrittää jotain stefoja tai tiivisteitä yrittää vaihtaa, paljoa ei menetä vaikka menisi syteen jos toinen vaihtoehto on uusi pumppu.

    ZF:llä on myös jonkunasteista huoltoakin Suomessa, olikohan jossain Kuopion seudulla. Mutta, sieltä sain aikoinaan sellaista viestiä, että taitaa tulla halvemmaksi hommata peruskorjattu pumppu kuin korjauttaa siellä.

    Kannattaahan noita käytettyjä yrittää metsästää.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • Harzzza
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 218
      • Tampere

      #3
      Originally posted by 525iiäxä View Post
      Tandemihan se kun kerran tasonsäätö on mukana. Itsekin haeskelin tässä taannoin uutta tandempumppua kun luulin sen vetelevän viimeisiään, onneksi ei lopulta tarvinnut. Syy oli muualla.

      Heikosti on tarjontaa, tarvikkeena ei löydy ollenkaan. EBaysta kannattaa katsoa jos ei uutta halua ostaa. Ehkä siihen voi yrittää jotain stefoja tai tiivisteitä yrittää vaihtaa, paljoa ei menetä vaikka menisi syteen jos toinen vaihtoehto on uusi pumppu.

      ZF:llä on myös jonkunasteista huoltoakin Suomessa, olikohan jossain Kuopion seudulla. Mutta, sieltä sain aikoinaan sellaista viestiä, että taitaa tulla halvemmaksi hommata peruskorjattu pumppu kuin korjauttaa siellä.

      Kannattaahan noita käytettyjä yrittää metsästää.
      Joo kysyin kyllä uuden hintaa ja... totesin että mikä tahansa vaihtoehto on halvempi. Uus Tandem 810€... Että silleen uus "ei tandem" 350€. Halvempi jopa vaihtaa siis tavisiskarit taakse ja ostaa uus peruspumppu. Mut mahtaako tulla varotusvaloshow sitten kojelautaan... Miksei tuokin irrota-pura-tiivistä -vaihtoehtokin, jos siihen vaan löytys jostain tiivisteitä jolla sen sais pitään liemet kyydissä...

      Mutta jos joku tietää missä ois vielä suht tiivis käytetty lojumassa niin semmostakin vois harkita.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Tarkista ensin kuitenkin letkut, ne ovat yleisin vuotokohde noissa ja tiputtelevat vähän minne sattuu, pumpun päällekin.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3828
          • California

          #5
          nostelen hiukan vanhaa trediä, mutta miten nuo tehostimen öljyt kannattais vaihtaa ´94 sedan M60B40? mikä on öljytilavuus?

          joskus saattaa oikealle käännettäessä ohjaustehostimen toiminta temppuilla, voiskohan öljyjen vaihto auttaa (melkoista tummaa velliä vaikka pitäis olla vihreetä) vai olisiko tehostajan pumpussa tms. vika?

          350€ tuo tehostimen pumppu?
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Imet säiliön tyhjäksi, kaadat uutta öljyä sinne riittävästi ja käyt ajamassa lenkin. Toistat niin monta kertaa kunnes pois tuleva öljy on ihan puhdasta.

            Comment

            • bavaria:39
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 323
              • Kotka

              #7
              Mä vaihdoin sillai et: ensin tyhjensin säiliön vanhasta nesteestä, irroitin säiliöstä paluuletkun ja laittoi pään 0,5l limsapulloon. Sitten tukin säiliön tyhjäksi jääneen nipan.

              Säiliö täyteen tuoretta nestettä ja kone käyntiin, tuoretta nestettä kului noin 1,0l ennenkuin putken päästä alkoi tulla vihreänväristä tavaraa. Sitten vain letku takaisin ja säiliö täytetään tuoreella nesteellä merkkiin asti.
              Last edited by bavaria:39; 18-09-2009, 17:34.

              Comment

              Working...
              X