Originally posted by Hemi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Bemarin ostaminen.
Collapse
X
-
-
-
Palataan aiheeseen sitten kun olet autosi kaupannut/yrittänyt kaupata.
Erikoinen yhtälö/logiikka kuitenkin jos kuvittelet että tästä maasta löytyy e34:sta ostavia asiakkaita jotka ehdoin tahdoin maksavat sinun tuomastasi autosta enemmän kuin millä he itse saa tuotua/tuotatettua vastaavan auton. On itseasiassa jopa niin että varsinkin näiden vanhempien ns.tyypillisten tuontiautojen kyseessä ollessa, onkin tilanne kääntynyt päälaelleen. Eli koska tässä itsetuodussa on aina mukana tätä psygologista ns."uuden auton sydroomaa"?, pitää Suomesta ostettava auto saada jopa hieman halvemmalla kuin itsetuoden/tuottaen. Ethän itsekkään ostanut autoasi Suomesta vaikka ihan aikuisten oikeasti, sellaisen olisit saanut täältäkin. Nykyiset lehtien/nettiauton hinnathan perustuvat myyjien omiin harhakuvitelmiin, jotka perustuvat kaikkien muiden vastaavaa autoa myyvien autojen utopioihin/toiveisiin autonsa "oikeasta" hinnasta. Oikeaa kauppaa tehdään vain tämän ryhmäpsykoosin ulkopuolella, ja täysin toisenlaisin hinnoin. Kokeile teoriaani heittää vaikka tämän saitin myydäänosiolle autosi pelkällä tuontikustannus hinnalla. Saat lähinnä ivailua ja suoranaista vittuilua siitä kuinka kukin voi tuoda vastaavan auton niin ja niinpaljon halvemmalla. Ainoa pelastus on/voi olla vaihtokauppa halvempaan, jolloin voi tästä "edullisesta" kaupasta pelastaa edes omansa. Kauppa on vasta sitten edullinen kun se on tehty. Pelkkä ostaminen ei koskaan ole vielä edullista vaan edullisuus siis punnitaan vasta kun olet autosi lopulta myynyt.
Comment
-
-
Originally posted by HemiPalataan aiheeseen sitten kun olet autosi kaupannut/yrittänyt kaupata.
Erikoinen yhtälö/logiikka kuitenkin jos kuvittelet että tästä maasta löytyy e34:sta ostavia asiakkaita jotka ehdoin tahdoin maksavat sinun tuomastasi autosta enemmän kuin millä he itse saa tuotua/tuotatettua vastaavan auton. On itseasiassa jopa niin että varsinkin näiden vanhempien ns.tyypillisten tuontiautojen kyseessä ollessa, onkin tilanne kääntynyt päälaelleen. Eli koska tässä itsetuodussa on aina mukana tätä psygologista ns."uuden auton sydroomaa"?, pitää Suomesta ostettava auto saada jopa hieman halvemmalla kuin itsetuoden/tuottaen. Ethän itsekkään ostanut autoasi Suomesta vaikka ihan aikuisten oikeasti, sellaisen olisit saanut täältäkin. Nykyiset lehtien/nettiauton hinnathan perustuvat myyjien omiin harhakuvitelmiin, jotka perustuvat kaikkien muiden vastaavaa autoa myyvien autojen utopioihin/toiveisiin autonsa "oikeasta" hinnasta. Oikeaa kauppaa tehdään vain tämän ryhmäpsykoosin ulkopuolella, ja täysin toisenlaisin hinnoin. Kokeile teoriaani heittää vaikka tämän saitin myydäänosiolle autosi pelkällä tuontikustannus hinnalla. Saat lähinnä ivailua ja suoranaista vittuilua siitä kuinka kukin voi tuoda vastaavan auton niin ja niinpaljon halvemmalla. Ainoa pelastus on/voi olla vaihtokauppa halvempaan, jolloin voi tästä "edullisesta" kaupasta pelastaa edes omansa. Kauppa on vasta sitten edullinen kun se on tehty. Pelkkä ostaminen ei koskaan ole vielä edullista vaan edullisuus siis punnitaan vasta kun olet autosi lopulta myynyt.
Ja sanon vielä kerran että sain oman autoni alle markkinahintojen lähinnä suotuisan veropäätöksen vuoksi ja sillä selvä. En ole autojobbari, enkä välitä kulkuneuvoja kenellekään mistään maasta. Onko se niin kauheaa jos joku olen tehnyt hyvät kaupat?
Comment
-
-
Logikka on se että Suomen pyynti ja oikeiden myyntihintojen(siis se hinta millä tässä maassa saa autonsa lopulta myytyä) välilä on valtavan suuri ristiriita. Tuomasi auton oikean jälleenmyyntiarvon siis tiedät vasta kun olet autosi myynyt. Eli oikeaa autosi jälleenmyyntiarvoa ET VOI TIETÄÄ selailemalla vastaavien autojen kotimaisia myynti-ilmoitusten pyyntihintoja jotka voi olla jopa 50% korkeammat kuin se taso jolla autosi avaimet lopulta oikeasti vaihtavat omistajaa. Jos olet tuomassa=ostamassa täysin sokkona lähes 15-vuotta vanhan e34:n ja perustella kauppaasi edullisuutta edullisilla käyttökuluilla, voi todeta myös tämänkin olevan vain ja ainoastaan utopia. Jos tämä käyttökulujen edullisuus on pointti, olisi auto aivan toisenlainen kuin 535 e34.
Eli edelleenkin...tee koemyynti ja katso kuinka "edullisesti" autosi saitkaan? Palataan sitten uudelleen aiheeseen kun nuo "edullinen"/"hyvät kaupat" väitteet toteutuu.
Comment
-
-
Auton edullisuus on Hankintahinta + käyttökustannukset - jälleenmyyntiarvo. On aivan sama mikä auto/merkki/malli/myyjä/ostaja/ostomaa on kyseessä niin näin se homma etenee. Voit ostaa "edullisesti" auton, jota joutuukin remppaamaan jolloin sen käyttökustannukset nousevat ja "edullisuus" laskee, vaikka nimellisesti osto- ja myyntihinta olisivatkin lähellä toisiaan. Voiko tämä olla näin vaikeaa???
Comment
-
-
No emmä nyt tiedä onko tuo 535i käyttökuluiltaan niin poskettoman kallis. Mulla on nyt ollu kolme vuotta ao. peli alla ja kohta 60 tkm ajettu. Nyt kilometrejä on takana 320tkm. Ihan käyttöauton ominaisuudessa se on ollut, eikä tuohon tosiaankaan ole ollut hermot menossa. Paljoa mitään ei ole tarvinnut remontoida, valojen ohjausboksi ja vetonivelet ovat oikeastaan ainoat rikkoutuneet osat. Muuten on päässyt alustan osien vaihdolla, jotka kai ovat kulutustavaraa muissakin autoissa. Ei niittenkään takia konkursiin ole joutunut.
Seuraavaksi on uusimislistalla pakoputkisto, lamppujen umpiot ja tuulilasi. Vakuutusmaksut ja bensankulutus ovat tietty korkealla tasolla, mutta ei ne tämän kokoluokan autoissa ikinä edullisia ole. Silti on vaikea kuvitella autoa joka takaisi yhtä paljon ajamisen iloa noin luotettavassa ja edullisessa paketissa.
Comment
-
-
Ehdottomasti 535i manual
Minun mielestä sitä ei kannata edes yrittää ostaa Suomesta. Itse etsin Touringia Suomesta aktiivisesti kuukauden ajan, eikä vastaan tullut kuin kammottavia pommeja, varustevapaita Suomiautoja tai jos kaikki oli ok, niin hinta oli sitten pompsahtanut sfääreihin. Ei siinä auton ostossa voi ainakaan huonommin käydä jos haet kulkupelin Saksasta tai Ruotsista.
Edit: Ei kai sillä tulevalla myyntihinnalla kannata kauheasti spekuleerata, siitä saa sitten joskus mitä saa. Tarkoitushan lienee löytää itselle järkihintaan asiallinen Bemari. Jos haluaa tehdä bisnestä autoilla, niin dieselpassattien importointi kainuuseen on sitten se juttu, vai onko niillä kaikilla jo sellainen... :wink:F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Eipä paljoo huvittanut käydä 535i:tä raahaamaan saksasta kun omasta, ihan uutena asti suomessa olleesta maksoin 5250e, mittarissa tosin jo 424tkm. Varusteista sen verran, että riittää mulle(vesipuhvelin sähkönahat(kuin uudet), ilmastointi, cruise, luistonesto, lohko+sisähaara ja täydellinen huoltokirja(itseasiassa 2 kirjaa kun on niin pitkä historia)). Ton ikäsessä autossa rupee oleen ihan sama onko mittarissa 200tkm vai 400tkm, vikoja tulee jos on tullakseen.
Tänään vaihdoin eteen toiselle puolelle uuden alatukivarren ja reaktiotangon puslineen, se kuuluisa värinä hävisi lähes kokonaan, huomenna täytyy tehdä toinen puoli. On se saatanan hieno auto ajaa!
Edit. saksantuonnista vielä: tuskin olisin saanu tollasta tohon rahaan lederlandiasta.Retard Member
Comment
-
-
Originally posted by herjaEipä paljoo huvittanut käydä 535i:tä raahaamaan saksasta kun omasta, ihan uutena asti suomessa olleesta maksoin 5250e, mittarissa tosin jo 424tkm..F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Vuodessa tilanne muuttui todella paljon. Vuosi sitten ei ollut tarjolla kohtuuhintaista 525i;tä jota etsin, joten autoni on Saksan tuontia. Nyt hintataso (jopa pyynti) on pudonnut huomattavasti, joten kannattaa harkita tarkkaan, kannattaako hakea itse, vai ostaa Suomesta. 525/535 keskustelusta voisin vain todeta, ette vuosi sitten hintaero 525/535 välillä minun osaltani päättyi 525:een, mutta tänään tilannetta kannattaa tutkia uudelleen. En ole tutkinut markkinoita, kun olen ollut tyytyväinen valintaani (toistaiseksi, mutta jano kasvaa juodessa).E46
Comment
-
-
Originally posted by HevimiesOriginally posted by HemiKysymys ei ole edes mistään yksittäistapauksista, vaan kauppaa tehdään TODELLA paljon alle pyyntihintojen. Väitänkin että kun uitat ko.auton Saksasta ja kun siinä on leima, 2xrenkaat ja lohkolämämppäri olet jo reilusti persneton puolella siitä mitä tulet autostasi koskaan saamaan.
- 92 525ixTA 220tkm laakkosella: pyyntihinta 16 900,- (_täysi_ pommi)
- 93 318iTA 150tkm metro-autossa tms: pyynti 18 000 (about kunnossa ja suht siisti)
- 94 325CiA 70tkm rinta-joupilla: pyynti 21 000 (varsin hyvä)
- 96 520i 62tkm sports car centerissä: pyynti 25 500 (kuin uusi)
sitten haetin -95 525ixTA:n (130t km) saksasta ja kaikkineen maksoi 18 000 (sisältäen talvinakit + lohkolämppärin). autoveroarvonnan mielestä auton markkinahinta oli 21 000 eli tein siis veroviranomaisen tekemällä päätöksellä 3 000 euron voiton. köh
totta on että kuuna päivänä tuosta en 21 tonnia saa, ja 18 tonniakin on aika huima myyntiponnistus mutta toisaalta en autoa myytäväksi ostanut vaan käyttöön. arvonalenemisista ja veroista yms. voi ruikuttaa maailman tappiin asti ja ainoa fakta on se että auton ostaessa rahaa palaa savuna ilmaan.
Comment
-
-
Ostin viime viikolla itelle 525 24v koneella ja olen ollut todellä tyytyväinen ostokseeni, etenkin hiljaisuuteen ja samalla tehokkuuteen, suosittelen lämpimästi :lol:BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"
Comment
-
-
Palaa tosiaan...Joo, tässä olikin ne kalleimmat LIIKKEET ja niiden PYYNNIT(ja vielä tarkoituksellisen törkeät). Eli juuri se klassinen esimerkki johon oman auton tuontikustannuksia nykyisin verrataan jotta/kuinka yhtälöstä saadaan "fiksusti" =Halpa. Todellinen kauppa tehdään tehdään näissäkin paljon alle pyyntien, mutta liikkeenhintaan toki liittyy myös ostajan kannalta hieman turvallisuustekijöitä sekä usein rahoitus. Tästä jotkut/useimmat ovat valmiit maksamaan "torikauppahintoja" huomattavasti korkeamman hinnan. Eli normaalisti tuontihintaa voi verrata vain yksityisten väliseen autokauppahintatasoon mikäli/kun kyseessä on yksityistuonti. Lisäksi jos kyseessä on vuodentakainen tilanne ja hintataso, on nykyisin tilanne muuttunut varsinkin monen tuontiauton kohdalla dramaattisesti. Eli vuosi sitten tuoduista autoista ottaa 95% yksityismyyjistä selkeän persneton ja ne ketkä eivät ota, voivat käydä samalla täyttämässä loton.
Comment
-
Comment