Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Bemarin ostaminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raputurkki
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 545
    • Suomi

    E34 Bemarin ostaminen.

    Osaisiko joku antaa vähän vihjettä osto-ongelmaani? Mulla on vireillä e34 Bemarin osto. Olen ajatellut ostaa joko 525:n tai 535:n ja nyt kiinnostaisi kuulla vähän faktoja kyseisistä autoista asiantuntijoilta.

    Kysymys kuuluu: Onko 525:n ja 535:n suorituskyvyssä merkittäviä eroja käytännössä? Jos eroja on, niin miten ne ilmenevät? Eli en siis ole kiinnostunut mistään numeroista, vaan käytännön eroista ajettaessa.

    Mitä muita eroja kyseisissä autoissa huomaa jokapäiväisessä käytössä? Olisi hauska kuulla sellaisten kavereiden mielipiteitä, jotka ovat ajaneet molempia autoja enemmänkin ja tietävät siis ihan ruohonjuuritasolla autojen olemuksesta.

    Millasia eroja muuten on autojen huoltohinnoissa ja osien hinnoissa? Ovatko erot merkittäviä?

    Kiitän jo etukäteen kaikkia, jotka vaivautuvat vastaamaan minulle!
  • sterix
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 559
    • Jyväskylä

    #2
    ekana mulle tulee mieleen 525i ja 535i eroissa se että toi 535i vääntää voimakkaasti heti alakierroksilta asti kun taas 2,5L vaatii yli 3000 kierrosta ku alkaa sattuu ja tapahtuu..

    Comment

    • RiiQuu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1367

      #3
      Niin siis vastakysymys: vertaatko 525i 24V ja 535i 12V? Näiden välillä eroa suorituskyvyssä ei mun mielestä ole niin iso että kannattaisi ostaa ton litrahuulen 535:sen.

      Saiko muuten E34:sta koskaan 535i 32V:nä :wink: Vai oliko se kenties 16V..
      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
      - - -
      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
      Cäbi©

      E36 M3 Coupé 1996
      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

      Comment

      • powerslide
        Newbiemmer
        • Jun 2004
        • 5
        • Helsinki

        #4
        M:

        Kysymykseesi en voi vastata koska käyttökokemusta on ainoastaan kaksvitosesta, mutta jos siis olet hankkimassa E34:sta, tsekkaa nettiauto.com, ajoneuvo id 92702 ja ilmottele jos kiinnostaa! :lol:

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          kummallakin ajaneena (535 ja 525) ja kummankin moottorityypin omistaneena (ainoastaan pienempi koneiset m50b20 ja m30b30)
          ehdottomasti 535, osat halvempia ja M30b35 osia löytyy helpommin.
          ei 525 24v:ssä mitään vikaa siis ole, todella hyvä auto mutta 535 on vähän miehekkäämpi ajaa johtuen moottorin hyvästä alaväännöstä.
          ja tietty jos on kyse 525 12v niin sitä suuremmalla syyllä 535 mutta älä ota automaattina tuota 535:sta, 4vaihteinen zf automaattilaatikko on aika vikapesäke mutta tuo uudempi 5 vaihteinen joka löytyy mm 525 24v perästä on jo hyvä loota. manuaalina muutenkin jos löytyy.

          535 liikkuu mielestäni vaivattomammin ja kiihtyy ihan mukavasti ja jotenkin veto on jouheempaa
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Originally posted by RiiQuu
            Niin siis vastakysymys: vertaatko 525i 24V ja 535i 12V? Näiden välillä eroa suorituskyvyssä ei mun mielestä ole niin iso että kannattaisi ostaa ton litrahuulen 535:sen.

            Saiko muuten E34:sta koskaan 535i 32V:nä :wink: Vai oliko se kenties 16V..
            No kyllä kun vertaa e36 325i ja e34 535i niin ainakin näissä on suorituskyvyssä selvä ero persdynolla 535i:n hyväksi(ja on muuten paperillakin). Tuskin toi M50B25 vie e34 koppaa kovempaa kuin e36 koria?

            Mitenhän herra muuten jakaa 16v tai 32v kutoskoneiseen? Laitetaanko keskimmäisiin enemmän?
            Retard Member

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              Originally posted by herja
              Originally posted by RiiQuu
              Niin siis vastakysymys: vertaatko 525i 24V ja 535i 12V? Näiden välillä eroa suorituskyvyssä ei mun mielestä ole niin iso että kannattaisi ostaa ton litrahuulen 535:sen.

              Saiko muuten E34:sta koskaan 535i 32V:nä :wink: Vai oliko se kenties 16V..
              No kyllä kun vertaa e36 325i ja e34 535i niin ainakin näissä on suorituskyvyssä selvä ero persdynolla 535i:n hyväksi(ja on muuten paperillakin). Tuskin toi M50B25 vie e34 koppaa kovempaa kuin e36 koria?

              Mitenhän herra muuten jakaa 16v tai 32v kutoskoneiseen? Laitetaanko keskimmäisiin enemmän?
              taisi olla kyse V8 moottorista jota ei ole 3.5 litraisena käytetty e34:ssa, e34 korissa V8 moottorit ovat 3 ja 4 litraiset. e39 koppasessa tuli 3.5 litranen V8. näin muistaakseni on
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • RiiQuu
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1367

                #8
                Originally posted by LASSI-S
                Originally posted by herja
                Originally posted by RiiQuu
                Niin siis vastakysymys: vertaatko 525i 24V ja 535i 12V? Näiden välillä eroa suorituskyvyssä ei mun mielestä ole niin iso että kannattaisi ostaa ton litrahuulen 535:sen.

                Saiko muuten E34:sta koskaan 535i 32V:nä :wink: Vai oliko se kenties 16V..
                No kyllä kun vertaa e36 325i ja e34 535i niin ainakin näissä on suorituskyvyssä selvä ero persdynolla 535i:n hyväksi(ja on muuten paperillakin). Tuskin toi M50B25 vie e34 koppaa kovempaa kuin e36 koria?

                Mitenhän herra muuten jakaa 16v tai 32v kutoskoneiseen? Laitetaanko keskimmäisiin enemmän?
                taisi olla kyse V8 moottorista jota ei ole 3.5 litraisena käytetty e34:ssa, e34 korissa V8 moottorit ovat 3 ja 4 litraiset. e39 koppasessa tuli 3.5 litranen V8. näin muistaakseni on
                Joo näin se kyllä oli. 3.0 on M60 ja 3.5 on M62.. Jotenkin tyhmää että tossa kolmitrasessa veekasissa on vaan 290 Nm kun taas M30B35 on 305 Nm.. Nojoo, there's no substitute for cubic inches..
                "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                - - -
                E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                Cäbi©

                E36 M3 Coupé 1996
                G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                Comment

                • Raputurkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 545
                  • Suomi

                  #9
                  Kiitos vielä kerran vastanneille. Olen tällä hetkellä kallistumassa 535:n puoleen. Mitä muuten mielestänne tommosista n.200000 ajetuista 90-luvun alun 535:a kannattaa maksaa? Hintahaarukat tuolla nettiauton puolella liikkuu n. 7000-13000 paikkeilla. Tuntuu olevan monella aika hakusessa toi hinta. Tietysti se on niin, että se ei ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa.

                  Comment

                  • Henry
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 744
                    • Kannus

                    #10
                    Kyllä suosittelen 535, kone on erittäin luotettava ja kestävä eikä se pensan kulutuskaa oo mikää hirvee.Sähkö vikojahan näissä E34 on tunnetusti.
                    Mercedes-Benz cls 350
                    530DA E60
                    Ex:
                    Audi A6 2.7 biturbo quattro
                    523IA E39
                    520 E34 2Kpl
                    535 E34

                    Comment

                    • Heguli
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 815
                      • www.e30m3.fi

                      #11
                      535:nen on miehekäs peli, osta sellainen hyvä mies ja muista: halvalla ei hyvää saa :shock:
                      Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        E34:n tyyppivikohin sen kummemmin puuttumatta M30B34 moottori on kyllä oikein huollettuna todellinen ikiliikkuja. Moottori jaksaa vääntää liikkeelle lähtiessä hyvin jo lähes tyhjäkäyntikierroksilta. Pyöritysajossa 535:n on kyllä jonkinverran janoinen ja automaatilla varustettuna jo suorastaan juoppo, mutta matka-ajossa manuaalilla pääsee kevyesti alle 10l/100km vaikka välillä tulisi vähän leikittyäkin...

                        Lainataanpas vielä vähän yhdestä vanhasta topikista:
                        Originally posted by pmv
                        Vaikeampi on sitten määrittää hintaa sille elämykselle kun 535i:llä lähtee kiihdyttämään kolmosella viidestäkympistä ja 100 km/h myöhemmin heittää isommalle naama leveässä virneessä. Siinä voi miettiä sitten mitä koneen laaja-alaisuudella todellisuudessa tarkoitetaan
                        Last edited by Leka; 08-01-2005, 21:24.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • JamBBa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 362
                          • Vantaa

                          #13
                          Ite just tuotattanu saksasta 535 -90:sen, ja todella tyytyväinen autoon. Toi kone on sopiva valinta tohon koriin, jaksaa jo liikutellakin. Suomen tarjonta on aika nihkeä, ja hinnat mitä sattuu. Oma kaikilla tarpeellisilla hiluilla (ilmastointi, sporttinahat, lukkoperä, 17" vanteet, alustasrj ym ym ym...) ja hyvä auto, ja kokonaishinta jäi alle suomessa myytävien hintatason. RokRok.
                          Say NO to signatures!

                          Comment

                          • pmv
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2032
                            • tornio

                            #14
                            Ajattelinpa vastata tähän topiikkiin, mutta näemmä kun kerran on sanat asettellut oikein, niin se jää muillakin mieleen.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              JamBBa: Mistä oikeastaan tiedät millä hinnalla 535:ten kaupat Suomessa lopulta tehdään? Satuin juuri ko.auton kohdalla läheltä seuraamaan yhtä myynti ja yhtä ostoprojektia. Sanotaan vaikka niin että nykyisin saa näitä "paniikkitarjouksia" jotka ehdottomasti alittavat Saksasta uitetun kustannukset. Kysymys ei ole edes mistään yksittäistapauksista, vaan kauppaa tehdään TODELLA paljon alle pyyntihintojen. Väitänkin että kun uitat ko.auton Saksasta ja kun siinä on leima, 2xrenkaat ja lohkolämämppäri olet jo reilusti persneton puolella siitä mitä tulet autostasi koskaan saamaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎