Announcement

Collapse
No announcement yet.

drift palikkaa e34:ään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nuut1nen
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 38

    drift palikkaa e34:ään

    Autona e34 m20b25 -90.

    Ei ajatukset selviä vaikka 24/7 tutkisin vanhoja topiikkeja..

    Bmw on aika uusi tuttavuus vielä ja kyseinen auto tuli vaihdossa mutta en raaskinut laittaa kiertoon. Eli toi rassi on nyt tarkoitus ylipaineistaa ja voimansiirto ja alusta väsätä myös luisutteluun soveltuvaksi. Hakusessa on ollut m5 tai m5 tekniikka mutta vaihtoehtojen kuntovertailun tuloksena olen kallistunut nykyiseen ratkaisuun..

    Tekniikkaa suunniteltu:
    -~450cc suuttimet
    -pa pumppu
    -megasquirt
    -pakosarja ja 3" putki
    -holset HX40
    -iso kiinan kuuleri
    -ehkä strokkaus ->2.8 (mitkä osat käy)??
    -kytkin (mikä)??

    Alusta:
    -lukkoperä (mikä)??
    -koni/h&r (mistä camber, caster yläpäät)
    -powerflex puslat taakse
    -kallistuksen vakaajat m5 (onko jäykkä)??

    Paljon puuttuu listasta mutta kysymyksenä on lähinnä:
    -mikä ja mistä olette hankkinu kunnon (väh.75%) perän tai rojut ton sisään niin ettei tarvis muuta vaihtaa?
    -mitkä ja mistä pitävä kytkinlevy ja paineasetelma (väh. 500nm)?
    -myös mega on uusi tuttavuus eli vinkkejä jos on niin kertokaa, mitä muuta pitää tolle hankkia jne.

    Myös muut kommentit on tervetulleita, mutta tiedän ettei e34 ole rata-auto mutta se on mukavan rauhallinen käytökseltään pulkkana Auto on ns. budjetti projekti eli etsin edullisia toteutuksia noihin muutoksiin
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by nuut1nen View Post

    Tekniikkaa suunniteltu:
    -~450cc suuttimet
    -pa pumppu
    -megasquirt
    -pakosarja ja 3" putki
    -holset HX40
    -iso kiinan kuuleri
    -ehkä strokkaus ->2.8 (mitkä osat käy)?? 2.7 Etan lohko ja sisuskalut B25 kannella
    -kytkin (mikä)??

    Alusta:
    -lukkoperä (mikä)??
    -koni/h&r (mistä camber, caster yläpäät) Lautamäki Motorsport myy muistaakseni sopivia
    -powerflex puslat taakse
    -kallistuksen vakaajat m5 (onko jäykkä)?? Schnitzer S5 vakaajat itsellä. M5 vakaajista ei kokemusta.

    Paljon puuttuu listasta mutta kysymyksenä on lähinnä:
    -mikä ja mistä olette hankkinu kunnon (väh.75%) perän tai rojut ton sisään niin ettei tarvis muuta vaihtaa? Muistaakseni KAAZ tekisi lukkokamoja E34:seenkin, 1, 1,5 ja 2-way:na ainakin.
    -mitkä ja mistä pitävä kytkinlevy ja paineasetelma (väh. 500nm)? Sachs Race asetelma ja sintteri, pitäisi kestää
    -myös mega on uusi tuttavuus eli vinkkejä jos on niin kertokaa, mitä muuta pitää tolle hankkia jne.

    Myös muut kommentit on tervetulleita, mutta tiedän ettei e34 ole rata-auto mutta se on mukavan rauhallinen käytökseltään pulkkana Auto on ns. budjetti projekti eli etsin edullisia toteutuksia noihin muutoksiin

    Ja onnea projektiin, hienoa että joku näitä E34:siakin jaksaa värkkäillä . Kyllä tämmösestä finnjetistäkin ratapelin tekee.
    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

    Comment

    • xtech
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 356
      • savonlinna

      #3
      Originally posted by nuut1nen View Post
      Autona e34 m20b25 -90.

      -ehkä strokkaus ->2.8 (mitkä osat käy)??
      taitaa yleisin stroukkaus vaihtoehto olla m20b27 tai m21d24 kampiakseli

      searchilla löytyy aika paljon asiaa em.aiheesta
      sigpic

      e30 2,7

      Comment

      • [Riku]
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 499
        • Pirkkala

        #4
        Perän puolesta voisin kääntyä myös Voimansiirtopalvelu särkikosken puoleen.

        Comment

        • Mystinen
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1206
          • Kehä3

          #5
          Sachs 618-loppunen asetelma sintterin kanssa +700Nm ja normilla 500Nm
          Esim. http://www.pure-pf.com
          Tietenki poikkituet ja ite laittasin turvakaaret, koska e34 on aika iso ja eläväinen auto. Ahtimeks pienempi, HX35 tai HY35. Muuten kuulostaa hyvälle. Mut edullinen ei kuulosta realistiselta millään lailla Tuut sen huomaamaan.

          Vaparien virittäminen on säälittävää
          350hp/480Nm@0,666bar
          xxxhp/670Nm@1,6bar
          - Mystinen.Fi -
          -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Koni ja H&R on ihan liian löysät driftaamiseen.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Jebbunen
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 514
              • Pirkkala

              #7
              D2 alustaa lähtisin metsästämään jäykemmillä jousilla , suht edullinen ja hyvin on toiminut ainakin kaverin nipponissa
              Porsche

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                #8
                Eikö driftissä voisi hyvin käyttää lukkoperäksi hitsattua tasauspyörästöä? Ainakin jollei erityisen vakavamielisestä kilpailutoiminnasta ole kyse.
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  #9
                  Originally posted by Jebbunen View Post
                  D2 alustaa lähtisin metsästämään jäykemmillä jousilla , suht edullinen ja hyvin on toiminut ainakin kaverin nipponissa
                  Ei saa e34:seen Ellei jotenki muokkaamalla sitten jostakin muusta mallista Joko KW variante tai FK-königsport..

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • nuut1nen
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 38

                    #10
                    Kiitos kaikille vastauksista! Selkis monta juttua Auto pitäis pysyä myös korttelirallissa kadulla, mutta sladittelu menee osien valinnassa muun edelle. Siks en voi hitsata perää tohon Nissanissa oli teinin drift tolpat mutta tähän ku ei saa ihan yhtä helpolla osia.. Meinasin koneja ku kaverilla on mustangissa koni sportit ja ford motorsport jouset ja on muuten hyvät jäykimmillään mutta jouset tarviis olla tosi matalat:think

                    Rupeen metsästää noita osia mitä ootte käyttäny.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Ainoot halpikset kynät mitä saa e34 on FK:t ja nekin on 1300. Niihin saa sitten toki vaihdettua jousia sen mikaan kun auto tarttee. Ralliäijät myy 100Nm välein noita kynäjousia.

                      Lukkomodista:
                      Mää laitoin omaan e28:n typ210:n eli isoperän. Jos vaihdat e32 tai M5 kehtomallisen, niin joudut vaihtaa koko takakelkan että saat sen kiinni. Pikkuperiä tai Esab-lukkoja ei kannata edes ajatella. Isolla perälläkin voit joutua teettämään vetarit Karpiolalla (?). Toi esabin lukko on muutenkin ratkaisu vaan jäykkään akseliin, heiluriakseliperän akselit ei sellasta tuu sietämään.

                      Voimansiirtopalvelu Särkikoski tekee suomessa edullisesti 75% lukon. Yhteystiedot löytyy esim inoasta. Toi on oikeesti hyvä homma, saat samaan hintaan kasatun perän käteen kun tarvittavat osat varaosaliikkeestä.

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4647
                        • Tuusula

                        #12
                        -Megaruutasta kannattaa kysellä www.finsquirt.net
                        -Alustan tekee helpohkosti itsekin, esim. rally racesta holkit ja jousilautaset, jousia saa ihan juuri sellaisia kuin itse tarvitsee. Rally systems kittelä on toinen paikka josta kannattaa kysellä.
                        Jos teetettynä ostaa niin hintaa kokonaisille tolpille kaikkineen tulee äkkiä 2ke, tosin sitten sulla on haluamiisi arvoihin shimmatut iskarit jne, joten ei ole todellakaan hukkaan heitettyä rahaa.
                        -Vakaajat saa esim. vallilan takomosta jos ei muualta löydy tarpeeksi jäykkiä.
                        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • xtech
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 356
                          • savonlinna

                          #13
                          Originally posted by herrakani View Post

                          Lukkomodista:
                          Mää laitoin omaan e28:n typ210:n eli isoperän. Jos vaihdat e32 tai M5 kehtomallisen, niin joudut vaihtaa koko takakelkan että saat sen kiinni. Pikkuperiä tai Esab-lukkoja ei kannata edes ajatella. Isolla perälläkin voit joutua teettämään vetarit Karpiolalla (?). Toi esabin lukko on muutenkin ratkaisu vaan jäykkään akseliin, heiluriakseliperän akselit ei sellasta tuu sietämään.
                          onko minkä hintanen?
                          sigpic

                          e30 2,7

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #14
                            Originally posted by xtech View Post
                            onko minkä hintanen?
                            Jaa niin mikä minkä hintainen?

                            Comment

                            • mikke
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 450
                              • .

                              #15
                              asiallisen näköstä kun iso auto menee vinossa







                              itse heittäisin sen m20 lohkon suohon sieltä ja tekisin uuden koneen 745:sen turbo koneesta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎